7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Darickj

iphone 5s home button vervangen

Mijn home button was defect, alleen de finger print deed het nog. Nu heb ik dit laten vervangen, maar ik kreeg te horen dat niet de beide functie het meer deden ivm combinatie van het moederboard?
    Iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    Hyrax

Dat klopt. De TouchID is uniek gekoppeld aan elk moederbord. Als je problemen hebt met je TouchID, moet het volledige toestel worden vervangen.

Als je nu gaat updaten of herstellen, krijg je foutcode 53.

Inactief
    Anoniem
    Hyrax op 07 januari 2016

Dat klopt. De TouchID is uniek gekoppeld aan elk moederbord. Als je problemen hebt met je TouchID, moet het volledige toestel worden vervangen.

Als je nu gaat updaten of herstellen, krijg je foutcode 53.

Niet helemaal waar van de error 53, want dat is enkel bij de 6 en 6S toestellen

Bijdrager
    Darickj

dus als je de home button vervangt heb je niks meer aan die functies…… je kunt dan kiezen tussen of fingerprint of dat je je home button kan indrukken.

Bijdrager
    gZC6QtpjcssT4F

je kunt dan kiezen tussen of fingerprint of dat je je home button kan indrukken.

Nee, dit is niet het geval. Als je in je iPhone 5S de home button vervangt dan kan je deze alleen nog maar gebruiken als ‘gewone’ home button en niet meer de touch ID (‘fingerprint’) functie gebruiken.

Bron:
    https://www.ifixit.com/Guide/iPhone+5s+Home+Button+Replacement/24983

Bijdrager
    bluap

Zou in plaats van hele unit vervangen het niet goedkoper zijn alleen (maar dan wel officieel) alleen het scherm te laten vervangen ?
    Dan wordt (voor zo ver ik weet) de nieuwe homebutton mét TouchID functionaliteit hersteld.
    Qua kosten meer dan eigen hobby oplossing, schat het zo een 180 euro in wel. Maar goedkoper dan helemaal nieuw toestel:)

Bijdrager
    Appleliefhebber

@bluap

Als je het scherm vervangt wordt de touch id button overgezet naar het nieuwe scherm… Zoals vele andere al gezegd hebben is de touch id button uniek bij het moederbord. Als je er een andere opzet zul je na een software update hem niet meer kunnen gebruiken vanwege foutcodes

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.