6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dennissch

iPhone 5s gereedmaken voor verkoop

Beste,

Heb van de week een 6s gekocht, super apparaat! Nu wil ik mijn 5s verkopen aan een kennis. Ik ben echter zo dom geweest om een paar dagen geleden het toestel te wissen vanuit het apparaat zelf. Vervolgens kon ik er niks meer mee omdat hij de iPhone wil activeren, maar dat gaat niet omdat er geen simkaart in zit.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb deze pagina bekeken overigens. https://support.apple.com/nl-nl/HT201351 Ik ben NIET uitgelogd op iCloud… En zoek mijn iPhone staat wel uit volgens mij, want zover ik weet heb ik dat destijds uitgeschakeld. Hoe kan ik nu het beste te werk gaan? Ik was sowieso van plan om de iPhone in DFU te herstellen zodat hij helemaal 100% fris is. Maar daarmee raak je niet uitgelogd op iCloud he? Of zou ik even een prepaid kaartje kopen zodat ik in ieder geval de iPhone in kan? Ik kan ook mijn huidige simkaart uit mijn nieuwe telefoon halen. Maar die laat ik het liefst er in eigenlijk.

Geblokkeerd
    Anoniem

Waarom niet ff je eigen sim kaart erin doen?
    Zo moeilijk is dat niet.

Bijdrager
    dennissch
    vuurvreter op 08 januari 2016

Waarom niet ff je eigen sim kaart erin doen?
    Zo moeilijk is dat niet.

Ja dat kan ik wel doen, maar wat zijn de exacte stappen? is het als volgt?

1. Simkaart in de 5s steken, telefoon activeren. Dan uitloggen uit icloud en zorgen dat zoek mijn iphone uit staat.
    2. 5s in Itunes d.m.v. DFU herstellen.
    3. Telefoon verkopen

Klopt dat?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja inderdaad.

Bijdrager
    dennissch
    vuurvreter op 08 januari 2016

Ja inderdaad.

Oke het is gelukt hoor! Heb de minimale stappen gedaan. Heb nog wat extra stappen gedaan. Waarschijnlijk onnodig maar goed:P

1. simkaartje uit de 6s tijdelijk overgezet naar de 5s.
    2. In de iPhone naar instellingen>icloud gegaan. In dat instellingenmenu van de iPhone>icloud uitgelogd uit icloud. (eerst zoek mijn iPhone uitgeschakeld in dat menutje)
    3. de appstore uitgelogd
    4. Facetime uitgelogd en uitgeschakeld
    5. iMessage uitgeschakeld
    6. Daarnaast heb ik met mijn Apple ID ingelogd op de supportprofile pagina van Apple. Daar heb mijn 5s verwijderd uit ”mijn producten”
    7. Daarna toestel uitgezet en de simkaart eruit gehaald. Toen DFU hersteld en het toestel uitgezet.

Bijdrager
    RoyB

Je had ook gewoon wis iPhone nog een keer kunnen doen dan had hij ook weer fabrieksleeg geweest . Maar dat wil alleen als je een simkaart in het toestel doet en verder activeert .

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.