15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Sven H

iphone 5s commercial

Hallo,

Dit is mijn eerste topic op OMT.
    Ik ben een commerciĆ«le economie student en ben dan ook erg geĆÆnteresseerd in marketing en reclame.
    Na het zien van de iPhone 5s commercial (Metal Mastered) ben ik heel nieuwsgierig geworden naar hoe de commercial is gemaakt.
    Welke programma’s heb ik nodig om dit soort commercials te kunnen maken? Bij voor keur programma’s van Apple :p.

Ik hoop dat jullie het antwoord weten.:)

Bijdrager
    Sven H

Misschien is het handig als ik deze er nog even bij vermeld:

http://www.youtube.com/watch?v=xYsSiaBZmRk

Inactief
    Anoniem

Ik denk dat je het met alleen een stapel software niet red. De hoeveelheid expertise van de man of vrouw “achter de knoppen” is veel belangrijker. Maar ja, je kan het natuurlijk proberen! In september komt de iPhone 6 uit, dus je hebt nog even de tijd:-)

Bijdrager
    Sven H

Ik zou me er graag dieper in willen verdiepen en er eventueel een opleiding voor willen volgen.
    Als ik weet welke software er gebruikt wordt in dit soort reclames, kan ik alvast even oefenen.:D

Bijdrager
    Applefan12345

Het is hoogstwaarschijnlijk gemaakt met Maya of Cinema 4D, maar dit is hele dure software, natuurlijk illegaal te downloaden. Maar daar is wel enige kennis voor vereist want het zijn niet bepaald makkelijke software. Ik heb het alleen over de animatie zelf die er mee is gemaakt. Maar veel succes! Voor vragen kun je altijd terecht want ik weet er al iets meer van;) En natuurlijk zijn er ook nog Youtube tutorials:)

Bijdrager
    Sven H

Bedankt!

Ik ga gelijk kijken! Als ik er niet uit komt dan zul je zeker van me horen:D

Bijdrager
    eiko
    Bijdrager
    MacTS

Het draait bij dit soort producties niet alleen om het maken ervan, maar ook om de visie, het concept. Kortom het denkwerk dat eraan vooraf gaat. Ik denk dat als je in de toekomst dit soort dingen zelf wilt gaan bedenken c.q. maken je beter een andere opleiding kunt gaan volgen. Er zullen weinig reclamemakers zijn die commerciƫle economie hebben gedaan. Eerder kunstacademie, grafische vormgeving of industrieel ontwerpen. Met commerciƫle economie op zak zit je eerder aan de andere kant van de tafel.

Bijdrager
    Frank Visser

Maar die opleiding is zeker niet weggegooid.
    Ik heb mijn opleiding als vormgever bijna afgerond en ga hierna ook een commerciƫle opleiding volgen. mag het versnellen dus in 1,5 jaar. Dan heb ik een vormgevings opleiding met de capaciteiten om alles zelf te regelen, representatief te zijn. (niet dat je dat anders niet kunt zijn) Zo heb je enorm veel voordeel, je kan worden ingezet als vormgever en helpen mee te denken in de kostenbesparing, klantenwerving, klanten onderhoud en nog veel meer!

Een commerciƫle opleiding is een mooie opleiding, maar misschien wel 1 van de beste opleiding om erbij te doen als je meer zekerheid op een baan wilt.
    Je beroep uit kunnen oefenen en het bedrijf optimaliseren is een geweldige werknemer.

Bijdrager
    SunKeeper

Optimalisatie (en meestal direct gevolg is reorganisatie) daar zitten niet veel bedrijven echt op te wachten. Welke opleiding(en) je dan ook gevolgd mag hebben.

Schat op dat gebied je kansen niet heel erg hoog in, want dan bestaat de kans dat je verwachtingen geen realiteit worden.

Vijf jaar geleden was het normaal om een heel bedrijf te reorganiseren, daar zijn we over het algemeen wel van teruggekomen omdat er meer kapot werd gemaakt dan dat er werkelijk verbeterd werd.

Bijdrager
    Frank Visser

Ik neem aan dat dit een reactie is op mij?
    Heb het niet over een hoge positie bezetten binnen een bedrijf.

Met zo’n opleiding heb je een mooi (geleerd) verkooppraatje voor jezelf aan het bedrijf waar je solliciteert.
    Een grotere kans op een baan dan iemand die ‘alleen’ voor een specifiek vak geleerd heeft. Jij hebt dan vele extra kennis met toegevoegde waarde.
    Met snellere kans om toch een stapje hoger op te kunnen gaan. Dat dit zeker niet vanzelfsprekend (meer) is, klopt.

Zal je wat sterkers vertellen;
    Mijn vader met een gewone mbo-techniek opleiding heeft zich opgewerkt tot marketing & communicatie manager, in grote bedrijven.
    Nu noem ik liever geen namen, maar bedrijven met meer dan 300 man personeel en budgetten van elke (tientallen) miljoenen. Het bedrijf zei dat ze niet wouden reorganiseren en iedereen een veilige werkplek gunt. Mijn vader heeft doorgedrukt dat ze toch moesten reorganiseren, alles op de rit gezet en uitgewerkt. Nadat hij bij een klant geweest was werd hij opgebeld om naar de zaak te komen. En werd hem verteld dat hij ook ontslagen is op staande voet.
    Hij heeft zijn eigen ontslag in werking gezet.. Het zaken leven is hard.

Bijdrager
    SunKeeper

Je eigen voorbeeld wat je beschrijft is inderdaad wat ik bedoelde. Goed om in je achterhoofd te houden.

Verder kan mijn beeld een beetje scheef zijn (i.v.m. persoonlijke omstandigheden en ervaringen), maar in de huidige (economische) tijd mag je al blij zijn dat je een baan vindt en/of mag houden en verder je beter je mond maar kan houden en zeker geen kritiek kan geven of hogere eisen kan stellen.

Bijdrager
    Frank Visser

Dacht al dat je dat bedoelde, vandaar mijn voorbeeld.

Dat ligt niet aan jou, het is werkelijk zo.
    Ik loop nu veel stage en heb daar als enige uit de klas een stage vergoeding.
    Heb geen vakanties, maar vrije dagen. Ho maar dat ik die kan opnemen, anders weg geld. Ik kies voor geld en het afronden van stage.
    Dan maar geen vrij. Het is wel voor je toekomst.

Bijdrager
    nicj56
    Bijdrager
    Sven H

Bedankt voor alle reacties!:)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.