26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    iMarkb

iPhone 5S bluetooth werkt niet

Hallo allemaal,

Vorige week heb ik mijn iPhone 5S geleverd gekregen. Wat een toptoestel! Alleen de bluetooth werkt vanaf het begin al niet. Ik kan bluetooth gewoon aanzetten, maar hij vindt geen enkel apparaat.
    Dus ik had contact met Apple Care opgenomen. Zij zouden een nieuw toestel voor me regelen, omdat ik recht heb op een werkend toestel. Dit toestel is gisteren gekomen, maar wat blijkt nu? Precies hetzelfde probleem: bluetooth kan weer geen apparaten vinden.
    Heeft iemand hier toevallig ook al last van gehad en heeft iemand een mogelijke oplossing? Want ik kan Apple Care wel weer bellen, dan weten ze het ook weer niet, krijg ik weer een nieuwe… En al die reservekopieën etc. terugzetten is niet m’n favoriete tijdsbesteding.

Groet Mark

Bijdrager
    madcat

Misschien doe je toch iets verkeerd, probeer eens op een station of andere drukke plek te zoeken naar een bluetooth apparaat.
    of ga voor de zekerheid even naar de genius bar.

Bijdrager
    iMarkb

@madcat Ik heb al op drukke plekken gezocht; niks te vinden. De Apple Store in Amsterdam is voor mij het dichtstbij, maar zelfs die zit nog een heel eind bij me vandaan. Maar ik denk toch dat ik daar een keer heen zal moeten…

Bijdrager
    Melbuuln

Welke Bluetooth apparaten zoek je dan want de iPhone/iPad zijn heel kieskeurig.

Bijdrager
    iMarkb

Hij kan de carkit niet vinden, maar dat is niet het grootste probleem. Hij vindt ook mijn Apple Wireless Keyboard niet. En voor je gaat zeggen: ‘die kunnen ook niet samen werken’, zal ik vast de volgende link posten. http://support.apple.com/kb/ht4112
    Ik heb namelijk van de klantenservice ook al twee keer te horen gekregen dat dit niet kan. Vanmiddag heb ik het artikel dus even opgezocht en toen heb ik de medewerker toch overtuigd. Bovendien heeft het 2,5 jaar gewoon goed gewerkt (eerst met iPod Touch 4G en toen met iPhone 4S).

Bijdrager
    Verdult

Ik denk dat de beste test is om te kijken of een van je vrienden/familieleden/collega’s een iPhone heeft die airdrop ondersteunt, en daarmee te kijken of je hem kan vinden.
    Daarmee kan je voor 100% uitsluiten of je gewoon pech hebt gehad en twee keer een defect toestel kreeg of dat je randapparatuur toch nu niet blijkt te werken.

Bijdrager
    iMarkb

Ja, dat ga ik nog even proberen. Bedankt voor de tip. (Al werkt m’n toetsenbord trouwens nog wel met m’n 4S, dus die doet het wel gewoon).

Bijdrager
    iMarkb

@Verdult Ik heb even gezocht op de site van Apple, maar Airdrop werkt met bluetooth én wifi. Moet ik dan wifi tijdens het testen uitzetten? Anders weet ik nog niet of Airdrop het via buetooth heeft verstuurd.

Bijdrager
    GoeieDag

Beiden zijn nodig; ze zullen vanzelf worden aangezet, mochten ze uit staan. Probeer maar eens het Control Center.

Bijdrager
    MacAnarie

Is het niet zo dat Apple bluetooth-randapparatuur maar met 1 apparaat gelinkt kan worden? Dat meen ik ooit eens gelezen te hebben. Je geeft aan dat het nog prima werkt met de 4S, dat zou dan direct verklaren waarom de 5S er niet mee overweg kan.

Bijdrager
    iMarkb

@MacAnarie Dat klopt inderdaad, maar als ik de 4S ‘ontbindt’ (want ik zet bluetooth altijd pas aan bij gebruik en daarna gaat de bluetooth weer uit), is er geen apparaat mee verbonden en dan zou de 5S het ook gewoon moeten doen. Maar eigenlijk ligt het probleem nog niet hier, maar nog een stap eerder: hij vindt het toetsenbord niet eens.

Bijdrager
    Verdult
    iMarkb op 20 december 2013

@Verdult Ik heb even gezocht op de site van Apple, maar Airdrop werkt met bluetooth én wifi. Moet ik dan wifi tijdens het testen uitzetten? Anders weet ik nog niet of Airdrop het via buetooth heeft verstuurd.

Dan werkt mijn manier niet.

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom niet?
    Want als AirDrop wel werkt, werkt BT in principe ook. Want zonder BT geen AD…

Bijdrager
    mfduffel

Geen probleem met Bluetooth. Hij ‘zag’ m’n oortje ook niet, moest eerst het oortje activeren om te koppelen, dan pas was het zichtbaar.
    (Alleen de bluetooth apparaten waar ik geregistreerd bent, kan ik zien)

Bijdrager
    Verdult
    GoeieDag op 20 december 2013

Waarom niet?
    Want als AirDrop wel werkt, werkt BT in principe ook. Want zonder BT heen AD…

Ik kwam net terug in deze topic omdat ik me dat realiseerde.

@iMarkb

Nee, je mag je wifi zelfs niet deactiveren, ze zijn gewoon bijden nodig. zoals GoeieDag al zei

Bijdrager
    iMarkb

Maandag naar de Apple Store geweest. De medewerker kon geen probleem constateren. Bluetooth werkte daar ineens wel met een bluetooth-box… Heel raar. Nu werkt het ook met carkits, maar nog niet met het toetsenbord. Volgens de medewerker zou het kunnen liggen aan de firmware van mijn toetsenbord. Nu moest ik het updaten. Ik heb alleen geen idee hoe, dus ik moet nog even contact opnemen. Volgens mij zijn er trouwens helemaal geen updates beschikbaar, maar goed.

Bijdrager
    iMarkb

Na bij elkaar zo’n 3 uur gechat te hebben met Apple en een bezoekje aan de Apple Store te hebben gebracht, is vandaag de oplossing in zicht gekomen. De medewerker kwam erachter dat er meer mensen waren met dit probleem en verwees naar een Engelse discussie op het forum van Apple. Daarin stond deze link: http://www.tonyjworld.com/2012/03/resetting-my-apple-bluetooth-wireless-keyboard-to-work/. En het werkte! Tijdens het verbinden met de iPhone (en eventueel iMac) de powerknop ingedrukt houden!!

Bijdrager
    StefaanVB

@iMarkb

Dit is nu wel een goede truc voor een keyboard, maar dit helpt het probleem niet verder van de carkit.
    Ik zit met hetzelfde probleem met mijn 4S.
    Plots vindt mijn iPhone geen apparaten meer, zoals mijn auto, terwijl dit altijd gewerkt heeft!
    Hoe kan dit? Hoe kan ik dit verhelpen?
    Iemand een idee??
    Ik heb de fabrieksinstellingen al vernieuwd.
    Volgende stap is heel de iPhone opnieuw instellen, maar ik wil nog eerst afwachten of er niets anders en simpeler is??

Alvast bedankt!!!

Bijdrager
    iMarkb

Zit er op de carkit nergens een aan/uit-knop of andere knop die je ondertussen ingedrukt kunt houden? Anders weet ik het ook niet. Apple kan je ook niet verder helpen ben ik bang.
    Je iPhone volledig herstellen heeft ook geen zin denk ik. Ik heb dit ook geprobeerd met mijn 5S. Dat had geen effect. Een nieuwe 5S was zelfs niet de oplossing; ik moest het echt op die manier van het keyboard doen.

Bijdrager
    marcapple

ik heb een soort vergelijkbaar probleem. mijn iphone kan wel andere bluetooth kan wel mensen vinden maar niet verbinden, ik baal hier toch wel van omdat hij niet wilt verbinden met mijn macbook, enige ideeën???

Bijdrager
    marcapple

ik heb een iphone 5s btw

Bijdrager
    iMarkb

Daar kan ik je helaas niet mee helpen. Ik zou je aanraden contact op te nemen met Apple. Misschien hebben zij wel ideeën.

Bijdrager
    nicj56

Met een Macbook kan pas als je de app knock gebruik als voorbeeld, maar eerder kan het niet, en bestanden overdragen kan dus ook niet.

Bijdrager
    Jannss

Hallo,

Ik kan mijn iPhone 5s ook niet verbinden met mijn MacBook. Alle tips hierboven heb ik geprobeerd, mijn MacBook is van 2014 en Up-to-date, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb ook al contact gehad met Apple support en zij hebben geen oplossing voor mij.

Mijn MacBook kan mijn iPhone wel vinden, maar mijn iphone vindt mijn MacBook niet. Wanneer ik via mijn macbook probeer te verbinden mislukt deze verbinding, soms komt de melding dat mijn iPhone de verbinding niet ondersteunt. Mijn iPhone kan overigens wel verbinding maken met andere apparaten als een carkit.

Heeft iemand misschien wel een oplossing?

Bijdrager
    Targaryen

Ik heb de tip ook al in een ander topic gegeven, maar misschien werkt dit voor jou ook:

Op je iPhone én je MacBook uitloggen uit iCloud en vervolgens tegelijk opnieuw inloggen. Bij mij werkte het vanaf dan wél om Handoff en Continuïteit in gang te krijgen.

Edit: Ik zie nu pas de rest van het topic. Wat probeer je precies te doen met je iPhone? De Bluetooth verbinding tussen je Mac en je iPhone is niet bedoeld namelijk om bestanden uit te wisselen. Althans niet zoals je bv. wel met andere telefoons muzieknummers en foto’s kunt uitwisselen.

Bijdrager
    Driezzy

Bij mij hetzelfde probleem: met mijn iPhone 4S werkte alles perfect, o.m. de carkit in mijn audi A4… overgeschakeld naar de 5S: de carkit kan de iphone niet vinden.
    Een tijdje geleden ging het plots wel (nadat ik de software op mijn iPhone bijgewerkt had), maar bij de volgende update alweer niet meer.
    Ik kan verbinding maken met de carkit, maar deze werkt maar af en toe. Meestal valt de muziek perfect weg bij een inkomende oproep, maar ik kan de persoon niet horen die mij belt en vice-versa.
    Volgens mij zit het probleem dus in iOS .

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.