12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Murris

iPhone 5s als GoPro

Beste allen,

Het wintersportseizoen komt er weer aan en ik kwam tot het idee om mijn iPhone 5s als ‘GoPro’ camera te gebruiken!
    Nu heb ik net een beetje zitten Google-en en kwam uit bij een Optrix XD5 iPhone waterproof case. Via diverse sites stond deze hoog aangeprezen.
    Als je er dan nog een Optrix bij koopt ben je voor €165,- klaar.

Hebben jullie ervaring met het merk Optrix, of zeggen jullie juist van, gebruik helemaal die iPhone niet en koop gewoon een GoPro!
    (Als het budget dat allemaal toe liet had ik dat sowieso gedaan).

Kennen jullie misschien andere (goedkopere) merken? Of iemand die zijn iPhone al op deze manier gebruikt?

Alvast bedankt!

Oh, en ik ben over drie weken in New York, zal het daar allemaal goedkoper zijn?

Bijdrager
    Usain

Je hebt al GoPro voor 125 euro. http://shop.gopro.com/EMEA/cameras/hero/CHDHA-301-master.html
    Deze camera is gemaakt voor de wintersport. En het doet toch ietsjes minder pijn om je GoPro te verliezen dan je iPhone in een duur hoesje. Als je een beetje off piste gaat en je maakt een smakker in de dikke sneeuw ben je hem zo kwijt. Als je naar Val Thorens gaat moet je even goed zoeken want er ligt er daar nog een ergens…

Bijdrager
    Afroman

Inderdaad, ga lekker voor de Gopro, is goedkoper en steviger dan de iPhone. Die is daar voor gemaakt. Ook qua stabilizer en makkelijker op te zetten met opzetstukjes. En je hebt grote lompe knoppen zodat je die altijd makkelijk kunt bereiken.

Bijdrager
    Murris

Thanks! Daar heb ik nog helemaal niet naar gekeken!

Nu zie ik die Hero en Hero3. Ik heb niet zo veel verstand van camera’s, maar zit daar intens veel verschil tussen?

De enige opties die mij wel aanspraken bij de Hero3 waren Wi-Fi en de GoPro app voor op je telefoon! Of zijn daar ook nog andere apps voor die hetzelfde kunnen?

Bijdrager
    ramrod

Kijk anders eens voor een nep go pro , ik heb zelf een red leaf 9000 , bij ali express
    gekocht voor omgerekend €80 incl een koffertje accessoires .
    Op tweekers is een topic over namaak gopro camera ,s
    Op youtube vindt je div vergelijkingen tussen de originele en de namaak camera,s

Bijdrager
    KarelWillem
    Murris op 11 november 2014

…De enige opties die mij wel aanspraken bij de Hero3 waren Wi-Fi en de GoPro app voor op je telefoon!…

Dat is het enige belangrijke verschil tussen de Hero en de Hero 3 ja.

Voor het afspelen van de filmpjes tussendoor is WiFi wel aardig.

Anders loop je daar met je camera, en kun je pas wat bekijken als je ‘thuis’ bent.

Moderator
    Mac Daddy

Een GoPro is niet gewoon een camera met een waterdichte case eromheen. Hij kan enorm goed tegen stoten, gruis komt er niet in en zo zijn er nog veel meer dingen die erin zitten die hem geschikt maken voor het ruigere werk.
    Een iPhone heeft ten eerste al een glazenpaneel wat vrij eenvoudig kan breken. Los daarvan kan er gruis of sneeuw inkomen. Zo’n case beschermt daar wel tegen, maar tot op zekere hoogte.

Voor actiewerk, kan je het beste een actie camera nemen. Hoeft inderdaad niet per se een GoPro te zijn.

Bijdrager
    Murris
    KarelWillem op 12 november 2014
    Murris op 11 november 2014

…De enige opties die mij wel aanspraken bij de Hero3 waren Wi-Fi en de GoPro app voor op je telefoon!…

Dat is het enige belangrijke verschil tussen de Hero en de Hero 3 ja.

Voor het afspelen van de filmpjes tussendoor is WiFi wel aardig.

Anders loop je daar met je camera, en kun je pas wat bekijken als je ‘thuis’ bent.

Dus zonder WiFi kun je geen filmpjes terug kijken? Werkt dit niet gewoon als een camera? (Ik neem altijd mijn MacBook mee op wintersport..)

@ramrod, thanks! Ik ga eens Google-en!

Bijdrager
    KarelWillem

Ja natuurlijk. Er zit gewoon een SD-kaart in hè?
    Die kan je in je MacBook steken.

Maar als je bovenop de piste even een stukje aan je vrienden wilt laten zien dan gaat dat niet lukken.
    Er zit namelijk geen monitor op die GoPro’s.

Bijdrager
    geileappel

@karelwillem
    Op de nieuwe GoPro Hero 4 Silver zit wél een ingebouwde monitor.
    http://shop.gopro.com/EMEA/cameras/hero4-silver/CHDHY-401-master.html

Maar dat kost je dan wel weer ±380 euries.

Bijdrager
    Murris

Dus als ik het goed begrijp, heb je die Wi-Fi nodig om het dan via je telefoon/iPad af te spelen boven op de berg (als daar natuurlijk Wi-Fi is)?

Bijdrager
    Usain

Je GoPro maakt samen met je iPhone een wifi direct verbinding aan, maar daar heb je alleen wat aan als je direct op de berg een filmpje van je gopro wilt bekijken. Als je in het hotel de gopro aan je laptop hangt kan je ook je filmpjes bekijken.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.