4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    NI3LS

iPhone 5S: accu vrij snel leeg

Heb een nieuwe iPhone 5S gekocht en de backup van mijn oude iPhone 5 via iCloud terug gezet.

Dit heb ik gedaan nadat het toestel uit de verpakking zonder te gebruiken volledig was opgeladen. Backup terug gezet aan de lader.

Gisteren ’s morgens de stekker er uit en was m’n iPhone leeg voordat ik ging slapen. Normaliter kan ik er makkelijk nog een nacht mee doen. Heb alle instellingen nagekeken, niets staat anders dan mijn oude iPhone. Heb zelfs nu nog Spotlight uit en wat andere instellingen die stroom vreten (updates achtergrond, 3G, mobiele data…). Half negen uit de lader, nu twee en een half uur later al op 82%.

Ik weet niet hoe de iPhone 5S is qua stroomverbruik, maar vind dit niet echt prettig. Ik ga vanavond thuis even een DFU-restore doen. Daarnaast kan het natuurlijk zo zijn dat (volgens Apple) de accu even op gang moet komen.

Iemand ervaringen?

Bijdrager
    GoeieDag

Mijn ervaring met de iPhone 5s accu zijn zonder meer positief. Kan er makkelijk een dag mee doen, of twee dagen (let er niet zo op). Heeft me iig nog nooit verrast met een -te snel- lege accu.

Bijdrager
    Vluggie

Dat had ik met mijn iPhone5 in het begin ook. Naarmate de tijd zal de accu langer meegaan.

Wel even het automatisch bijwerken van Apps uitzetten. Dit scheelt behoorlijk.

Bijdrager
    FFH

Waarom in vredesnaam een restore in DFU-mode? Verwacht je hiermee een nieuwe accu?

Ikzelf bezit ook een 5s en wat je als eerst moet doen wanneer je telefoon nieuw is, volledig leeg laten lopen, totdat de iPhone uitvalt. Daarna volledig opladen. Eerste week is het het beste niet te laden tot de accu weer leeg is. Sommige beweren dat dit met de accu’s van vandaag de dag geen verschil maakt, maar naar mijn mening wel degelijk. 3e iPhone waarmee ik dit principe toepas en mijn accu gaat ver weg het langs mee van alle iPhone accu’s in mijn omgeving.

Daarnaast heb ik enkele instellingen aangepast: Helderheid, updates en verversen van Apps op de achtergrond, Spotlight en de bewegende achtergrond en animaties die sinds IOS 7 aanwezig zijn. Ook locatie-voorziening uitgezet en kan slechts gebruikt worden door enkele apps. (google maps bijv.)

Het uitzetten van 3g/mobiele data geeft naar mijn mening alleen maar belemmering in gebruiksgemak. (tenzij je wifi gebruikt).

Mijn accu gaat met gemak een dag mee en gebruik mijn telefoon vrij intensief.

Tips: Hier & Hier

groeten

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.