13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Marco85

Iphone 5s

Ik heb problemen met mijn beeldscherm van mijn iphone, nu krijg ik het voorstel van apple om hem te ruilen tegen een gereviseerde.
    Nu vraag ik me af, een iphone 5s van drie weken oud ruilen tegen een gereviseerde? ik wil gewoon een splinter nieuwe kan ik dat eisen?

Bijdrager
    Qmagic

Een splinter nieuwe eisen zal niet lukken, dat zijn ze niet verplicht (volgens de wet), ze moeten het product repareren of vervangen binnen de garantie.

Een gereviseerd product aanbieden is heel normaal, al zou je iPhone niet omgeruild worden maar gerepareerd worden, dan is het ook (na reparatie) een gereviseerd toestel geworden.
    Gereviseerd is niks anders dan dat er een defect onderdeel vervangen is, en na reparatie het toestel weer als nieuw functioneert, echter mag het niet meer het “label: nieuw” hebben, vandaar dat het een gereviseerd toestel genoemd wordt. Maar technisch is het gelijkwaardig.
    Op deze wijze heb je gewoon kosteloos je reparatie gekregen ivm je garantie. Groot voordeel hiervan is: je hoeft niet weken te wachten op reparatie.
    Er zijn fabrikanten genoeg die zo werken.

Bijdrager
    belfortmac

Fabrikanten die zo te werk gaan vind ik waardeloos.
    Typisch Apple, ba ba
    Na drie weken zou ik ook een nieuwe eisen, of op zijn minst mijn eigen toestel gerepareerd.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Marco85,

LET GOED OP, Apple geeft op omgeruilde apparaten, “zg. refurbished” maar 3 maanden garantie, dat lijkt me in dit geval niet terecht…

@Qmagic, Ik vind de werkwijze helemaal niet “normaal”, een refurbished apparaat is een gebruikte, gerepareerde iPhone!!

Je mag toch minimaal verwachten dat de omgeruilde gelijkwaardig is aan wat je gekocht hebt.. maximaal drie weken gebruikt dus….

Als nieuw functioneren is heel wat anders dan nieuw zijn, kan jaren schelen….

N.B. je kan aan de hand van het serienummer de productiedatum van de telefoon opvragen, vraag dat even te mogen checken voordat je de gerepareerde telefoon accepteerd bij Apple.
    Accepteer geen uitvluchten m.b.t. dat checken, zelfs doen ze dat altijd ook als jij iets met een mankement aanbiedt…

Bijdrager
    Qmagic

Je hebt zo wie zo de standaard fabrieks garantie bij aankoop van een toestel, ook als je vervangende toestel daarna binnen die periode ook defect raakt.
    De standaard garantie periode verminderd dus niet door dat ze een gereviseerde iPhone leveren.

“Apple geeft op omgeruilde apparaten, “zg. refurbished” maar 3 maanden garantie”

Ik weet niet waar de informatie vandaan komt, maar dit vindt je op de website van Apple als je bij gereviseerde producten kijkt.
    Daar staat niks vermeld dat je maar 3 maanden garantie hebt bij gereviseerde producten.
    voorbeeld: http://store.apple.com/nl/product/FD526/gereviseerde-ipad-met-retina-display-wi-fi-cellular-32-gb-wit-vierde-generatie

“Gereviseerde, door Apple gecertificeerde producten
    – Kwaliteitsproducten voor fantastische prijzen
    – Streng revisieproces voorafgaand aan de verkoop
    – Gedekt door de beperkte Apple garantie van één jaar
    – Gedekt door het Apple beleid voor retourzendingen binnen 14 dagen
    – Het AppleCare Protection Plan kan worden aangeschaft
    – Inscriptie en cadeauverpakking zijn niet beschikbaar voor gereviseerde iPods
    – Beperkte voorraad “

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Qmagic,

Dit gaat over tweedehands producten die Apple via de store aanbiedt, gaat helemaal niet over het het bovenstaande.

Bijdrager
    Niels

Die 3 maanden geldt alleen als de standaard garantie is verlopen (dus als je tegen het einde van je twee jaar zit, krijg je als het ware 3 maanden extra).

Gereviseerd: nieuw extern (kast + scherm), bepaalde hergebruikte interne onderdelen

In jouw geval zou ik gewoon een nieuwe eisen, je hebt het toestel pas zeer kort, dus geen geouwehoer van Apple accepteren, jij bent de klant!

Je kunt als je het nieuwe toestel hebt ontvangen het serienummer checken bij: http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html/

Bijdrager
    Ostinato

Ding is gloednieuw, je hebt twee jaar garantie. Ik zou m’n poot stijf houden en een nieuwe eisen.

Bijdrager
    goulashkanone

Tjonge, ze durven wel hé!
    Na 3 weken al een gereviseerd exemplaar aanbieden, gekker moet het toch niet worden.
    Gereviseerd wil niks anders zeggen dan 2e hands.
    Het is echt schandalig dat ze het überhaupt durven vragen aan iemand die net € 600 of meer heeft uitgegeven voor een nieuwe telefoon.

Bijdrager
    hokkie
    Qmagic op 02 maart 2014

Een splinter nieuwe eisen zal niet lukken, dat zijn ze niet verplicht (volgens de wet), ze moeten het product repareren of vervangen binnen de garantie.

Uit welk wetboek heb je dit? Graag met bronvermelding!

Qmagic op 02 maart 2014

Een gereviseerd product aanbieden is heel normaal, al zou je iPhone niet omgeruild worden maar gerepareerd worden, dan is het ook (na reparatie) een gereviseerd toestel geworden. Gereviseerd is niks anders dan dat er een defect onderdeel vervangen is, en na reparatie het toestel weer als nieuw functioneert, echter mag het niet meer het “label: nieuw” hebben, vandaar dat het een gereviseerd toestel genoemd wordt. Maar technisch is het gelijkwaardig.

Dit moet je niet willen als je toestel maar 3 weken jong is!

Qmagic op 02 maart 2014

Op deze wijze heb je gewoon kosteloos je reparatie gekregen ivm je garantie. Groot voordeel hiervan is: je hoeft niet weken te wachten op reparatie.
    Er zijn fabrikanten genoeg die zo werken.

Alleen fabrikanten die denken dat ze boven en onder de wet staan werken zo en intimideren de klanten hiermee!

Qmagic op 02 maart 2014

Hoe het wel is conform burger wetboek! (artikel 7:17)

Nederlandse wetboek kent een zg. “conformiteitsvereiste”, hierin staat dat u er van uit mag gaan een deugdelijk product te hebben gekocht.

Afhankelijk van het type product (onderzoeken door bijv TNO of consumentenbond), mag u een bepaalde levensduur verwachten. Zolang het product binnen dit termijn defect gaat, heeft u recht op garantie.

Leuk dat je 1 of 2 jaar garantie “krijgt” van een winkel! Maar juridisch heeft dit voor jou GEEN meerwaarde. Geloof me, een iphone gaat langer mee en zolang je binnen deze periode valt, moet je (kosteloos) garantie krijgen!

Daar komt bij dat als je binnen 6 maanden na levering een defect product hebt, mag je ten alle tijden de overeenkomst ontbinden. De wetgever zegt dat je dan sowieso al een ondeugdelijk product had…

EDIT:

En jij hebt trouwens een overeenkomst met de winkel, niet met Apple! De winkel kan op haar beurt naar Apple stappen…!

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Hokkie,

Het gaat hier helemaal niet over het recht op garantie!!! goed lezen a.u.b. garantie is hem al aangeboden..

Hele verhaal heb je hier voor niets geschreven….

Het gaat over de manier hoe het afgehandeld gaat worden…

Bijdrager
    belfortmac

En de manier van afhandelen is dus knap waardeloos.
    Tegen het arrogante aan.
    Apple zou eens wat harder aangepakt moeten worden, ze menen zich echt alles te kunnen permitteren.

Bijdrager
    hokkie

@JoopJoopJoop

Dat was mij wel duidelijk, het gaat er mij om dat hier (en op andere sites) adviezen worden gegeven wat onjuist is! @qmagic geeft bijvoorbeeld aan dat het heel normaal is dat mensen een gereviseerd model krijgen. Dit is niet conform de wetgeving, zeg het dan ook niet!

Daarnaast hebben mensen het hier continu over garantie, ook dat klopt niet! Stop daar dan ook mee!

Ik vraag mij af waar TS het toestel gekocht heeft? Bij Apple-online of Apple Store Amsterdam?

Is het bij een ander APR of Mediamarkt bijvoorbeeld, heb je niets met Apple te maken! Ga dan ook daar niet klagen! Jij hebt een overeenkomst met de winkel waar je de goederen hebt gekocht, zij dienen zelf een juiste oplossing aan te bieden! Zelf contact opnemen met Apple is dus ook niet juist, tenzij je daadwerkelijk de iPhone bij Apple online of de Apple Store hebt gekocht.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.