10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Tim.wout

iPhone 5C updaten van iOS 8.1.2 naar 10.3

Goedendag ik heb van iemand een iPhone 5c gekregen waar nog iOS 8 op staat maar mijn vraag is nu of ik hem moet updaten of nu wordt de iPhone niet trager met iOS 10 ?

Danku

Bijdrager
    KarelWillem

Je MOET gelukkig niks.:)

Bijdrager
    Tim.wout

Dankt voor het filmpje mijn iPhone is aan het updaten vooral omdat ik sommige apps als snapchat en imusic niet kon installeren

Bijdrager
    digilb

Zelf mijn iPad4 op iOS 9 gehouden. Hij kan over naar iOS 10, maar ik ben bang dat de performance dan een stuk minder worden (iOS 9 performt ook al minder soepel dan iOS 8).
    Ik heb helaas nog geen duidelijke dubbeltest teruggevonden waarin beide OS-sen op oudere hardware met elkaar werd vergeleken.

Bijdrager
    Shmoo

Afhankelijk van wat je met dit toestel wilt gaan doen en hoe je hem gaat gebruiken kun je upgraden.

Ik heb een iPhone 5c 8GB en ik moet zeggen dat iOS 9 en iOS 10 gewoon ‘prima’ hebben gefunctioneerd terwijl ik dat nooit had verwacht. Ik gebruik op dit moment nog iOS 10.2 ik wacht even een paar dagen met updaten naar 10.3 maar ik denk niet dat dit qua performance een wereld van verschil zal opleveren.

Als je iemand bent die echt het maximale uit iOS wilt halen dan zal je waarschijnlijk niet vrolijk worden van de prestaties. Ik heb allerlei poespas functies van iOS uitgeschakeld, zoals Animaties in de achtergrond van iOS dat levert je gewoon veel performance op bij zo’n oud toestel. Ook AirDrop uitgeschakeld en Ververs op de achtergrond staat voor 90% van alle apps uit tenzij apps zoals Mail diensten dit echt nodig hebben. Widgets gebruik ik ook niet en notificatie heb ik ook voor zo’n beetje alle apps uitgeschakeld omdat ik niet elke 3 minuten met mijn telefoon in mijn handen wil zitten.

Ik ben een hele basic gebruikt met een amper 10 essentiƫle apps op zijn telefoon, dat is meer dan voldoende zodat ik nog ongeveer 1.2GB aan vrijruimte over hebt zodat de telefoon kan bewegen.

Moderator
    Night

Het enige voordeel lijkt me het het nieuwe bestandsopslagsysteem. Maar er schijnen ook een hele sloot bugs uitgehaald te zijn. In 10.2.1 regende het klachten, o.a. over traagheid.

Bijdrager
    McMeller
    Night op 28 maart 2017

Het enige voordeel lijkt me het het nieuwe bestandsopslagsysteem. Maar er schijnen ook een hele sloot bugs uitgehaald te zijn. In 10.2.1 regende het klachten, o.a. over traagheid.

APFS is alleen van toepassing op 64-bits apparaten en dus niet op iPhone 5c.

Bijdrager
    Shmoo

Precies, dat zie ik dus ook zojuist. Je kuitdeze iPhone helemaal niet meer updaten. ? ?

Geblokkeerd
    Anoniem
    Tim.wout op 28 maart 2017

Dankt voor het filmpje mijn iPhone is aan het updaten vooral omdat ik sommige apps als snapchat en imusic niet kon installeren

Inderdaad de voornaamste reden om up-to-date te blijven. Je krijgt misschien wat kleine verbeteringen en betere beveiliging, maar verder is het niet zo spannend. En tja, zo snel als dat hij uit de doos was zal hij niet blijven, maar persoonlijk vind ik het beter te updaten dan op de oude versie te blijven; als je op Android zat had je niet zo lang updates gekregen! (en ja 10.3 is ook voor de 5C ondanks wat Shmoo zegt).

Bijdrager
    McMeller

iPhone 5c is gewoon compatibel met iOS 10.3 maar blijft wel op zijn huidige bestandssysteem werken in plaats van het nieuwe APFS. Voor de iPhone 5 geldt precies hetzelfde.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.