8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Ruud91NL

Iphone 5 wil niet overal opladen.

Beste mensen,

Sinds vandaag wil mijn iphone 5 niet meer overal opladen. Bij mijn vriendin in de woning wil die niet meer opladen, maar bij me ouders thuis weer wel. Ik heb al wat research gedaan op internet, waarbij je veel reacties leest dat er stof in de iphone 5 zit. Maar nadat ik mijn iphone schoon had gemaakt wilde die nog steeds niet opladen. Als ik mijn iphone probeer op te laden via mijn macbook, krijg ik de melding:
    Titel van de melding: USB-apparaten uitgeschakeld
    Beschrijving: Koppel het apparaat dat te veel stroom verbruikt los om de USB-a… ( meer wil de melding niet vertellen )
    Daarnaast had niemand echt hetzelfde probleem als de mijne, dus vandaar dat ik hier mijn probleem eens probeer op te lossen.

Mvg Xstylo

Bijdrager
    Rickje

Gebruik je overal dezelfde kabel?

Bijdrager
    Ruud91NL

Ja, ik gebruik overal de originele kabel plus adapter van apple …

Bijdrager
    Ruud91NL

update: Nu laadt de iphone opeens wel weer op, zowel via me laptop of via de stopcontacten … Erg raar

Bijdrager
    Riny Maas

@xstylo Vreemd, ik heb die melding ook, voor het eerst en maar één keer, ook gisteren gehad met mijn iPhone 5 aan de MBP … Na loskoppelen en opnieuw aankoppelen werkte het weer als vanouds

Bijdrager
    Riny Maas

Ik dacht meteen aan een kabelbreuk / slechte kabel omdat de kabel bij beide stekkers nogal wat kronkeltjes voorkomen.

Bijdrager
    Ruud91NL

Ja, ik zelf ook Riny Maas. Maar nu wil die alweer niet opladen. Vandaag dan maar eens naar een reseller hier in de buurt gaan.

Bijdrager
    SunKeeper

Let op dat dit in de Lightning-connectie kan zitten. Als in je iPhone de contacten niet meer symmetrisch naast elkaar staan werkt het nog maar op één manier. Dus een bepaalde kant van de stekker moet boven zitten, als je hemt omdraait werkt het niet goed of helemaal niet.

Kennis van mij had dit ook, nadat zijn iPhone in een emmer vloeibare stuck was gevallen. (dat witte cement-spul wat je op de muur smeert) Als je dit laat uitharden kun je het er zo afkloppen, maar had dus wel tot gevolg dat de pennetjes in het Lighting-contact niet meer allemaal recht genoeg stonden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.