6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MichaelDeBoey

iPhone 5 wil niet opladen

Hey iedereen

Sinds gisterenmorgen zit ik met een groot probleem.
    Zoals elke nacht had ik mijn iPhone opgeladen, maar gisterenmorgen was hij niet opgeladen.
    De batterij gaf aan maar 35% geladen te zijn.
    Ik dacht “het zal aan mijn kabel liggen” aangezien die niet meer zo goed is.
    In de auto kreeg ik hem wel opgeladen met een beter kabeltje.
    Op het werk heb ik hem met dat beter kabeltje in het stopcontact gestoken en dat werkte ook goed.
    Toen ik ’s avonds thuis kwam heb ik hem met datzelfde goede kabeltje in mijn laptop (rMBP) gestopt en dat werkte ook.
    Nu stak ik hem vanmorgen gewoon terug in mijn laptop maar nu ging het niet meer.
    Dus ik begin eraan te twijfelen of het niet aan mijn iPhone ligt ipv aan dat niet meer zo mooie kabeltje?
    Soms heb ik ook het gevoel dat er zelfs gewoon batterij verbruikt word ipv opgeladen te worden.
    Kan er iemand mij helpen aub?
    Ik vind het echt vervelend dat het af en toe wel werkt maar dan op andere momenten weer niet… :S
    Want hij geeft wel telkens het zoemgeluidje en toont aan dat hij aan het opladen is (dus hij maakt wel connectie), maar opladen zelf doet hij niet… :S
    Alvast bedankt!

Michaël

Bijdrager
    Chorro

Heb je al eens wat vuil uit de lightning connector geblazen? Ik heb ook wel eens gezeik met opladen van m’n 5 en dat is tot nu toe altijd te danken geweest aan vuil in de connector.

Bijdrager
    MichaelDeBoey

Ja ik heb er al wat stof uitgehaald ook maar ook na dit te doen blijft het met momenten niet werken…

Bijdrager
    csteelooper

Is je iphone verder wel te zien (dus ziet je MBP wel dat-ie via USB is aangesloten)? Of werkt dat ook niet? Want ’n kennis van me had eenzelfde probleem met zijn nieuw aangeschafte iPad 4 (met Lightning). Had opgeladen tot 55% en wilde met geen mogelijkheid verder; PC zag ‘m wel als zijnde aangesloten via USB en iTunes Synchronisatie werkte (dus) ook gewoon. Ik vermoed dat ’t euvel in zijn geval bij de batterij ligt, alhoewel de iPad niet eens aangeeft dat-ie wordt opgeladen. Ook niet via ’t stopcontact. Maar in iTunes staat bijvoorbeeld wel het batterijpercentage, en je kunt de software opwaarderen (dwz als er een nieuwe versie van iOS zou zijn).

Bijdrager
    MichaelDeBoey

Nu je het zegt neen iTunes geeft inderdaad niet aan dat hij connected is met mijn rMBP… :S
    Bij mij geeft hij wel aan dat hij opgeladen wordt (dus je ziet het bliksempje wel verschijnen en je ziet ook je batterij in het groot op het startscherm)
    En dat zowel bij het opladen via mijn rMBP als via het stopcontact.
    Maar ik kan inderdaad niet aan de instellingen van mijn iPhone via iTunes… :S
    Zou het dan misschien aan de connector zelf in mijn iPhone liggen of…?

Bijdrager
    csteelooper

Tja… Om daar achter te komen kun je maar één ding doen: een andere kabel proberen, en dan zowel met je laptop als met de muurlader. Als die andere kabel dan exact hetzelfde (negatieve) resultaat geeft (dus: je laptop ziet ‘m niet als zijnde aangesloten via USB, laden gaat moeizaam, etc.) dan kun je er van uit gaan dat het een probleem is met (de Lightning-connector van) je iPhone…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.