18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Sharks

    iPhone 5 (Verizon) SMS probleem

    Ik zit op dit moment in Columbus Ohio en heb hier net bij de Apple Store een iPhone 5 gekocht.
    Het betreft het A1429 CDMA model omdat deze simlockvrij schijnt te zijn.

    Backup in iCloud gemaakt van mijn iPhone 4, simkaartje kleiner gemaakt en in de 5 gestopt. Backup uit iCloud terug gezet en alles werkt fantastisch, tenminste bijna alles…

    Toestel heeft inderdaad geen simlock, want met mijn KPN abo zit ik hier nu op AT&T.
    3G en 4G werken allebei! Het enige probleem dat ik heb is smsen en iMessaga.

    Wanneer ik iMessage probeer te activeren blijft hij eindeloos staan op “Wachten op activering….”, hetzelfde geldt voor FaceTime.
    Kan wel versturen met mijn email als afzender, maar niet met mijn tel.nr.
    In de Apple Store en via de telefoon kon niemand mij helpen……

    Kan ook geen normale smsjes versturen, krijg direct het rode uitroepteken…

    Iemand een idee? Bij Apple werken niet echt slimme mensen want verder dan de opmerking zet hem eens aan en uit kwamen ze niet,,,,,,

    Thanks,

    Sharks

    Moderator
    Strifer

    Ik kan me voorstellen dat activeren van iMessage en Facetime niet werkt op een roaming netwerk, dat je daarvoor dus in NL op het KPN netwerk moet zijn (niet zeker). Dat verklaart echter niet waarom het gewone sms-en niet werkt..

    Bijdrager
    Vincentbosch

    Heb je in de netwerkinstellingen wel roaming aan staan voor je netwerkverbinding met 3G-4G? Misschien kun je het proberen of hij het zonder je reservekopie, en dus helemaal “kaal”, wel doet, of om te beginnen een netwerkinstellingen reset. Mocht niets helpen kun je natuurlijk altijd terug naar de Apple Store en vragen voor een vervangend exemplaar binnen je DOA periode.

    Bijdrager
    tinus_omt

    Om te kunnen SMSsen moet je het nummer van de SMS centrale hebben, dat zal waarschijnlijk ook tijdens het activeren worden doorgegeven.

    Dat het niet werkt zou kunnen komen omdat je nooit op het thuisnetwerk bent geweest, maar ik kan me ook voorstellen dat het een probleem is dat je geen echte nano-simkaart hebt. Een gewone simkaart die tot een micro-sim is geknipt is ook niet helemaal hetzelfde als een originele micro-sim.

    Bijdrager
    Brinkys

    Ik heb (bijna) hetzelfde probleem..

    Toestel komt ook uit USA en een Nanokaart bij KPN BC gehaald en in NL geregistreerd.

    Ik kan wel iMessage berichten verzenden en ontvangen en ook SMS berichten ontvangen..

    Al van alles geprobeerd, iMessage uit en aan gezet, SMS centrale opnieuw ingesteld (stond goed).
    Apple aan de telefoon gebeld, alles geprobeerd en verwezen me door naar KPN.
    ** de Apple medewerker kwam er wel achter dat mijn appleID niet op mijn telefoon geregistreerd stond maar dit was niet de oplossing voor het SMS probleem, iMessage werkte al wel.

    KPN gebeld, ook van alles geprobeerd en getest samen met netwerkspecialist maar helaas, het verzenden van een (groen) SMS bericht lukt niet! Het ontvangen wel.

    Nadeel is dat ik de Nanokart nergens anders in kan testen, misschien volgende week op een andere iPhone5….

    iemand nog tips??

    Bijdrager
    CorMac

    Volgende keer een iPhone in Europa kopen?:) Nee grapje. Ik hoop dat je er uit komt!

    Bijdrager
    Sharks

    @Brinkys

    Heb je al een oplossing gevonden? Apple US verwijst me steeds door naar mijn provider, maar mijn kaart doet het in een iPhone4 wel goed, inclusief SMS.
    Ik heb net een schone installatie gedaan, maar wederom zonder succes. Alles doet behalve het versturen van SMS. Ook blijft zowel FaceTime als iMessage steeds hangen op “waiting for activation”….

    Iemand anders die al een oplossing heeft gevonden?? Ik heb inmiddels de meeste trucs al geprobeerd…

    Bijdrager
    Brinkys

    Helaas, ik heb nog geen oplossing gevonden. Ook niets meer van Apple of KPN vernomen.
    Het is wel heel stil, ik zie geen problemen na de lancering afgelopen vrijdag in Nederland, dus ik vermoed dat het aan het type toestel ligt. Ik kan de nieuwe Nanokaart ook niet in een ander toestel proberen.

    Met iMessage en FaceTime heb ik geen problemen. Check nog wel bij Apple of je mobiel aan je juiste account gekoppeld is. Ik hoop van de week een iPhone 5 uit Nederland te hebben, dan kan ik het proberen.

    Ik laat jullie nog iets weten.

    Gr. Jasper.

    Bijdrager
    sanejohn

    Hier ook hetzelfde probleem, ook een A1429 CDMA (Sprint) met KPN nanosim. Ben met KPN in gesprek, maar nog geen uitsluitsel.

    Bijdrager
    Sharks

    Ik heb inmiddels uitgebreid contact gehad met de Apple US en Apple NL.
    Ik ben er nu achter wat mijn probleem is… Ik heb in Columbus om een Verizon exemplaar gevraagd, maar een Sprint exemplaar meegekregen… De problemen schijnen met de Sprint exemplaren te zijn en niet met de Verizons…. Ik heb net uitgebreid gesproken met de shop manager die uitgebreid zijn excuus heeft aangeboden en mij zal laten weten wat de mogelijkheden zijn… hij zal me binnenkort mailen.

    Ik hoop dat het softwarematig kan worden opgelost. De A1429 van Sprint zal waarschijnlijk qua hardware hetzelfde zijn als de A1429 van Verizon…

    Opsturen zal wel lastig zijn vanwege de invoerrechten….

    I’ll keep you posted!

    Sharks

    Bijdrager
    Brinkys

    Ik ben sinds vandaag in het bezit van een iPhone uit Nederland en het probleem is opgelost!
    Ik kan weer normaal sms-en. Van mij was ook een A1429 toestel en had toch nog andere kleine problemen, zoals whats-app gaf geen afbeeldingen weer, weet niet of dit ook hier mee te maken had.

    Het ligt dus niet aan de simkaart, die is hetzelfde gebleven. Er moet dus iets met het toestel zijn.

    Ik hoop dat het snel opgelost is voor jullie, succes..

    Bijdrager
    Sharks

    @Brinkys
    Heb je gewoon een nieuwe gekocht of heeft Apple hem voor je omgeruild?

    Bijdrager
    sanejohn

    @Sharks
    Welke ingang heb jij genomen zodat jij in de US bij de shopmanager terecht bent gekomen? Apple support NL, US of direct de shop gebeld?

    Ik heb nl. exact hetzelfde probleem.

    Bijdrager
    Sharks

    @Sanejohn:
    Ik heb zowel AppleCare US en NL gebeld, maar die blijven naar elkaar wijzen. AppleCare US blijft volhouden dat het een providerprobleem is…
    Ik heb uiteindelijk naar het nr. op mijn factuur gebeld en gevraagd naar de shopmanager. Na wat over en weer gemaild te hebben heeft hij mij het voorstel gedaan dat ik de iPhone terug kan sturen waarna het toestel gecrediteerd zal worden… Ben hier flink van over de zeik, want ik moet nu hoge kosten gaan maken (verzekerde verzending) voor het herstellen van hun fout. Ik had immers duidelijk om een Verizon toestel gevraagd…
    Ben afgelopen vrijdag nog even als allerlaatste hoop de Apple Store in Amsterdam binnengelopen, maar die waren nog veel sneller klaar met mij…. “Nee hoor meneer, voor een Amerikaans toestel moet je in Amerika zijn…”. Ik ben een erg grote fan van de Apple producten, maar hoe ze nu met mij omgaan valt me wel vies tegen…

    Bijdrager
    sanejohn

    Mijn iPhone 5 Sprint verhaal tot dusver:

    Heb Apple US gebeld, hebben me doorverwezen naar Sprint, zij zouden de iPhone moeten unlocken. Sprint geeft aan dat ze me niet kunnen helpen omdat ik geen account bij ze heb.

    Apple US weer gebeld: agent -> supervisor -> customer relations. Ze gaan nu zelf Sprint bellen voor een unlock. Lukt dat niet, dan wordt mijn case verder ge√ęscaleerd.

    Ben benieuwd.

    Wordt vervolgd.

    Bijdrager
    dr.cody

    In deze gevallen gaat het duidelijk om een Sprint toestel. Als het een Verizon zou zijn zou je dan de zelfde problemen hebben is de vraag?
    Je wordt er inderdaad niet blij van.:confused:

    Bijdrager
    Sharks

    Ik heb hem inmiddels verkocht via marktplaats… Haal binnenkort wel weer een Verizon model en ga deze dan in de winkel testen…

    Bijdrager
    beuk

    ik kan een verizon iphone kopen . als ik men simkaart aanpas kan ik hem dan probleemloss gebruiken?sms interessert me niet.internet ,muziek en whats app wel
    hoor graag van jullie.gr erwin

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.