4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    PrinsPils

iPhone 5 unlocken, provider wilt niet mee werken.

Vorige jaar januari heb in Italie een toestel met abo afgesloten voor 1 jaar. De telefoon kwam met een simlock, andere simkaarten kon ik niet gebruiken. Het contract en het project waar ik werkte is afgelopen en ben sinds eind maart weer in Nederland. Het contract die ik bij de italiaanse provider had is netjes afgerond en afgesloten. Echter nu willen ze niet meer mee werken om de telefoon te unlocken, ze reageren niet, of als ze reageren moet je een email sturen maar dan komt er geen reactie terug. Erg vervelend allemaal.

Op Marktplaats heb ik een Rsim besteld maar dit werkt niet goed bij mij. Via de Zoek functie op het forum ben ik diverse topics tegen gekomen dat je een iphone 3/3gs/4 simpel kan inlocken door deze met een andere sim onaangeraakt aan itunes te hangen. Helaas werkt dit niet met mijn iphone 5. Via google vond ik websites die je gsm kunnen unlocken, maar dat vertrouw ik niet.

De GSM staat vanaf dag 1 geregistreerd op mijn Apple ID, maar apple zegt dat ik het maar met de provider moet oplossen. Juist die reageert nergens op.

Heeft iemand een idee/suggestie voor mij?

Bijdrager
    applefreak020

Yo PrinsPils,

Je kan ook gewoon naar een ‘Turken’ winkel gaan in de stad.
    Daar kan hij geunlockt worden voor tussen de 5-15 euro.

Succes

Bijdrager
    SunKeeper

En hoe doen die dat dan?

Een simlock haal je normaal gesproken weg door de simkaart eruit te halen, vervolgens iPhone volledig wissen via het apparaat zelf. Of de standaard manier via iTunes als je je gegevens graag wilt bewaren.

Bijdrager
    PrinsPils

Bedankt voor jullie reacties.

Applefreak020 , ken je toevallig een goede “turken” winkel in Rotterdam of Amsterdam die goed werk afleveren?

Sunkeeper, ik heb het meermaals geprobeerd maar helaas verdwijnt de simlock niet.
    Mijn stappenplan:
    Telefoon aan (telefoon is los van de mac)
    Simkaart eruit halen
    In het menu de telefoon + settings resetten
    Telefoon geeft aan dat ik een geldige sim in de telefoon moet voor activatie

Idemdito dmv itunes, maar dan geeft itunes deze melding.

Wellicht doe ik iets verkeerd?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.