8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Olav Basoski

iPhone 5 sim lock na restart

Hallo,

In de Apple store A’dam kon ik een iPhone 5 kopen bij verlenging van m’n T-mobile abonnement.
    De hele procedure verliep soepel en ik werd vriendelijk bijgestaan bij het uploaden van m’n contacten en ander iCloud spul.

Dus met een werkend toestel de winkel uit.

Echter, als ik ‘m restart krijg ik een sim lock melding. Sim pin code invoeren is geen probleem, maar dit hoort niet natuurlijk.

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe/heb gedaan?

Bedankt!

O.

Bijdrager
    Dave123

Huh? Dat is normaal hoor. Niet een sim lock van bv. AT&T, maar een Pincode, zodat als iemand je gsm steelt, hij hem niet kan gebruiken, als hij herstart wordt, omdat je het eerst moet unlocken.

Bijdrager
    PowerMacje

Dat is normaal.
    De simlock betekend in dit geval niet dat de telefoon niet simlockvrij is, maar alleen dat de simkaart geblokkeerd is door middel van een pincode, die je dan kan invoeren.
    Geen probleem dus!

Bijdrager
    Olav Basoski

Nou, ik heb een paar iPhones gehad en daar was dit niet bij.

Ik heb het over de sim pin code die je krijgt bij de simkaart. Dus niet de passcode die je kunt instellen in de telefoon.

Bijdrager
    snijder

en door middel van naar instellingen-telefoon-simpincode te gaan kan je de code uitschakelen

Bijdrager
    Olav Basoski

Ahem, juist:-)

Bedankt mensen, opgelost! :thumbsup:

Bijdrager
    Dave123

@Olav Basoski weet ik wel, maar doelde ook op de pin-code, die je zonet hebt uitgezet:p

Bijdrager
    Olav Basoski

Ik heb 2,5 jaar met m’n 3gs gedaan, blijkbaar was ik dit ff vergeten! Haha! Bedankt iig!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.