10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    RW

iPhone 5 SE sms probleem

Hallo

Ik wil een sms versturen en naast het venstertje waarin je een bericht typt staat een pijl. Als ik op die pijl klik gebeurt er niks!! Ik heb wel in de instelling Berichten  “iMessage” uitgevinkt en ik ben offline.

Ik wil enkel sms versturen en geen iMessage. Wat kan het probleem zijn dat er geen sms kan verzonden worden??

Met je dan altijd wel online zijn en moet iMessage altijd aangevinkt staan???

Bedankt voor hulp!

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    RW

Bedankt voor de info maar toch begrijp ik iets niet. Ik kon vroeger sms’en versturen als ik offline was. Dus geen 4G aan en ook geen wifi aan. En op de support van Apple wordt gezegd dat je moviel internet moet aan zijn………..

Bijdrager
    penseel

Dat is toch logies je moet online zijn anders gebeurd er niets.

Bijdrager
    McPim

penseel op 31 december 2019 om 16:02
    Dat is toch logies je moet online zijn anders gebeurd er niets.

Ehh, nee. Je hebt geen dataverbinding of WiFi nodig om te SMS’en, alleen een provider abonnement (mét SMS) en uiteraard bereik. Geen idee waarom het hier niet lukt, misschien je provider eens bellen of in je account instellingen kijken van je provider?

Inactief
    Anoniem

Voor het versturen van een iMessage of mms bericht moet je verbinding hebben met internet.

Bovenstaande geldt ook voor bellen/sms via internet

Voor het versturen van een sms moet je verbinding hebben met een mobiel netwerk.

Tegelijk met @McPim verzonden…

Bijdrager
    RW

Euh @nnsa ik vermoed dat er iets is met de simkaart want je kan normaal sms’en als je offline bent. Heb ik altijd zo gedaan hoor!! Dus Mc Pim heeft wel degelijk gelijk.

Bijdrager
    RW

Wat ik nu wel ondervind is het volgende:

Ik open de berichten app en klik op het venstertje om een bericht te starten. Ik tik de voornaam in en ik selecteer diegene waar ik een sms wil naartoe zenden. Versturen lukt niet.

Indien ik echter naar mijn contacten ga en daar de bewuste persoon selecteer en vervolgens in de contacten app op het venstertje “bericht” klik opent mijn berichten app en ik kan WEL verzenden. Blijkbaar is er ergens een conflict????

Bijdrager
    RW

Hallo, na lang zoeken merk ik nu bij het opstarten van een nieuw sms bericht en bij klikken op een naam of voornaam dat er naast die persoon een pijltje staat. Bij klikken op dat pijltje zie je dan de gegevens zoals gsm, telefoon, email adres. Tik ik nu op gsm dan kan ik het bericht versturen.

Echter vóór Catelina moest ik enkel maar de naam/voornaam intikken, test intypen en sms versturen. Met andere woorden de naam was blijkbaar gekoppeld aan dat gsm nummer. Nu blijkbaar moet je zelf het gsm nummer selecteren eerst.

Is er een mogelijkheid om deze omweg te vermijden dus gewoon naam selecteren waar een sms naar verstuurd moet worden en bericht versturen?

Sleutelbeheerder
    Night

Alleen ervoor zorgen dat er bij het betreffende contact geen andere gegevens staan dan het GSM nummer. Onhandig, da’s waar.

Mar je hebt het over Catalina, dus ik vermoed dat de Mac er nét iets anders mee omgaat dan je iPhone zelf.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.