11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    iStefanovic

iPhone 5 plotselinge accu drop

Beste,

Ik heb mijn iPhone 5 nu een jaar in gebruik.
    Zo zuinig als ik ben, heb ik altijd goede zorg gedragen voor mijn telefoon.
    En zo maar uit het niets is mijn iPhone 5 binnen de kortste keren leeg!

Voorbeeld.
    Ik kom m’n nest uit en trek de telefoon uit de oplader om 07:00, ik merk op m’n werk om 11:00 dat de accu nog maar 5% aangeeft!

Belachelijk snel, en dat terwijl ik vond dat-ie altijd zo lekker lang mee ging.
    Ondertussen heb ik al de telefoon herstelt via iTunes, helaas zonder succes.
    Zoals eerder aangegeven heb ik altijd keurig voor mijn telefoon gezorgd:

Apps afsluiten
    Altijd leeg laten lopen, daarna pas opladen
    Af en toe een nachtje uitzetten
    Nooit echt een gigantische smak gemaakt.

Wie (her)kent dit, en beter gezegd wie weet hoe dit is op te lossen?

Mvg,

Stefan

Moderator
    Night

Heb je soms een app geïnstalleerd, die constant gebruik maakt van netwerkdiensten?

Bijdrager
    iStefanovic

Nee, ik heb onlangs geen nieuwe app geïnstalleerd.
    Lijkt wel karma, ik had onlangs nog een discussie met een collega Apple – Samsung.
    Uitgerekend nu laat m’n iPhone me stikken.

Bijdrager
    SunKeeper

Als je er toch al een nieuwe installatie op hebt.
    Sluit alle apps af, schakel ook de optie uit van de achtergrondapps, zodat er niets meer op de achtergrond actief mag zijn.

Eventueel kun je als test de vliegtuigmodus inschakelen. Ik gebruik een iPhone 4 in vliegtuigmodus als wekker en daar doe ik 3-4 weken met een enkele batterijlading. (iOS 7, Wi-Fi uit, verder niets behalve de wekker doe ik daarmee)

Bijdrager
    Sanjeev

Als je ‘m gekocht hebt bij Apple of nog in de fabrieksgarantie even een afspraak maken bij de genius bar.
    Krijg je een andere

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Klinkt als een soort “kortsluiting” die een constante drain op je batterij uitoefent.

Moderator
    Night

Nog een vraagje: Heb je een (voorheen en wellicht nu nog steeds goed werkend) exchange account lopen in je Mail?

Bijdrager
    nicj56

Heb je iOS7 en heb je ververs apps in de achtergrond uit staan? Zo, niet doe dat even.

Volgende handelingen:

Instellingen -> Algemeen -> ververs apps in de achtergrond.

Grote mee valler is als je je iPhone zelf de brightness laat doen, zo heb ik hem al een tijdje staan en daardoor gaat hij langer mee en heb nog wat andere tweaks aan gedaan(geen jailbreak, want dat vind ik niet zo nodig).

Bijdrager
    GideonF

Hier ook zoiets, iPhone5, 15 maand oud, als batterij op 20% staat en ik wordt gebeld, heb ik na 1 minuut bellen nog maar 2%!
    Soms gaat hij uit bij 12% en soms gaat hij pas uit bij 1%.
    Snap er niets van, wordt er een beetje moe van.

Sluimerknop werkt ook niet fijn meer, 4s was beter.

Bijdrager
    iStefanovic

Ik heb de tel niet bij Apple gekocht maar ik heb een abonnement bij Hi, uiteraard zonder verzekering *ahum.
    Mijn exchange mail werkt, werken in de zin van; ik ontvangt mails en kan ze beantwoorden. Maar het gedraagt zich heel vreemd.
    Als ik naar links veeg om een mail te verwijderen dan lukt dat nauwelijks.

Overigens heb ik apps verversen standaard aanstaan, dus dit draagt wel bij een langere accu duur, maar is vooralsnog geen oplossing.
    Ik zal proberen of ik bij Hi wat los kan krijgen..

Alsnog bedankt voor de tips en tricks!

Bijdrager
    iStefanovic

Ik ben er uit.

Ik heb de accu helemaal leeg laten lopen, vervolgens een halve dag niet opgeladen.
    Daarna 100% opgeladen en hij is weer helemaal pico bello!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.