16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    pimoomen

iPhone 5 of niet?

Ik zit erover na te denken een iPhone 5 te kopen, omdat mijn abonnement met iPhone 4 volgende maand afloopt. Nou ik al deze geruchten hoor dat er in juni alweer een nieuwe iPhone komt begin ik toch te twijfelen: Ik weet dat jullie waarschijnlijk gaan zeggen dat ik m moet kopen als ik m nodig heb, en dat je anders altijd wel kunt blijven wachten, maar toch…. dan komt er echt een in juni en heb ik dan net een ‘oude’ gekocht.
    Wat denken jullie? Zal deze update het waard zijn of zal ik wachten?

Bijdrager
    Raddie

Er komt geen nieuwe in juni, maar misschien toch wel. Altijd hetzelfde verhaal, je weet het gewoon niet. En ik ook niet. En als ik het wel wist mocht ik het niet zeggen.
    Als je altijd nieuwe iPhones wilt hebben moet je korte abonnementen afsluiten, maar dat kost dan wel weer veel geld. Andere mensen schijnen succesvol te zijn met het zelf kopen en dan ieder jaar weer verkopen. Ik heb in ieder geval geleerd dat je je niet te veel moeten laten leiden door geruchten. Leuk als iedereen gelooft dat er komende week iets nieuws komt, daar zit dan meestal wel een kern van waarheid in, maar in andere gevallen is het alleen maar frustrerend.

Een ding is zeker: als je wacht tot juni en er komt niets nieuws uit, dan is je nieuwe iPhone eerder oud.

Bijdrager
    Niels

Met die gedachtengang kun je nooit iets kopen. Gewoon aanschaffen dus, de nieuwe iPhone wordt waarschijnlijk een 5s met een kleine spec boost en heel misschien een aantal kleuren.

Bijdrager
    Chorro

Stel jezelf de vraag: So what dat je dan met een ouder toestel rondloopt? Je loopt nu ook met een iPhone 4 en geen 4S rond, ook dat is ‘een oudje’.

De overstap van een iPhone 4 naar een 5 is het dubbel en dwars waard. Ik heb diezelfde overstap gemaakt en er zijn genoeg zaken verbeterd. Snelheid is een aanzienlijk verschil, camera is op bepaalde punten ook merkbaar beter en het grotere scherm vind ik een stuk beter dan het vorige.

Bijdrager
    pimoomen

Okee jongens, bedankt voor de snelle reacties;) Ik zou een per maand opzegbaar abonnement af kunnen sluiten bij Simyo voor 15 euries (http://www.simyo.nl/sim-only/bestellen) met 100 sms/min en 500 mb (Simyo zit bij KPN), maar 10,50 p/mnd voor een jaar (daar ga ik waarschijnlijk voor).
    Ook 15 euro per maand opzegbaar en 10,50 pmd voor een jaar is het simonly abbo van Tele2, is precies hetzelfde, deze zit bij Tmobile en heeft veel sneller internet.
    Het probleem hierbij is dat ik nu ook tmobile heb en sowieso slechte internetverbinding heb, waardoor ik denk dat ik beter voor Simyo kan gaan…
    Wat zijn jullie ervaringen met deze providers? En als jullie nog andere suggesties hebben qua abonnementen die ik kan afsluiten (onder de 15 euro;) ).
    Dankjulliewel alvast!!

Bijdrager
    Chorro

Wil je snel internet (en het ook kunnen gebruiken in verband met netwerkdekking), zul je toch echt naar KPN of Vodafone moeten. Of Simyo dat ook kan, durf ik niet te zeggen.

Zelf heb ik Vodafone en ik vind de dekking uitstekend, ook de snelheid van het netwerk is bijna altijd ontzettend snel te noemen.

Let inderdaad wel goed op, dat je niet gelijk in de advertentie trapt dat die provider zoveel Mbps biedt.

Een hoge snelheid met een waardeloze dekking, heb je helemaal niets aan. Ik werd toen bij T-Mobile gevraagd of ik de overstap wilde maken naar het nieuwe type abonnement, naast het feit dat mijn belminuten en sms werd gehalveerd tegen hetzelfde maandbedrag kreeg ik dan wel een snelheid die 2x hoger lag dan dat ik had (onbeperkt internet bleef ik houden, maar het limiet werd dan wel 1GB. Onbeperkt?).
    De dekking wordt daar niet beter op en die snelheden haal je dan dus ook niet.

Combinatie van die snelheid en de netwerkdekking, geeft wel een goede indruk wat je kunt verwachten van hun datasnelheid.

Bijdrager
    pimoomen

@Chorro, dankjewel voor je bijdrage, dat is zeker waar;)
    Ik hoef niet extreem snel internet, maar voor dezelfde prijs ga ik voor het snelst… Het probleem is dus echter dat ik bij Tmobile slecht 3G bereik heb, alleen GPRS wat echt verschrikkelijk langzaam is…

Bijdrager
    pimoomen

@Chorro op de netwerkdekking-kaart van T-Mobile staat mijn knusse stadje gewoon als ‘Gedekt’, maar op school, waar ik mn internet het vaakst gebruik, heb ik alleen GPRS, waarschijnlijk omdat het vele ijzer op de school het signaal afstoot, want net buiten school heb ik gewoon wel 3G….
    Ik denk dat ik daarom voor Simyo ga, die schijnen ook de beste klantenservice te hebben, het beste van beiden althans…

Bijdrager
    Rooz

Wat betreft de dekking vind ik Vodafone erg goed. Bij mijn vorige iphone had ik een abonnement bij T-mobile en de netwerk was vreselijk slecht. Zo had ik op stations nooit internetverbinding(geen 3G) en op sommige plekken kon ik zelfs niet bellen.. Nu ik overgestapt ben naar Vodafone is dat probleem goed verholpen:)

Moderator
    Pete.Z

Ik weet dat jullie waarschijnlijk gaan zeggen dat ik m moet kopen als ik m nodig heb, en dat je anders altijd wel kunt blijven wachten

dat dus

Moderator
    Pete.Z

En ik ben sinds deze maand over naar Vodafone, wat een verademing vergeleken met T-Mobile, 3G op plekken waar ik met T-Mobile niet eens kon bellen!

Bijdrager
    pimoomen

@Pete mjaah, maar vodafone heeft geen simonly pakketten met weinig belmin/sms en meer internet… Das t probleem;)

Bijdrager
    beeros

Ik zit met het zelfde dilemma. Maar ik wacht tot juni of anders september. Dit omdat mijn 4 het nog prima doet en ik het nieuwste van het nieuwste wil en niet dat er na 3 maanden al een nieuwe versie te koop is.

Bijdrager
    Frankm

Ik heb hem gewoon aangeschaft en heb er absoluut geen spijt van

Bijdrager
    reflog

Stel dat er een nieuwe komt zal het wel een iPhone 5S zijn.
    Met de 5 is niks mee. Hij is al snel en zoals je zelf al zei je kan dan blijven wachten.

Gewoon doen!!

Inactief
    Anoniem

Ik praat vrij langzaam, en mijn iPhone 5 is daar snel genoeg voor.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.