15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    timojansen

Iphone 5 lakstift

Op mijn zwarte iPhone 5 is de lak op verschillende punten er al een beetje af bestaat er een soort lakstift of lakverf ofzo?

Bijdrager
    fatboysmart

Heb je dit al gelezen?

How to Repair a Scuffed iPhone 5

Weet niet of die pen ook in NL te krijgen is.

Bijdrager
    Shmoo

In het dashboard-kastje van je zwarte auto ligt zoiets meestal;)

Bijdrager
    SunKeeper

Haha, en die lak die je er dan op smeert, slijt er niet af?
    Maak dat de kat maar wijs.;)

Moderator
    Night

Dat staat er ook onder; “de inkt/lak zal er in de loop van de tijd weer afsluiten, maar de pen bevat genoeg inkt/lak om de handeling te herhalen.”

Bijdrager
    Multimediaknaller

Is de iPhone dan slijtage-gevoelig of is dit meer nagelang het gebruik van de eigenaar, of die er wel voorzichtig mee omgaat.

Geblokkeerd
    Anoniem

De (zwarte) iPhone 5 is gewoon zeer gevoelig voor krassen aangezien die aangebrachte zwarte laag er gemakkelijk af gaat en dan direct het zilveren aluminium eronder laat zien.

Mijn eigen zwarte iPhone 5 heeft deze plekken eigenlijk alleen op de rand van de rand (overgang met spiegelende deel, moet je goed voor kijken) en die kwamen er door normaal gebruik zonder hoes. Mét hoes heb je ook vaak nog krassen op de vlakke kant van de zijkant aangezien veel hoesjes daar schuren. Deze problemen waren er ook al bij de 4 en 4S.

De enige remedie die natuurlijk goed werkt is toch een hoesje eromheen die de volledige zijkant bedekt, zoals Apple’s iPhone 5S hoesje. Als het niet al te erg is (zoals bij mij) kun je het ook laten voor wat het is. Zo’n lakstift lijkt mij niet helemaal ideaal..

Bijdrager
    SunKeeper

Er zit helemaal geen laklaagje op, het is (wat ik heb gehoord) heel zacht aluminium (om het heel licht te maken) wat een soort corrosie vertoont als er verschillen in de opppervlakte komen. Het ene punt ‘slijt’ anders dan het andere punt. Die verschillen vallen op als slijtage.

Overigens heeft het bar weinig nut om er een hoesje omheen te doen waarbij de hele rand niet meer te zien is. Dan maakt het namelijk ook niets meer uit of je zijkant vol krassen zit of niet, als je hem nooit ziet. Er daarbij je moet wel een stevig hoesje hebben als dat niet dezelfde mate van slijtage gaat vertonen, in vergelijking met je iPhone zonder hoesje.
    Het is natuurlijk wel zo dat je het hoesje makkelijker kunt vervangen dan de rand van de iPhone.

Moderator
    Pete.Z

Het is een gebruiksvoorwerp, en daar krijg je gebruikssporen op…..of ben ik dan te nuchter?

Gewoon met zwarte viltstift aantippen, als het je echt stoort.

Geblokkeerd
    Anoniem

@SunKeeper, Dat het niet meer uitmaakt of er krassen op je iPhone zitten met een hoes eromheen is ook precies waar ik op doelde als je niet tegen de krassen aan wil kijken. En inderdaad, zo’n hoesje is makkelijk te vervangen en sommigen bieden zelfs nog eens beschermen tegen vallen ook! (duh)

Hoe dat nou zit met dat ‘anodized’ aluminium snap ik nu helemaal niet meer:P

Het is inderdaad een gebruikersvoorwerp en daar komen inderdaad krassen op. Niet te nuchter, gewoon de realiteit. De witte had beter tegen krassen gekund, was misschien een betere keuze geweest.

Bijdrager
    Trat
    timojansen op 20 januari 2014

Op mijn zwarte iPhone 5 is de lak op verschillende punten er al een beetje af bestaat er een soort lakstift of lakverf ofzo?

Ik zou lak hebben aan die krasjes. Het is maar een gebruiksvoorwerp.

Bijdrager
    SvS

Voor sommigen is het meer dan ‘maar een gebruiksvoorwerp’. Die schrikken van elk nieuw krasje. (ik val daar niet onder ;))

Bijdrager
    nicj56

Ik vind dit dus ook niet erg, het is maar een telefoon…. Hoewel wel een dure, maar een krasje vind ik minder als een deukje.

Bijdrager
    Dickdewit

Ik zou het wel erg vinden nl omdat ik mijn iPhones altijd weer verkoop en hoe minder schade hoe meer waard.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.