8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iGoodie

iPhone 5 kopen in Canada?

Hallo,

Binnenkort gaat m’n vader richting Canada voor z’n werk en wil daar graag de nieuwe iPhone kopen. Nu vroeg ik me alleen af of die ook in Nederland werkt? Volgens mij worden ze er wel los verkocht voor 700 canadese dollars als ik het goed heb begrepen, maar komt daat nog btw overheen zoals in Amerika? Heb zelf wel wat rondgezocht via google maar kon zo even niks vinden… Alvast bedankt:lol:

Bijdrager
    Yggdrasil

Los van het feit of je BTW op je toestel moet bijbetalen enzovoort. Volgens mij ga je ook problemen hebben met dat hele 4G gebeuren. Volgens een artikel in de Standaard vanmorgen hebben Europa, Australië en de VSA en Canada een andere frequentie (variërend tussen 800 – 2800 Mhz) en ga je nooit de snelheid van je 4G verbinding ten volle kunnen benutten. Althans, dat is wat ik opmaakte uit dat hele artikel.

Heb je trouwens geen week of twee, drie geduld om hem dan gewoon in eigen land te kopen? Of zit je nog steeds opgescheept met een Nokia 3310?

Bijdrager
    Basket Case

Voor Canada geldt grotendeels hetzelfde als voor de VS: je moet er rekening mee houden dat er drie modellen zijn.

iPhone 5 in USA kopen

Bijdrager
    eitjuhmartijn

Hey, ik zit momenteel in Canada en het werkt als volgt; je kunt hem in Canada wel simlock vrij kopen in tegenstelling tot de US (tot zover) en betaalt altijd in Canada een TAX over het product. Dit betaal je direct in de winkel dus bv. iPhone 5 is 699,- dollar + 12% tax. Deze is volledig te gebruiken in ondermeer NL.

Bijdrager
    GoeieDag

• Sinds één of twee jaar koop ook in de US simlockvrije iPhone’s.
    • “Volledig te gebruiken” geldt voor de iPhone 3GS, 4 en 4S, maar niet voor de 5; zie link hierboven.
    • De sales tax in Canada varieert per provincie (tussen de 5 en 15%) en is NIET refundable.

Bijdrager
    GeertGB

Als je geen LTE wilt gebruiken, kun je volgens mij met de Canadese versie overweg. LTE duurt in NL nog wel een jaar of drie voordat het enigszins dekking heeft en werkt.

Bijdrager
    bartmaniac

Momenteel vertoef ik met mijn in Belgie gekochte iphone 3gs in de canadese provincie quebec en ik kan enkel de provider Rogers ontvangen wat ook betekent dat waar ik me nu bevindt, op gaspesie, ik al enkele dagen totaal geen ontvangst heb, omdat Rogers hier geen antennes heeft en het signaal van de andere providers kan de iphone niet oppikken. Toen ik in montreal was het ik verbinding met Rogers, was ook de enige die in het lijstje voorkwam toen ik hem liet scannen. Toen ik de 3g functie activeerde vond de iphone zelfs geen enkele provider

Bijdrager
    GoeieDag

Dus?
    Heeft alles met je provider, en niks met de iPhone te maken.
    En zeker niet met ‘kopen in Canada’.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.