23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    TheRockwilder

iPhone 5 kopen bij mediamarkt Duitsland

Goedemiddag,

Ik heb een vraag die ik hier denk ik het beste kan stellen.

Ik had ooit een dr dre beats koptelefoon gekocht, na een tijdje was er een pinnetje los: oplaten sturen en was in herstelbaar. Enorm bizar want het was een plastic pinnetje van nog geen paar mm, maar netjes zoals de mediamarkt is: een waardebon twv aankoop bedrag. 190 euro’s

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen over de iPhone 5. Heb nu de 3s al een aantal jaar maar de AppS lopen vaak vast en draaien niet lekker mee. Ook is de 3s echt traag geworden door de updates. Bij de mediamarkt NL wordt op de webshop de iPhone 5 aangeboden van 32 gb à 800.–. Ik ben opzoek naar de 16 gb, maar die is waarschijnlijk nog een hele tijd niet leverbaar.

Ik op zoek: en ja hoor bij de mediamarkt Duitsland (webshop) verkopen ze de iPhone 5 16 gb wel voor 650 euro. Ik heb gebelt met mediamarkt NL. En ik zou mijn tegoedbon uit NL. Kunnen gebruiken op in de Duitse Mediamarkt.

Nu vroeg ik me af: kan ik de duitse iPhone zonder problemen ook hier kunnen gebruiken? Ik zou dan nog 460,– moeten bijleggen. Iemand ervaringen met de Duitse webshop van mediamarkt? En hoe reëel is het dat er een iPhone 5s verschijnt op de presentatie over een aantal weken? De Samsung s4 kost ook 650 bij de mm Duitsland, maar zelf heb ik nog nooit ervaring gehad met een Samsung galaxy?

Dus: hoe is jullie ervaring met een Duitse iPhone? De webshop mediamarkt? En is dit een mooie deal? (voor mij heeft de iPhone 5g geen enorme haast, ik heb ook geduld tot bijvoorbeeld september 2013..

Graag jullie mening/reactie. Alvast bedankt!

Gr!

Bijdrager
    Zybbor

Houdt er wel rekening mee dat je Duits zult moeten gaan spreken want anders functioneert dat toestel niet goed.

Bijdrager
    MacFundamentalist.nl

Woon je in Utrecht? Er is een nieuwe Vodafonewinkel geopend tegenover Hoog Catharijne. Die biedt nu de iPhone 5 gratis bij 1 GB dataverkeer, onbeperkt bellen en sms’en voor 32 euro per maand voor de gehele contractduur van 24 maanden. Aanbieding is tot en met morgen geldig. Tenzij je een contract heb dat je niet kunt openbreken (zoals ik) is dat een mega-aanbieding.

Bijdrager
    MacFundamentalist.nl

En nee, ik werk niet bij Vodafone.

Bijdrager
    Zybbor

Geldt dit aanbod alleen voor mensen die in Utrecht of omgeving wonen?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, alleen voor Utrechters die een inburgeringscursus hebben volbracht.

:)

Nee, natuurlijk niet.

Bijdrager
    MacFundamentalist.nl

Zybbor 5 minuten geleden #
    Geldt dit aanbod alleen voor mensen die in Utrecht of omgeving wonen?

Nee, dat lijkt me niet. Ik heb alleen geen idee op het op=op is.

Bijdrager
    Zybbor

Heb je/jullie dan misschien het adres voor me van die betreffende zaak? Of een link? Helaas kan ik niks vinden.

Bijdrager
    MacFundamentalist.nl

*of* het op=op is. Als je uit Groningen moet komen is het misschien niet de moeite.

Bijdrager
    MacFundamentalist.nl

Ze adverteren er niet mee. Achter Clarenburg 25, tegenover de Xenos aan de buitenkant van Hoog Catharijne.

Bijdrager
    Zybbor

Bedankt!! Zal eens kijken of ik morgen vanuit het donkere zuiden even afzak naar Utrecht.

Bijdrager
    MacFundamentalist.nl

Zybbor 5 minuten geleden #
    Bedankt!! Zal eens kijken of ik morgen vanuit het donkere zuiden even afzak naar Utrecht.

Succes met afzakken naar het noorden. Als je gaat kun je beter om 9:00 uur al op de stoep staan. De rij is lang.

Bijdrager
    TheRockwilder

Houdt er wel rekening mee dat je Duits zult moeten gaan spreken want anders functioneert dat toestel niet goed.

Als ik hem Nederlands instel moet dit toch geen probleem veroorzaken?

Ik heb nu een abonnement met t-mobile: 9,95 (300 min + 100 sms) en 11,00 (onbeperkt inet (tot 1 gb) Zon goedkoop abonnement kan ik dus nergens meer krijgen. Vandaar dat ik opzoek ben naar een los toestel, en inderdaad de rij in utrecht zal enorm zijn. Ik woon zelf in Breda btw.

Bijdrager
    MacFundamentalist.nl

Ik heb een iSmart 150, 150 belminuten (die ik niet opkrijg), 2.500 sms (die ik niet opkrijg) en 1 GB dataverkeer voor 21 euro. Heb je al hier naar gekeken:

http://www.gsmtopdeal.nl/product/apple-iphone-4-black?bundel=met-internet-250scherp

Heb je voor 2,50 per maand extra een upgrade naar een 4. Hij is ws. simlockvrij, dat zijn alle T-Mobile-iPhones. Dit abonnement was twee weken terug nog 27,50. Voor 3 euro krijg je 700 MB dataverkeer en visual voicemail erbij. Je 3S is echt te oud nu!

Bijdrager
    Domtoren
    TheRockwilder op 26 april 2013

Als ik hem Nederlands instel moet dit toch geen probleem veroorzaken?

Ik vermoed dat Zybbor een grapje maakte. Je kunt die telefoon zonder problemen in allerlei talen instellen.

Bijdrager
    Zybbor

Inderdaad maakte ik een grapje:-D

Bijdrager
    flyinghigh

Niemand heeft het hier nog niet genoemd. Maar houd er rekening mee dat er in de iPhone 5 een micro simkaart moet worden geplaatst. In je oude iPhone 3S heb je nu een standaard formaat simkaart.

Het is maar de vraag of je de huidige simkaart kunt verknippen tot een micro simkaart. Sommige simkaarten kunnen dat wel, anderen weer niet. Het hangt af van de grootte van de goudkleurige chip op de simkaart.

Vraag even na of bij je huidige abonnement de simkaart kan worden omgeruild en welke kosten daarvoor worden gevraagd. Misschien is een nieuw abonnement uiteindelijk een eenvoudigere oplossing.

Succes

Bijdrager
    MacFundamentalist.nl

flyinghigh 2 uur geleden #
    Vraag even na of bij je huidige abonnement de simkaart kan worden omgeruild en welke kosten daarvoor worden gevraagd. Misschien is een nieuw abonnement uiteindelijk een eenvoudigere oplossing.
    Succes

Dat is hooguit tien euro, dat zijn de kosten niet.
    Overigens zijn de iPhones bij die winkel nu op, als ik het goed begrepen heb. De politie was trouwens aanwezig, er braken al ruzies uit.

Bijdrager
    TheRockwilder

Is het dus verstandig om die 460 euro bij de leggen en de iphone 5 te kopen bij de mediamarkt duitsland? Aangezien hun de enige zijn die de iphone 5 16GB nog op voorraad hebben… Een nieuwe abonnement is voor mij geen optie denk ik. Tegenwoordig zijn abonnementen zo rond de 50 euro, het enige wat ik me nu eigenlijk bedenk is dat ik internet heb tot 1000 mb (snel) daarna teruggeschroefd, zal dit internet ook “razendsnel” zijn op mijn iphone 5?

Bijdrager
    RamonV

Lijkt me een goede deal, je simkaart kan je gewoon laten knippen dus dat is ook geen probleem.

Bijdrager
    Yggdrasil

@ flyhigh

Een micro SIM? Ik dacht dat de iPhone 5 een nano SIM had.

Bijdrager
    MacFundamentalist.nl

TheRockwilder 39 minuten geleden #
    Het enige wat ik me nu eigenlijk bedenk is dat ik internet heb tot 1000 mb (snel) daarna teruggeschroefd, zal dit internet ook “razendsnel” zijn op mijn iphone 5?

Nogmaals: t/m begin juli kun je bij diverse Vodafonewinkels ZONDER BIJBETALING een iPhone 5 16GB krijgen voor 32 euro p/m, inclusief 1GB verkeer en ONBEPERKT bellen en sms’en bij een tweejarig contract. voor 40 euro heb 4GB verkeer op 4G, maar dat biedt Vodafone alleen in de grote steden aan.

Dit is de lijst van winkels en data:

Den Haag Frederik Hendriklaan 27 april 2013 2 t/m 4 mei
    Capelle a/d IJssel Centrum Passage 27 april 2013 2 t/m 4 mei
    Kampen Oudestraat 4 mei 2013 8, 10 en 11 mei
    Emmeloord Lange Nering 4 mei 2013 8, 10 en 11 mei
    Winterswijk Misterstraat 18 mei 2013 23 t/m 25 mei
    Hardenberg Voorstraat 18 mei 2013 23 t/m 25 mei
    Schagen Makado Centrum 25 mei 2013 30 mei t/m 1 juni
    Huizen Kerkstraat 25 mei 2013 30 mei t/m 1 juni
    Amsterdam Bijlmerplein 1 juni 2013 6 t/m 8 juni
    Amsterdam Osdorp 1 juni 2013 6 t/m 8 juni
    Valkenswaard De Kerverij 8 juni 2013 13 t/m 15 juni
    Katwijk Emmaplein 8 juni 2013 13 t/m 15 juni
    Winschoten Langestraat 15 juni 2013 20 t/m 22 juni
    Zevenaar Grietstraat 15 juni 2013 20 t/m 22 juni
    Harderwijk Donkerstraat 22 juni 2013 27 t/m 29 juni
    Zwijndrecht Hof van Holland 22 juni 2013 27 t/m 29 juni
    Ridderkerk Koningshof 29 juni 2013 4 t/m 6 juli

Dat goedkoper dan jouw abonnement en een iPhone in Duitsland kopen. Tenzij je uitsluitend op 3G youtube kijkt en iOS update is 1GB meer dan voldoende.

Maar de beslissing is aan jou.

Bijdrager
    Domtoren
    flyinghigh op 27 april 2013

Het is maar de vraag of je de huidige simkaart kunt verknippen tot een micro simkaart. Sommige simkaarten kunnen dat wel, anderen weer niet. Het hangt af van de grootte van de goudkleurige chip op de simkaart.

Het verschilt wellicht per provider… Ik heb een sim only abonnement bij Vodafone en daar heb ik al een aantal keren gratis mijn SIM-kaart omgeruild voor een maatje kleiner. Dat is een stuk handiger dan verknippen.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.