13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Gwenny

iPhone 5 gestolen

Afgelopen dinsdag is mijn iPhone 5 gestolen.

Hij was pas 2 weken oud ik ben met contractovername naar een nieuwe provider gegaan dus het abonnement gaat pas 27 juni in.
    iPhone dus weg en het abonnement is nog niet eens in gegaan.

Heeft iemand misschien nog tips?
    Aangiften heb ik uiteraard gedaan en bij zoek iPhone is hij niet terug te vinden.

Bijdrager
    Koning Frank

Zoeken op marktplaats in het geval dat hij wordt aangeboden

Bijdrager
    GoeieDag

Aangifte doen.
    Je kunt hier het S/N en IMEI nummer plaatsen; als iemand dan een keer googled kan ie zien dat het om een gestolen foon gaat.
    Er zijn ook sites waar je gestolen foon’s e.d. kunt registreren.

Markplaats is niet te doen; er is teveel aanbod en hoe kun je dan uit de advertentie halen of het jouw foon is?

Bijdrager
    Soulshaker

En natuurlijk aangifte doen bij de politie.
    Wie weet ben jij dan wel 1 van de 1000 gelukkigen die zijn gsm terugkrijgt:P

Bijdrager
    wdele

Zoek mijn iPhone?

Bijdrager
    Niels

Zoek mijn iPhone is inderdaad te proberen, maar als je geen wachtwoord op je iPhone hebt of de dief sluit de iPhone aan op zijn pc, dan is waarschijnlijk je iPhone al gereset en dus niet meer te vinden.

Echt balen dat dit je zo overkomt, zeker omdat je verlenging nog niet eens is ingegaan. Heb je het toestel geleased? Dan moet je sowieso even contact opnemen met de provider want die is technisch gezien de eigenaar. En wellicht kun je nog een dealtje sluiten?

Bijdrager
    hen3

@wdele: TS geeft aan dat hij bij Zoek iPhone niet te vinden is.
    Een beetje dief/eerlijke vinder weet inmiddels dat ie het toestel gelijk moet uitzetten en/of wipen. Ik zou idd de gebruikelijke plaatsen in de gaten houden en met een fake account contact opnemen met aanbieders in de buurt. Vraag daarbij om het imei en/of serienummer.
    Mocht het inderdaad om jouw iPhone gaan: AppleCare kan je daar helaas niet bij helpen; Oom Agent hopelijk wel (als ie niet heel druk bezig is met bonnen schrijven), of voor de verzekering.

Suc7 en hopelijk vind je ‘m nog terug!

Bijdrager
    wdele

@wdele: TS geeft aan dat hij bij Zoek iPhone niet te vinden is.

Sorry, niet gezien:-(

Suc7 en hopelijk vind je ‘m nog terug!

Suc7?

Bijdrager
    hen3

Suc6 is zoooo mainstream;-)

Bijdrager
    Gwenny

013630003351037 is het IMEI nummer.

Bedankt voor de reacties.

Ben inderdaad marktplaats in de gaten aan het houden, maar ergastig vooral omdat er ook nog geen schade op zat.

Provider kan me alleen aanbieden om vervroegde contract verlenging te doen, maar dan zit ik 4 jaar aan dit abbonement vast.

Bijdrager
    SanderApple

Toch belachelijk dat een dief de beveiliging/traceerdienst zo makkelijk kan uitzetten. Toch maar die killswitch in iCloud doen?

Bijdrager
    hen3

die kill switch in iCloud gaat niet werken als het toestel uitstaat of als het toestel al gewiped is. Helaas tenenfromage.

Bijdrager
    hen3

Plus: het is niet echt een kill switch in de zin van dat het toestel om zeep wordt geholpen. Alleen jouw gegevens worden verwijderd (zie http://support.apple.com/kb/PH2701?viewlocale=nl_NL)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.