9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    HakanB

iPhone 5 en prepaid beltegoed

Beste OMT’ers,

Ik heb vandaag een iPhone 5 gekocht icm een prepaid Simkaart Vodafone. Hiervoor heb ik een Blackberry gehad ook prepaid, en terwijl ik niet belde en smste nam mijn beltegoed elke dag af. Heb nooit kunnen achterhalen welke app, dienst of functie hier verantwoordelijk voor is geweest.

– Nou vraag ik me af wat moet je op je iPhone 5 allemaal uitzetten om te voorkomen dat je beltegoed zomaar afneemt. Als ik thuis ben wil ik wel gewoon gebruik maken van mijn WiFi netwerk.
    – Daarnaast vraag ik me af wat je op je iPhone 5 niet hoeft uit te zetten, waarvan mensen in de veronderstelling zijn dat het van je beltegoed afgaat, maar dat het helemaal niet zo is en gewoon kosteloos.

Groetjes,

HB

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Hij verbindt automatisch met WaiFai als je thuis bent, als de verbinding wegvalt neemt die 3G.

Als je 3G wilt gebruiken hoef je niks uit te zetten.

iMessage activeren kost een paar cent.

Bijdrager
    HakanB

is het niet zo dat programma’s op de achtergrond blijven draaien en zodra je uit de buurt van je WiFi netwerk bent het allemaal van je beltegoed afgaat?

Bijdrager
    Jean Er

Je beltegoed gaat op aan internet zoals je vermoedt. De iPhone schakelt namelijk in standby modes over naar het mobiele netwerk om batterij te besparen. Hij activeert Wi-Fi vervolgens weer wanneer je je telefoon weer activeert. Je kunt je mobiele netwerk uit zetten via de algemene instellingen. Dan kan je niet op het internet buiten Wi-Fi gebied en ook thuis zal je telefoon in standby modes geen verbinding hebben met het internet. Nadeeltje is wel dat als je thuis bent geen push berichtjes ontvangt bij het standby zijn van je iphone.

Bijdrager
    smalle50

Euhm? Wanneer je thuis op je wifi zit, en geen 3g hebt aanstaan, dan krijg je gewoon push berichtjes binnen hoor in standby modus!

Bijdrager
    MvdM

Betreft Vodafone:
    Ik zit ook met een Vodafone simkaart, maar helemaal duidelijk zijn de regelingen met betrekking tot megabytes en beltegoed niet. Je hebt ‘beltegoed + internet’-tegoeden, dat zijn wat megabytes die je ‘gratis’ bij een opwaardering van je beltegoed krijgt. De houdbaarheid daarvan is me niet duidelijk. Als je je tegoeden opvraagt staat er vaak dat je nog 100 megabyte hebt, dat geldig is tot middernacht. De volgende dag staat er weer exact hetzelfde. Dan heb je nog internet Blox. Dat zijn modules met een aantal megabytes die je kunt kopen van je beltegoed. Ik heb dat vorige maand gedaan door een sms naar ze te sturen en dan had ik voor €15 een gigabyte voor een maand. Wanneer ik door die gigabyte heen zou zijn, zou er over worden gegaan op 100 MB per dag voor €1. Die blox-tegoeden krijg je trouwens niet altijd in je overzichten te zien.
    Vodafone is voor mij de eerste aanbieder van internet via mijn mobiel, maar ik mag toch hopen, maar ik ben bang dat het niet zo is, dat andere providers dit duidelijker geregeld hebben. Hun site is zeer slecht te benaderen op een iPhone, vensters die automatisch meescrollen en in de hoek blijven plakken en die je nooit weggedrukt krijgt. In een ander deel van hun site kon ik drukken op een klop, maar gebeurde er gewoon helemaal niet. Menu-opties in hun servicelijn die als resultaat ‘ongeldige keuze’ geven. Zowel hun site, hun telefonische helpdesk en hun voorwaarden werken zeer rommelig of gewoon niet.Service in de winkel was wel weer prettig toen ik uitlegde dat ik op de site niet verder kwam.
    Mijn beltegoed staat inmiddels op 0 en mijn internettegoed zou vandaag of morgen moeten aflopen (maand is om) en ik ga op zeker een andere provider proberen aangezien ik dit geen goede manier van werken vind.

Betreft iPhone:
    ik zet mobiel datagebruik, inderdaad onder instellingen/algemeen (waarom staat er zoveel onder algemeen, Apple?) vaak uit als ik niets van het internet nodig heb. Ga ik Wordfeuden of browsen, dan gaat het weer aan. Zit ook niet de hele tijd op mail te wachten ofzo.

Bijdrager
    HakanB

hoe zit het met het aan laten staan van Locatievoorzieningen, gaat dat van je beltegoed af, en dan met name met betrekking tot de app Zoek mijn iPhone.

Bijdrager
    SunKeeper

– De iPhone kan zelf de locatie zoeken via GPS, dit is gratis. (net als een Tomtom dat ook gratis kan)

– Normaal gesproken gebruikt een iPhone ook nog AGPS (Assisted GPS) via 3G/mobiele netwerk om nog sneller de huidige locatie te kunnen bepalen. (indien 3G/mobiele netwerk beschikbaar is)

– Crowdsourcing via Wi-Fi kun je ook gratis gebruiken, ook dit gebruikt een iPhone om aan de hand van Wi-Fi-netwerken in de buurt de locatie te bepalen. (wanneer Wi-Fi uit is staat dan ook eronder vermeld: “Locatie wordt nauwkeuriger bepaald als Wi-Fi is ingeschakeld.”)

Zoek mijn iPhone heeft dus een netwerkverbinding nodig om aan iCloud de coordinaten door te geven van de huidige positie. Zonder die verbinding is het apparaat dus niet realtime te tracken en heb je dus alleen de locatie waar voor het laatst een netwerkverbinding is geweest en de iPhone ook zijn locatie heeft bijgewerkt.

Bijdrager
    SanderApple

Je moet gewoon mobiele dataverbindingen uitzetten. 3G kun je aan laten staan en dat is volgens mij een ander soort 3G als dat je kent van het mobiele abbonement.

Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Algemeen’ > ‘Mobiel netwerk’ > Schaken hier ‘3G’ in en ‘Mobiele data’ uit.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.