8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    benno098

iPhone 5, camera

Hallo,

Ik vroeg me af of ik in mijn iPhone 5 de camera zou kunnen vervangen voor een camera met betere kwaliteit, weet iemand of dit mogelijk is en hoe ik hier aan zou kunnen komen?

Groet Benno

Bijdrager
    DonovanThijssen

nee dit kan niet.

Moderator
    Mac Daddy

Dit is flauw, maar je kan hem zeker vervangen. In een nieuwere iPhone zit een betere camera, maar je kan ook een willekeurige camerawinkel, Media Markt, BCC of andere elektronica gigant binnenlopen en een DSLR, Compact camera of Systeem camera meenemen. Die zijn hoogstwaarschijnlijk beter dan de iPhone 5 camera. (Niet dat die slecht is)

Daarom eerder. Waarom zou je hem willen vervangen? Wat scheelt eraan?

Bijdrager
    KarelWillem

Er is geen passende replacement-camera te verkrijgen met betere spes dan die nu in je iPhone 5 zit.

En al was dat wel zo, dan zou de software er nog niets mee kunnen.

De camera vervangen – in het geval van problemen – is echter redelijk eenvoudig en behoorlijk goedkoop (camera vanaf zo’n 6 euro).

Bijdrager
    wouter57

Met de HDR functie maak je hele mooie foto,s.
    http://www.iculture.nl/tips/hdr-fotos-maken-iphone-ipad/

Geblokkeerd
    Helena Vanaeken

@Mac Daddy toch alleej nu dat weet toch iedereen dat je hiervoor die camera nog met een slotje op het LogicBoard moet bevestigen en volgens mij bestaat er maar 1 camera die dat kan bij de iPhone 5, de iSight Camera van de iPhone 5, ik vermoedt dat je zelfs die van de 5S er niet op past en al zou dat gaan gaat je camera nog altijd niet werken omdat, zoals KarelWillem eerder aanhaalde, de software moet herschreven worden en nee geen enkele nerd die daar zijn tijd in stopt en verder, de iPhone camera’s zijn altijd goed geweest, niet proberen te vervangen;-)

Moderator
    Mac Daddy

@Helena: Waar haal jij vandaan dat ik zeg dat het mogelijk is? Ik zeg dat je de camera kan vervangen door een geheel nieuwe iPhone. (5s,6 of 6+)

Maar ik ben vooral benieuwd wat de topicstarter eraan vindt schelen. Mijn iPhone 4s maak ik soms de prachtigste foto’s mee. Het haalt het niet bij mijn DSLR qua dynamisch bereik, diafragma en zoomen. Maar met een beetje smartphone kan je prima fotograferen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Mac Daddy.

Bijdrager
    KarelWillem

Wij lazen: Dit is flauw, maar je kan hem zeker vervangen.

Waarbij ‘dit is flauw’ kon slaan op de voorgaande reactie.
    Maar jij bedoelde wat anders.:) Duidelijk nu.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.