8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Macab

Iphone 5 blijft uitvallen, ook na inbouw nieuwe accu

Dat mijn iPhone 5 (3,4 jaar oud) een slechte accu had wist ik. Ook bij accu percentages van meer dan 50% viel hij met regelmaat uit. Nu zit er een nieuwe accu in en blijft ie uitvallen, de ultieme is pakweg 2 minuten. Harde reset gedaan, DFU en via iTunes herstelmode gekozen.
    Nu probeer ik de backup weer in de telefoon te krijgen maar daar krijgt ie de tijd niet voor, voordat de backup geladen is, valt ie weer uit.
    (halverwege het herstel het Apple logo en weer opnieuw beginnen)

Bijdrager
    feek

kijk eens in dit draadje bij de buren. Kan het zijn dat het geen officiƫle accu is?

Bijdrager
    Macab

Thx Feek,
    Inderdaad geen “officiele” accu, zogenaamd third party. Kan de iPhone hier zoveel last van hebben dat ie aan het hikken slaat?

Bijdrager
    Geldersscheepje

Ook gehad met een 4S gewoon blijven laden, na een tijdje start hij wel goed door. Geduld is een schone zaak. Opstarten vraagt zoveel stroom dat de combinatie van het opstarten en tegelijkertijd laden van een lege accu meer is dan de voeding kan verdragen.

Bijdrager
    Macab

Kan een heel eind met je mee gaan maar de accu is al vol (geeft 100%) aan. Het continue rebooten om de pakweg drie minuten gaat maar door…

Bijdrager
    Geldersscheepje

Hmm zou eerst gaan twijfelen aan de accu. Controleer eerst (als het kan) of de lader wel goed is. Dan met de oude accu erin kijken wat het gedrag is. Probeer zo zoveel mogelijk uit te sluiten.

Bijdrager
    jrewing

Kijk eens naar het apn nummer van de oude en nieuwe accu deze moeten het zelfde zijn dat is meestal het beste.
    Had dit probleem ook en toen heeft http://www.irepair4u.nl een andere accu er in gezet.

Bijdrager
    Macab

De accu lijkt me idd de boosdoener. De lader is OK, laden aan de laptop werkt prima, ook wordt de iPhone herkend door iTunes alleen het probleem met de nieuwe accu blijft. Het hele weekend aan de lader gehangen, het continue rebooten gaat gewoon door. Ik ga de foute accu weer verwijderen en op zoek naar een goede accu…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.