5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ehofte

iPhone 5 batterijproblemen, van 70% naar 5%

Mijn iPhone 5 heeft de laatste tijd wat rare batterij problemen..
    ’s ochtends is de telefoon 100% dan zakt deze vrij snel naar rond de 70% waarna deze na een paar uur naar 10/5% zakt.

Is het een mogelijkheid om de telefoon volledig opnieuw te installeren?
    Of zijn er andere ideeen?

De iPhone is voorzien van IOS7 met alle nieuwe updates van de apps.
    Ook zijn alle instellingen aangepast voor een betere batterijduur.

Bijdrager
    Ni3l55

Heb je er nog garantie op? Laat je iPhone even checken bij een lokale Premium Apple store of maak een afspraak bij de Genius bar in Amsterdam of Haarlem.

Bijdrager
    Nicci1964

Mijn zoon heeft een vergelijkbaar probleem gehad met zijn iPhone 4. iPhone werd erg warm en batterij binnen 2 uur leeg. Nieuwe batterij laten plaatsen gaf geen succes. Daarna de iPhone via iTunes hersteld.
    Denk eraan om niet de backup terug te zetten maar geheel terug naar fabrieksinstelling. Dan enkele dagen controleren of het probleem opgelost is. Als je daarna de backup terug zet en het probleem is weer aanwezig dan weet je dat het een app of de software is die je problemen veroorzaakt.
    Het kan zijn dat je een tweede keer moet herstellen alvorens het probleem opgelost is. (bron helpdesk apple)
    Bij mijn zoon zijn na herstel de batterij problemen na ca 1 week verdwenen.

Let op!!!! Als je de batterij vervangt dat vervalt meteen je garantie. De batterij heeft een eigen serienummer waardoor het repair center kan zien dat de batterij er niet orgineel inzat. Je hebt 2 jaar garantie. 1 jaar apple garantie en het 2e jaar van de winkel. Heb je de iPhone via apple besteld dan is het 2e jaar ook via apple gegarandeerd. (bron helpdesk apple) Dit wist ik niet en heb de batterij vervangen. Gelukkig werkt na herstel nu de iphone weer als vanouds.

Bijdrager
    Niels

Apple Care bellen, zij kunnen diagnose op afstand doen. Het makkelijkste is om via de website een belafspraak in te plannen, dan wordt jij gebeld en kost het ook niets.

Bijdrager
    ehofte

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb de iPhone 5 volledig opnieuw geïnstalleerd en het probleem lijkt verholpen

Allen bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.