4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Sandermrt

iPhone 5 batterij gaat nog geen dag mee

Hallo iedereen,

Ik heb mijn iPhone 5 nu een jaar, en sinds iOS 7 merk ik dat m’n batterij al rond 5 a 6 uur bijna leeg is.
    Ik update m’n iPhone altijd maar de nieuwste versie, dus aan een bug zal het niet liggen lijkt me.
    Ook sluit ik regelmatig al m’n apps via multitasking, maar ook dit heeft niet veel effect. Bluetooth, wifi en meer staat allemaal uit…
    Wat kan ik doen om m’n batterij langer mee te laten gaan?

Bijdrager
    bbqwerty

Helderheid omlaag en het parallel effect uitzetten.
    Als je echt meer uit je batterij wilt halen: zet je internet op ”schakel 3g uit”. Je internet is vele malen langzamer, maar de accu gaat ook veel langer mee.
    Het uiterste is natuurlijk je internet helemaal uitzetten, dat vreet namelijk echt stroom

bbqwerty

Bijdrager
    Niels

Voordat je allerlei functies gaat uitschakelen (die in principe gewoon aan moeten kunnen staan), zou ik even contact opnemen met Apple care. Ze hebben tegenwoordig zelfs een chat. Ze sturen dan een diagnose link naar je iPhone en kunnen direct je accu status uitlezen. Een tip: zorg dat je accu onder de 50% zit als je de diagnose laat uitvoeren, aangezien bij een volle lading mogelijke defecten eerder gemist worden.

Iets wat je zelf nog kunt ondernemen: back-up en herstel via iTunes . Mogelijke software problemen sluit je op die manier uit, zeker als je normaliter OTA update wil er nog wel eens een bug in je iPhone kruipen.

Bijdrager
    Verwijderen

@NielsDam Bedankt voor de geweldige tip!! Blij dat er iemand is die eens iets nuttigers zegt, dan dat je alles uit moet zetten!!! Dank je. Ik had alles al zo’n beetje uitgeprobeerd, en wou al naar de store gaan. Maar ik kende deze handige tool niet. Ik weet nu direct dat het een probleem is met mijn batterij! En de afspraak met de genius is ook direct gemaakt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.