15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Paulkwee

iPhone 5 16GB heeft maar ±13GB??

Mijn iPhone 5 van (wat ze zeggen) 16GB maar 13,2GB in het echt er op zitten.
    Nu heb ik wel gehoord dat iOS op zich en wat dingen wat ruimte vragen, maar 2.8GB ook echt?

Daarnaast vind ik dat ik apart weinig ruimte over heb op mijn iPhone aangezien ik er zo goed als niks op heb staan.
    Kan ik hier iets aan doen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Ni3l55

Het is echt iOS zelf, die 2,8gb gebruikt. iOS 7 en al de updates moeten toch hun gegevens ergens kwijt?

Geblokkeerd
    Anoniem

Het is inderdaad wel apart dat die 13GB die je hebt al vrijwel op is als je zo die Apps ziet die de meeste ruimte innemen. Hoeveel Apps staan er verder nog op? Misschien moet je toch daar in gaan snijden.

Ben zelf weer extra blij dat ik gewoon een SD-kaartje in mijn telefoon kan stoppen:wink:

Bijdrager
    SunKeeper

Blij met mijn 32GB. Geeft toch net dat stukje ruimte waardoor je alles kwijt kan wat je wilt.

Bijdrager
    tomhhw

misschien moet je whatsapp ook eens opnieuw installeren, zie dat je bijna een gigabyte aan data hebt opgehaald. Als je hem opnieuw installeert dan is die data ook weer weg…

Bijdrager
    SunKeeper

Let dan wel op dat al je gesprekken en media weg zijn.

Niet iedereen is daar blij mee..

Bijdrager
    MacTS

Je moet je iPhone eens opnieuw koppelen aan je Mac of PC en een ‘hard reset’ uitvoeren. Krijg je veel Gigs voor terug.

Bijdrager
    Ansems

Bij mij is het nog veel erger ik heb een ”64GB” iPhone 5s maar als ik bij instellingen kijk staat er als capaciteit 56,7GB ik vind dit toch wel heel veel minder dan die 64 die ze beloven maarja wat doe je eraan he

Bijdrager
    SvS

Serieus, waarom moet er zoveel geheugen bij McDonalds app?
    Van de rest snap ik.

Spotify is toch streamingsdienst?

Bijdrager
    SunKeeper
    SvS op 31 mei 2014

Serieus, waarom moet er zoveel geheugen bij McDonalds app?

Dat is allemaal caching, lokale gegevens die de app heeft binnengehaald om de boel een beetje sneller te maken.

Heel veel apps doen dit, bijv. nieuwsapps, maar een nog belangrijker voorbeeld; Facebook.

Bijdrager
    Paulkwee

Ja dat vond ik dus ook al vreemd; dat is nog maar zo wei of GB over heb, want echt veel Apps heb ik niet

Moderator
    Mac Daddy

Facebook opnieuw installeren helpt ook. Ik snap niet wat Facebook eigenlijk doet? De app zelf is 56MB en toch, na verloop van tijd, vraagt die steeds meer ruimte.

Maar waarom zegt de topicstarter dat ie er bijna niks heeft opstaan? Ik zie 1,1 GB aan foto’s. Als ik de eerste 4 van het screenshot bij elkaar optel, kom ik op 3,06 GB uit. Dat is niet bijna niks. Tel daar inderdaad die paar Gig van het OS op en je komt dus aardig in de buurt. Niks vreemds dus.

Ik heb zelf ook de 16GB, maar mijn nieuwe iPhone wordt het minstens de 32GB.

Maar eerlijk gezegd, hoef je je hier niet druk om te maken. Heb mijn 16GB nu al meer dan 2 jaar. Je zal merken dat je vaak apps installeert en na verloop van tijd, merk je dat je ze toch niet gebruikt. Die verwijder je dan weer. Eens in de zoveel tijd, haal je wat oude foto’s eraf en is er weer ruimte.

Ik heb zelf ook nog 3,2 GB muziek erop staan en heb nu ook maar 900 MB over.

Bijdrager
    SunKeeper
    Mac op 03 juni 2014

Facebook opnieuw installeren helpt ook. Ik snap niet wat Facebook eigenlijk doet? De app zelf is 56MB en toch, na verloop van tijd, vraagt die steeds meer ruimte.

Iedere link die je in de app hebt (bijv. tijdlijn van je vrienden, of hoe dat heet) wordt lokaal opgeslagen op je apparaat. Op die manier hoeven alleen de nieuwe posts te worden opgehaald als je die plaats bezoekt.

Dit geldt dus voor de gehele app, bestaande content komt van je apparaat en nieuwe content wordt bijgewerkt. Als dit niet zo zijn, hebben ze binnen no-time rokende servers bij Facebook, en dan is het niet vooruit te branden.

Overigens wordt dit wel periodiek opgeruimd door iOS, dan staat er ”Opruimen..” onder de app en kun je die tijdelijk niet openen.

iOS5: Wat betekent ‘Opruimen’ onder een app?

Moderator
    Mac Daddy

Het zou handig zijn als je zelf dat opruimen ook kan aanzetten.

Maar met mijn iPhone 4 hoeven ze wat dar betreft niks lokaal op te slaan. Het helpt namelijk geen drol op die telefoon.:wink:

Bijdrager
    Paulkwee
    SunKeeper op 03 juni 2014
    Mac op 03 juni 2014

Iedere link die je in de app hebt (bijv. tijdlijn van je vrienden, of hoe dat heet) wordt lokaal opgeslagen op je apparaat. Op die manier hoeven alleen de nieuwe posts te worden opgehaald als je die plaats bezoekt.

Dit geldt dus voor de gehele app, bestaande content komt van je apparaat en nieuwe content wordt bijgewerkt. Als dit niet zo zijn, hebben ze binnen no-time rokende servers bij Facebook, en dan is het niet vooruit te branden.

Overigens wordt dit wel periodiek opgeruimd door iOS, dan staat er ”Opruimen..” onder de app en kun je die tijdelijk niet openen.
    http://www.appletips.nl/ios5-wat-betekent-opruimen-onder-een-app/%5B/quote%5D

Bedankt, ik ga het bekijken:-)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.