9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    P-Five

iPhone 4s WIFI probleem

Ik ben deze nog niet tegengekomen:

iPhone 4s met iOS 7.1: WIFI valt uit, dat wil zeggen dat het WIFI symbool links boven zichtbaar is, ik mijn mail kan ophalen. iTunes ziet mijn telefoon ook gewoon. Maar: Safari kan geen pagina’s openen. Weer-app kan niet worden opgehaald. Alle apps die gebruik maken van het internet kunnen geen gebruikmaken van WIFI. Ik kan WIFI wel gewoon aan en uit zetten en mijn iPhone heeft ook gewoon een WIFI en Bluetooth adres.

Wat heb ik gedaan:
    iPhone leeg gemaakt van overbodige apps
    Batterij gekallibreerd
    Netwerk instellingen hersteld
    Router herstart
    iPhone herstart
    iPhone herstart door homeknop en aan/uitknop tegelijk in te drukken
    iPhone hersteld via iTunes met nieuw iOS 7.1

Er is wel een simpele oplossing voor het probleem: WIFI uitzetten… even wachten en WIFI weer aanzetten: voila. Het werkt weer, om vervolgens op willekeurige momenten weer uit te vallen.

Herkend iemand dit probleem? Is dit een voorbode van een loslatende WIFI chip?

Inactief
    Anoniem

Kijk is of je dezelfde problemen ervaart wanneer je met een ander wifi-netwerk verbonden bent.

Bijdrager
    iMad

Bedoel je met Netwerk instellingen hersteld, het Wifi netwerk van je iPhone verwijderen en dan weer opnieuw aanmaken, dus verbinden?

Bijdrager
    essiw

Klinkt als een slecht wifi netwerk, ik heb dezelfde problemen soms in de trein/bus (gratis wifi netwerken).

Bijdrager
    P-Five
    THX-1138 op 28 maart 2014

Kijk is of je dezelfde problemen ervaart wanneer je met een ander wifi-netwerk verbonden bent.

Ik heb gisteren kunnen testen op twee andere wifi-netwerken: geen probleem. Ik denk dat ik mijn Ziggo-modem maar eens ga aanpassen.

@ iMad
    Je kunt je netwerkinstellingen opnieuw instellen. Dan vergeet de iPhone alle netwerken (ook bluetooth). Maar je kunt ook een individueel netwerk ‘vergeten’. Ik heb beide gedaan.

Bijdrager
    P-Five

Ik heb op de Ziggo modem de twee netwerken (2.4 en 5.0) ieder een eigen naam gegeven en op een vast kanaal ingesteld. Kijken of dat helpt;-)

Bijdrager
    P-Five

Geen verbetering met de nieuwe instellingen op het Ziggo modem (Cisco). Ik heb nu mijn oude Belkin router maar eens aangesloten. Nieuwe poging…

Bijdrager
    P-Five

De uitslag:
    Ziggo router/modem: wifi valt steeds weg niet alleen op mijn iPhone maar ook op laptop. Instelling maken het signaal wel beter maar hij blijft uitvallen. De oplossing daarvoor is wifi uit en weer aanzetten maar daarna begint het weer overnieuw.

Belkin wifi/router: geen problemen.

Conclusie: wifi op de ziggo modem is de oorzaak.

Bijdrager
    P-Five

UPDATE: even met Ziggo gebeld en er was een opeenstapeling van fouten in de modem te zien. Daardoor zouden de problemen kunnen zijn ontstaan. Stroom van de modem gehaald… even wachten… en opnieuw opgestart. Afwachten maar…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.