7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    technophobia

iPhone 4S: wifi knop "greyed out"

Hallo,

Sinds een aantal dagen kan ik de schakelaar onder instellingen > wifi niet meer bedienen. Allerlei fora afgestruind maar geen oplossing kunnen vinden (herstel netwerkinstellingen, opnieuw opstarten, herstel software, reservekopie terugzetten etc.).

De status is als volgt: Ik heb inmiddels de iPhone als een nieuwe telefoon geconfigureerd, maar nog steeds kan ik de wifi knop niet bedienen, deze blijft “greyed out” (ook nadat ik een recente reservekopie heb terug gezet).

Iemand nog tips?

Ik verneem het graag.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Simon van der Burg

Bijdrager
    Sam Rijver

Vervelend maar bekend probleem.

Het enige wat bij mij heeft gewerkt is de (rare) verwarm truc. Maar ook dat was maar een tijdelijke fix. Je zult hem gewoon moeten laten maken.

De verwarm truc:

* Schakel iPhone uit
    * Maak iets een hitteschild om alleen de rechterbovenhoek zichtbaar te laten (ik heb wc rolletje gebruikt), ongeveer ten grote van een vingerkootje
    * Pak een föhn en verwarm het vrije stukje een minuut of 3-4 vanaf 5 tot 10 cm
    * Laat iPhone afkoelen
    * Aanzetten en Wifi werkt weer.

De verbinding tussen je chip en rest van je iPhone is gewoon niet goed meer en dient gerepareerd te worden. Met deze ‘fix’ kan je vaak even weer de verbinding goed krijgen doordat het soldeer net wat uitzet (smelten zal wel niet met dit soort temperaturen). Nogmaals, het is maar tijdelijk. Bij mij was het de eerste keer 3 weken en daarna een keer 1 week. Toen maar laten repareren.

Als je iPhone minder dan een jaar oud is kan je een afspraak maken bij de geniusbar in Amsterdam om bijna direct een nieuwe mee te krijgen. Mocht je iPhone direct bij Apple gekocht zijn dan kan het ook nog voor jaar 2. Als je hem elders vandaan hebt zul je bij de verkoper de iPhone ter reparatie moeten aanbieden. Bij Vodafone was de iPhone dik 10 dagen kwijt. Daarna een nieuwe (gereviseerde) iPhone ontvangen.

Natuurlijk is het voor eigen risico en doe je er gewoon verstandig aan je iPhone te laten repareren voordat je dit soort gestoorde noodgrepen doet.

Succes.

Bijdrager
    technophobia

Hallo Sam,

Dank voor je reactie. Hij is nog niet zo oud. Ik denk dat ik hem maar laat repareren om er ineens vanaf te zijn.

Groet,
    Simon

Bijdrager
    Sam Rijver

Lijkt me de enige verstandige oplossing! Als het even kan via Apple Store in Amsterdam, dan is er dikke kans dat je direct met een ‘nieuwe’ naar buiten loopt. Anders even Apple support bellen en dan daar een reparatie aanvragen, gaat doorgaans ook vrij rap. Die van mij viel buiten het eerste jaar en kon hem toen nog niet missen, en ben een beetje het dappere (lees: domme) type dat wel eens wou zien of dit echt een oplossing was.

Bijdrager
    johnkeates

Heb je toevallig een configuratieprofiel dat wifi verbiedt?

Bijdrager
    technophobia

Gekozen voor de ” veilige” oplossing en via de reseller ter reparatie aangeboden. Keurig netjes een leentoestel ontvangen, ook een iPhone 4S met IOS 6.1.3. Maar wat blijkt? Hier doet exact hetzelfde probleem zich voor. Voor het versturen van het “defecte” toestel maar even met Apple gebeld. Die zijn wel meester in het verstoppertje spellen.. Terwijl heel het web volstaat met omschrijvingen van deze klachten met IOS 6.1.3. blijven ze volharden in een hardware probleem.. Nu wil het toeval dat mijn collega sinds 2 weken ook hetzelfde probleem heeft.. Het toeval neemt dus een loopje met me.. Alhoewel het toestel 8 maanden oud is kan er geen gebruik gemaakt worden van garantie als ik het via Apple laat lopen.. keus snel gemaakt: Ik laat het niet via Apple lopen.. Het stroomt allemaal niet echt over van klantvriendelijkheid.

@johnkeates: nee, ik maak geen gebruik van een configuratieprofiel

Bijdrager
    juanes

hoi ik heb de wifi van mijn iphone 4s laten repareren met een antenne en een nieuwe chip maar naar een uurtje viel de wifi weer weg
    mijn geld terug gekregen van de reparatie en ze hadden als antwoord we kunnen er niks meer mee we weten het niet meer
    zelf aan de slag gegaan alles geprobeerd tot ik de warmte truc deed
    3 minuten vol de föhn in het gaatje van de koptelefoon en dan aflaten koelen en walla de wifi doet het gewoon weer (wel eerst je toestel uitzetten)
    dit is bij mij een super oplossing

bedankt nog voor de tip

gr juanes

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.