9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    TommekeBommeke

iPhone 4S vreemd batterijgedrag…

Zoals je kan zien in onderstaande afbeelding doet men batterij heel raar.

Ik heb al een callibratie gedaan. Ik heb al dataroaming uitgezet, mobiele data uitgezet, wifi uitgezet etc en niet blijkt te helpen… Voor alle duidelijkheid ik laat men iPhone geregeld in standy liggen maar hij blijft batterij verbruiken alsof hij aan staat. Op deze manier kom ik ongeveer aan 24u terwijl ik voordien zeker 48u toekwam met 1 laadbeurt.

Ik heb ook al eens een gehele reset van de telefoon gedaan, terug naar fabrieksinstellingen, toen was het een week of 2 normaal maar nu dus opnieuw al enkele dagen van ditte…

Kan iemand mij hiermee helpen? Is dit een gekend probleem of bestaan er oplossingen voor?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Yggdrasil

Zo gek is dat toch niet? Mijn 4S raakt veel sneller leeg dan mijn iPhone 4 destijds. Heb je apps in de achtergrond lopen? De weer-widget in je notificatiecentrum? Ik noem maar wat… Ik heb mijn 4S nog nooit 48u zonder laadbeurt kunnen gebruiken hoor. Als alles goed gaat juist één dag.

Bijdrager
    Paul26

Ik kan aan jouw afbeelding niet zien dat je batterij raar doet hoor..

Bijdrager
    TommekeBommeke

Dat gebruik tijd gelijk is aan stand-by tijd is toch niet normaal?

Ik zet alle apps uit en heb wel weer-widget ofzo maar dat kan het probleem niet zijn dat heeft altijd zo gestaan, + wanneer ik alle netwerkverbindingen uitzet blijft er nog batterij wegvliegen.

Normaal waren mijn stats ongeveer een 6/7 tal uur gebruik en 2 dagen stand-by. Nu is dus gebruik = Standby wat nergens op slaat!

Mijn 4s gaat ook sneller leeg dan mijn 3G die ik voordien had maar nu vertoond die toch echt abnormaal gedrag ivg met de voorbije maanden.

Bijdrager
    TommekeBommeke

Dit is bijvoorbeel wel een “normale” gebruik-standby verhouding

Bijdrager
    csteelooper

Heb je een jailbreak gedaan? Zo ja, dan is misschien een van die daemons actief op de achtergrond. Dan zul je dus goed moeten gaan kijken welke Cydia-app dit veroorzaakt, want ‘goedgekeurde’ App Store-Apps zullen dit soort gedrag niet gauw veroorzaken. Afgezien dan van bijvoorbeeld navigatiesoftware, welke continue bijhoudt waar je bent.
    Zelf had ik in mijn Jailbreak-tijd een app die de bluetooth-settings zodanig wijzigde dat bijvoorbeeld A2DP kon worden uitgezet per apparaat. Maar deze app had een daemon om naar nieuwe apparaten te zoeken. Die bleef op de achtergrond actief, zoals een daemon dat hoort te doen, en veroorzaakte dit gedrag op mijn 3GS.
    Als je een jailbreak hebt draaien kan die er dus in enigerlij vorm de oorzaak van zijn.

Aan de anderen: hiermee bedoel ik ABSOLUUT niet te zeggen dat een jailbreak ALTIJD dit soort gedrag veroorzaakt; alleen dat het een oorzaak ervan kán zijn, afhankelijk van welke tweaks/patches/apps je actief hebt.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik heb het ook ooit een keer of twee gehad. Ik heb toen mijn iPhone (4 trouwens) gewoon aan en uit gezet en toen deed ie weer normaal.

Laat je telefoon eens helemaal leeglopen (tot hij uitvalt).

Volgens mij is dit een bug. Rapporteren bij Apple: http://www.apple.com/feedback/iphone.html

Bijdrager
    TommekeBommeke

Neen, niet gejailbreakt en het volledig laten leeglopen heb ik ook al geprobeerd. Net als het uitzetten voor een tijdje… niets krijgt er momenteel nog verandering in…

Dus het is geen vaker voorkomend probleem?

Moderator
    unSOUND
    TommekeBommeke op 31 mei 2012

Dus het is geen vaker voorkomend probleem?

Dit forum heeft een zoekfunctie…:wink:

iPhone "gebruik" gelijk aan "standby" tijd

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.