13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ermo

iPhone 4S supersnel leeg

Had gehoopt dat de nieuwe software het probleem zou verhelpen maar helaas.
    Op 3 uur van 100 naar 39 %

Ik heb de iphone niet gebruikt en locatieservice uitgezet, alle apps uitgezet etc etc

Hebben jullie nog tips?

Bijdrager
    ronvgs

kijk in instellingen – algemeen – info – Diagnose en gebruik en dan weer in Diagnose en gebruik.
    Hier staat de info van apps die problemen geven.

Zo liep bij mij Tunein regelmatig vast.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik snap niet wat je doet! Ik gebruik mijn 4S de hele dag en zit dan ’s avonds nog op 20 of 30%.
    Het scheelt al een eind als je bij email de push-berichten uitzet (dus alleen nieuwe mail ophalen als je mail opent – is ook logischer voor meeste mensen – dat heet handmatig), het automatisch doorgeven van info aan Apple uitzet, en GPS uitzet voor alle apps waar het niet nodig is.Verder kost gamen en GPS (navigatie) meestal het meest stroom van de batterij. Muziek luisteren, bellen, Whatsappen, internetten op niet al te zware websites en emailen kost allemaal weinig batterij.

Bijdrager
    ermo

Daar staan nogal wat berichten maar ik kan er zo eigenlijk niets uithalen.
    Heel veel awdd berichten, en 2 low battery logs die inhoudelijk ook abacadabra zijn.

Ik zal hem eens helemaal opnieuw instellen en kijken of dat resultaat geeft.

Bijdrager
    ermo

@macaanzee, zoals ik al schreef, niets dus. Heb hem helemaal opgeladen en vervolgens de battery drain gevolgd. Ik gebruik ook een iphone 4s prive met dezelfde software waar ik dit probleem helemaal niet mee heb…..

Bijdrager
    MacAanZee

Dan is het heel vreemd. Ik zou alles opnieuw even instellen. Ik gebruik zelf voor een flink aantal apps wel locatievoorzieningen (weer, kaarten + een aantal informatie-apps) en gebruik mijn iPhone behoorlijk intensief, ook voor bijna al mijn emailverkeer, betalingen, Whatsapp etc. Heb je wel de softwareupdates op de betreffende iPhone 4S gedaan? Op een aantal 4S waren in het begin problemen met de batterij. Die zijn later met softwareupdate verholpen.

Bijdrager
    seb88

Probeer dit

1. Instellingen -> Locatie Services -> Helemaal naar beneden scrollen –> System Services –>

En dan deze uitzetten:
    Diagnostics & Usage
    Location Based iAds
    Setting Time Zone

Vooral Time Zone zou voor veel problemen zorgen!
    En uiteraard de laatste ios versie draaien , maar dat heb je al. Heb je al 5.1.1 geïnstalleerd?

2. Alle geopende apps verwijderen uit het geheugen. Dubbelklik homebutton, apps ingedrukt houden en op het rode stopbordje drukken tot alles is verwijdert.

3. Misschien heb je perongeluk een Stopwatch aanstaan? Ik weet niet of dit iets zou uitmaken maar het kan zijn dat je ooit vergeten bent om deze uit te zetten.

Je zou makkelijk een dag met je iphone 4s kunnen doen (bij normaal gebruik) , anders misschien een nieuwe vragen?

Bijdrager
    Renko

De geopende apps is in feite een soort lijstje van “Laatst geopende apps”. De Apps zijn in werkelijkheid dus helemaal niet actief. Hierop zijn een paar uitzondering, zoals een App als Spotify (tijdens muziek spelen) of een VoIP programma zoals Bria (als je ‘run in background’ aan hebt staan). Voor dit soort programma’s kan het soms zinvol zijn om deze w├ęl handmatig af te sluiten.

Bijdrager
    ronvgs

Ik verdenk de offici├źle Twitter app van een hoog verbruik.
    Mocht je die er op hebben, probeer dan eens iets anders.

Bijdrager
    makasa

maak van je prive iPhone een backup en zet die eens op de andere iPhone. Check dan of er nog problemen zijn. Ze moeten dan identiek zijn en zou je goed moeten kunnen vergelijken.

Na het testen kan je de werk backup weer terugzetten.

Bijdrager
    lukieos

het scheelt ook als je je scherm minder fel zet

Bijdrager
    ermo

heb gisteren een restore “als nieuwe iPhone” gedaan. Vanochtend nog 100% vol. Dus dat geeft de burger moed. Nu de back-up terugzetten en kijken of die ook lief is voor mijn accu…

Bijdrager
    ermo

thanks voor alle tips.

de restore heeft geholpen. batterij is weer terug naar +/- 1 dag bruikbaar.
    heb voor de zekerheid wel de instellingen van seb88 overgenomen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.