7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    T-sec

iPhone 4S sluit automatisch af bij ca. 30% accucapaciteit.

Zoals het topic al aangeeft sluit mijn iPhone 4S vanzelf af zodra hij rond de 30% accucapaciteit komt.
    In de praktijk ben ik bezig op de iPhone en ineens beeld zwart, draaiend wieltje en OS X shut down.
    Wil ik de iPhone weer aanzetten dan krijg ik het “sluit lader aan” logo in beeld plus het lege/rode accu logo.
    Als ik de lader vervolgens aansluit start de iPhone weer op en eenmaal opgestart zie ik weer 30% accu capaciteit.

Een maand of wat geleden heb ik de accu preventief vervangen voor een nieuwe originele Samsung accu, omdat de iPhone al wat ouder is en ik het idee had dat de accu langer mee zou moeten gaan. In deze periode had ik zeker nog geen last van het fenomeen dat de iPhone zich zelf ineens afsluit.

Op wat Apple gerelateerde fora uit de V.S. wordt dit probleem veelvuldig besproken met als oorzaak hardware tot een niet gekalibreerde accu.
    Zelf heb ik de iPhone al een keer of wat een volledig herstel gegeven via iTunes en ik laad de accu praktisch alleen ’s nachts aan de originele lader.

De vraag of er meer gebruikers zijn die dit fenomeen herkennen, en een oplossing of tip weten.

Bijdrager
    thomth

heb je iOS7.1 al?

Bijdrager
    T-sec

iPhone is voorzien van iOS 7.1 door het recentelijke herstel via iTunes.

Ik wilde nog een printscreen van de Low Batterij Bug_Type 120 logfile sturen, maar kan niet vinden waar ik afbeeldingen moet uploaden.

Bijdrager
    bbqwerty

Ik heb er ook vaak last van. Ook onder de laatste update 7.1
    Vooral als mijn telefoon muziek aan het streamen is via spotify en als ik dan ook nog eens buiten fiets (kou wellicht?)
    Maar toch, dit zou toch niet hoeven gebeuren???

Als ik thuis ben en hem even 5 minuten laat ”opwarmen”, kan hij gewoon weer aan en heb ik weer ongeveer 30% batterij…

bbqwerty

Bijdrager
    T-sec

Bij mij is de temperatuur meest mogelijk niet van invloed daar het tot nu toe steeds gebeurd bij kamertemperatuur.
    Gisteren tijdens het uploaden van wat Instagramfoto’s en vandaag tijdens het zoeken in mijn agenda.
    Omdat er een nieuwe originele accu in zit is dit het laatste waar ik aan denk, maar meer richting een softwarebug.

Bijdrager
    plonserd

Denk ook aan een softwarebug, identiek hetzelfde probleem hier bij m’n iPhone 4S.

Bijdrager
    bijvoorbeeld

Ik heb, inderdaad ook na IOS 7.1, hier last van met mijn Iphone 4. Het maakt niet uit hoe vol mijn mobiel is (%98, %38 %57).
    Het gebeurd meerdere keren per dag. Vandaag (6 uur wakker) al 5 keer uitgevallen. Bij mij gebeurd het wanneer er een app geladen moet worden.

Wanneer ik inderdaad buiten fiets komt het gemiddeld vaker voor dan binnen.
    Daarnaast valt mijn mobiel niet uit wanneer ik hem aan de lader heb liggen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.