22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    jorisy00

iPhone 4S Simlockvrij

Voor zover ik kon vinden zijn hier nog geen topcis over, dus wilde ik er een openen.

Van 24 okt. tot 28 okt. ben ik in New York, en was van plan daar een iPhone 4S simlockvrij mee te nemen.
    En ik verwacht dat met mij, nog meer mensen dit van plan waren.
    Nu las ik net op 9to5mac.com dat deze simlockvrije iPhone 4S pas in november in de Verenigde Staten wordt uitgebracht.
    Daar baal ik ontzettend van, aangezien ik net voor november weer terugkeer. Nu ben ik dus op zoek naar een oplossing.

Is het bijvoorbeeld in Amerika mogelijk om een iPhone 4S aan te schaffen zonder direct een abonnement af te sluiten?
    Of zijn er nog andere manieren waarop ik toch in New York een iPhone 4S mee kan nemen en hier in Nederland gewoon kan gebruiken?

Alvast bedankt,
    Joris

Bijdrager
    Koetjesreep

Alle antwoorden die over dit zelfde probleem gaan, maar dan met de iphone 4, 3gs, 3, de eerste zijn allemaal van toepassing op je vraag.

Bijdrager
    jorisy00

Je doelt dan op een iPhone in Amerika aanschaffen en vervolgens jailbreaken en unlocken neem ik aan? Want een wezenlijk verschil met die modellen die je hierboven opnoemt, is dat deze inmiddels al overal simlockvrij te krijgen zijn, en de iPhone 4S nog niet uit is..

Bijdrager
    Dwee8le

De simlock die er dan op zit, is alleen softwarematig; er is verder geen verschil met de simlockvrije modellen. Het enige nadeel is, dat je alleen met een jailbreak/unlock deze simlock kan tegengaan. Je zal dan moeten kijken of er een jailbreak is voor de 4s met iOS 5 en natuurlijk steeds opletten met updaten, zodat je niet in de problemen komt! Downgraden schijnt namelijk niet altijd mogelijk te zijn…

Ik weet niet of er al een jailbreak is voor iOS 5. dat zou je even moeten googlen.

succes!

edit: volgens dit bericht op iphoneclub.nl, is het al mogelijk om iOS 5 GM te jailbreaken…

Bijdrager
    jorisy00

Het jailbreaken is dan inderdaad een nadeel. Zou er liever niet aan beginnen, maar het wordt nog een lastige afweging. Want kwa prijs scheelt het natuurlijk wel ontzettend veel in de VS.
    In ieder geval bedankt voor je reactie. Meer reacties zijn natuurlijk nog altijd welkom!

Bijdrager
    Mich

Vanaf november is de iphone unlocked te koop in amerika!

Bijdrager
    Dwee8le

ik denk ook dat de iphone 4s minder waard zal zijn als je hem later probeert te verkopen met een Amerikaanse simlock. Je zal dat ding altijd moeten blijven jailbreaken om hem te kunnen gebruiken. Ik heb heel lang een iphone 2G gehad uit Engeland en daarbij had ik dat ook. Was op zich wel mee om te gaan, maar toch altijd een punt van aandacht: “nee bij iedere update!”.

De prijs is wel een punt: als je hem invoert zonder daarvoor kosten te betalen (want je zou eigenlijk 19% BTW moeten betalen bij invoeren:eek: ), scheelt het ongeveer 120 euro voor de 16GB variant (dat is dan inclusief de ongeveer 9% BTW die je in New York betaald).

edit: ik ben uitgegaan van 599 dollar zonder BTW voor de 16GB en 599 euro in Nederland met BTW. Verschil komt dus voort uit de euro-dollar koers van dit moment.

Bijdrager
    Macosxachist

Toe maar. Heb je toch mooi een maand (of twee) belkosten bespaard… :sealed:

Bijdrager
    jorisy00

Ik zit vooral in dubio over het prijsverschil. Je kunt in Amerika ontzettend veel kosten besparen door ‘m daar mee te nemen. Maar ik wil eigenlijk ook geen gejailbreakte iPhone 4S. Niet alleen daalt dan de waarde als je ‘m ooit nog wilt doorverkopen, maar je moet ook telkens apart updaten.
    Nu zat ik ook te denken om nu een simlockvrije iPhone 4 te kopen uit Amerika, en die dan volgend jaar weer te verkopen als de iPhone 5 uitkomt.. Maar die schijnt nu ook alleen nog in 8GB uit te komen.

Ben er nog altijd niet over uit. Blijf het een lastige beslissing vinden.

Moderator
    unSOUND

Bedenk ook dat de garantie van iPhones niet wereldwijd is, en je dus voor elk probleem ook weer naar Amerika moet.

Bijdrager
    Mich

Klopt niet helemaal hoor! Je hebt een jaar garantie wereldwijd! Apple maakt er geen reclame voor omdat ze liever hebben dat je hem hier koopt. Maar als je hem binnen geeft krijg je daadwerkelijk een nieuwe onder garantie! Spreek uit ervaring.

Bijdrager
    stavos

Waar heb jij het toestel gekocht dan? Bij een APR/telecom in NL, of over de grens bij Apple zelf?

Bijdrager
    Mich

Via een kennis uit de states laten overkomen.

Moderator
    unSOUND
    alpaca op 10 oktober 2011

Klopt niet helemaal hoor! Je hebt een jaar garantie wereldwijd! Apple maakt er geen reclame voor omdat ze liever hebben dat je hem hier koopt. Maar als je hem binnen geeft krijg je daadwerkelijk een nieuwe onder garantie! Spreek uit ervaring.

Nee, Apple heeft na alle problemen met de grijze import de voorwaarden aangepast voor iPhones en iPads. MacBooks e.d. hebben wel wereldwijde garantie, iPhones niet meer.

Zie ook:

iPhone probleem en wordt niet in Nederland opgelost

Apple Store wereldwijd?

Garantie: wereldwijd of landelijk?

Bijdrager
    stavos

unSOUND – dit draadje gezien? Met name de berichten van cardwizard..?

iPhone 4s halen oberhausen

Moderator
    unSOUND

Dat dat bij hem is gelukt is mooi, maar geen garantie. In de voorwaarden staat immers dat Apple geïmporteerde iPhones mag weigeren als ze willen. Het is dus geen vaste regel, maar wel een risico.

“Apple may restrict service to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the hardware product.”

Bijdrager
    Mich

Azo, toch niet overal even consequent. Hier in belgie paar weken geleden nog eentje kosteloos kunnen omruilen onder garantie.

Bijdrager
    Franko
    unSOUND op 10 oktober 2011

Dat dat bij hem is gelukt is mooi, maar geen garantie. In de voorwaarden staat immers dat Apple geïmporteerde iPhones mag weigeren als ze willen. Het is dus geen vaste regel, maar wel een risico.

“Apple may restrict service to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the hardware product.”

Vraag me sterk af of dat juridisch klopt, maar goed mijn kennis in internationaal handelsrecht reikt dan ook niet zo ver.

Bijdrager
    Anszje

Ik spring hier even op in. Ik vlieg zelf in december naar the States dus dan zou de simlockvrije iPhone daar al verkrijgbaar zijn. Is het sowieso mogelijk om een iPhone aan te schaffen zonder abonnement? En bij de iPhone 4S is er toch 1 toestel voor GSM/CDMA, dus er kan niks verkeerd gaan?

Bijdrager
    Franko

Ja, hij is los aan te schaffen.

je zal hem wel moeten jailbreaken om hem hier op een NL netwerk te laten werken.

Bijdrager
    coentwigt

Ja? Werkt een simlockvrije Iphone alsnog alleen met een jailbreak om hem te laten werken op het Nederlandse netwerk?

Bijdrager
    jorisy00

Naar mijn weten hoef je een simlockvrij toestel niet meer te jailbreaken voor je hem thuis wilt gaan gebruiken..
    Maar even buiten de garantiekwestie.
    Wat zouden jullie mij aanraden?
    Een iPhone 4S uit Amerika voor een mooi prijsje meenemen en vervolgens jailbreaken? Of tijdelijk een iPhone 4 zien te bemachtigen en wachten tot de iPhone 5 volgend jaar uitkomt?

En ik weet dat het inderdaad mijn beslissing is, maar ik stel jullie mening/advies over deze kwestie op prijs.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.