5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    iPodzz

iPhone 4S "Plaats geldige simkaart"

Hallo,,

Ik heb van iemand een iPhone 4S gekregen. Hij had al lang een nieuwe en kreeg de iPhone 4S niet meer aan de praat.
    De iPhone 4S is herstelt en geeft aan dat er een geldige simkaart in moet. Er zat al een simkaart in en die doet het ook in mijn iPhone 4. De iPhone 4S pakt mijn simkaart ook niet. Het probleem is ontstaan na het herstellen na fabrieksinstellingen.
    Ik heb van alles geprobeerd herstelen via herstelmodus en via DFU modus de iPhone herstelt naar iOS 9.0.2, door die handmatig te downloaden. Ik heb mijn simkaart geprobeerd en die er al inzat, ook door meerdere malen op “probeer opnieuw” te tappen en ook door de simkaarten te verwissel en tijdens het activatie proces erin en uit te doen. Hij zegt dat er geen simlock op zit.
    Ik heb gezocht via Google, maar krijg geen oplossingen. Zijn er nog andere mogelijkheden die ik kan proberen?

Groetjes Mathijs.

Bijdrager
    brusk

Zit waarschijnlijk toch een simlock op. Bij de Apple Store / Genius Bar kun je er wel achterkomen aan welke provider je toestel gelocked zit, vervolgens kun je met die provider contact opnemen om de lock te laten verwijderen.

Na een herstel moet een iPhone altijd weer geactiveerd worden, dat lukt niet wanneer deze is gelocked.

Bijdrager
    iPodzz

Oké, bedankt. Dan zal ik toch maar een keer naar een Apple store gaan en kijken wat die zeggen.mik denk ook dat er een sim lock is zit.

Bijdrager
    mollie319

Staat de datum/tijd goed op de iPhone?
    Als je je accu loshaalt en weer aansluit staat daarna de datum niet goed en kun je ook niet activeren.

Niet dat bij jou de accu los was, maar wellicht is de datum niet goed ingesteld.
    Kijken en proberen waard. En anders inderdaad unlocken via de provider waar de iPhone vandaan komt.
    Heb ik ook een x moeten doen via t-mobile. Was met paar minuten geregeld.

Succes

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  mollie319.

Bijdrager
    iPodzz

Ik ga vanmiddag eens langs een Apple winkel.
    De iPhone heb ik gekregen en is helemaal herstelt via iTunes, de datum en tijd kan ik niet veranderen omdat ik niet naar de instellingen kan zonder de iPhone te activeren. Ik dacht wel dat de iPhone ooit bij een Turks telefoon winkeltje is geweest.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.