8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    iMarc

iPhone 4S ontvangt/ verstuurd alleen sms bij wifi verbinding

Sinds een week heeft mijn mijn vrouw mijn oude simkaart van simyo (100min/sms-€3,00) in haar telefoon.
    Hiervoor had ze een simkaart van Simpel (100min-€2,50+100sms-€2,50).

Met de simkaart van Simpel had ze regelmatig het probleem dat ze alleen sms kon versturen/ ontvangen als ze een wifi verbinding had. Dit is best vreemd, hier ook contact over gehad met Simpel maar daar is nooit echt iets uit gekomen.

Nu heeft ze dus de simyo sim en heeft ze hetzelfde, en begin ik sterk het vermoeden te krijgen dat dit aan de telefoon ligt.

Na wat speurwerk heb ik gezien dat de instelling voor iMessage aan staat en ‘versturen als sms’ ook, dus dat is het probleem niet.

Ik zou eigenlijk niet weten wat er verder aan de hand zou kunnen zijn, moet ik misschien de netwerkinstellingen op nieuw instellen?

Wie heeft dit ook meegemaakt?

Bijdrager
    jv65

Welke adressen staan er bij ‘Sturen en ontvangen’?

Bijdrager
    iMarc

Ik stuurde haar een berichtje en die kwam bij haar binnen toen ze in huis binnenstapte, dus toen ze wifi had.
    Dus dat is mijn adres, of eigenlijk telefoonnummer.

Bijdrager
    jv65

Ik bedoel bij Instellingen > Berichten > Sturen en ontvangen

Bijdrager
    jv65

En welk apparaat staat er bij Instellingen > Berichten > Sms doorsturen?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  jv65.

Bijdrager
    iMarc

Oh, bij sturen en ontvangen staat het telefoonnummer van mijn vrouw en haar email adres.
    ‘Sms doorsturen’ heeft ze niet.

Bijdrager
    jv65

Oh, bij sturen en ontvangen staat het telefoonnummer van mijn vrouw en haar email adres.

Hmm, dat staat in ieder geval goed.
    Dan zou ik het ook niet weten. Hopelijk is er iemand op het forum die je verder kan helpen.

Bijdrager
    iMarc

Ben een tijdje bezig geweest met meerdere iPhones, blijkbaar helpt het als je iMessage een paar keer aan uit en aan zet.
    Dan zie je ‘wachten op activatie’ en als dat compleet is doet alles het weer.
    Heb meerdere testen uitgevoerd en nu komt alles weer binnen op alle apparaten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.