30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    LaffeHerder

iPhone 4s of Galaxy s3

Hee,
    Over een maand mag ik een nieuw toestel kiezen en ik was altijd een echte apple fan.
    Ik heb een macbook por, ipad en iphone maar nu mag ik iets nieuws kiezen.

ik denk namelijk nu aan een samsung galaxy s3.

Gaat dat een beetje prima samen?
    Nog niemand heeft er ervaringen mee maar hoe denken jullie er over?

Moderator
    Strifer

Ik denk dat je hier redelijk gekleurde antwoorden zult krijgen. Een iPhone is voor mij het fijnste toestel, maar het blijft natuurlijk voor een deel ook een persoonlijk iets.

Bijdrager
    LaffeHerder

als je het mij een maand geleden vroeg had ik ook zeker een iphone aangeprezen, maar eigenlijk is de iphone voor mij weinig vernieuwend. heb het idee dat de galaxy s3 nu wel echt voorloopt op de 4s of zit ik daar fout?

Bijdrager
    makoe

Tsja… blijft uiteraard een persoonlijke keuze.
    Ikzelf zou kiezen voor iPhone, als is het maar dat de cloud lekker werkt met m’n andere iDevices.
    Gebruiksgemak dus.

Maar succes met je keuze.

Bijdrager
    KarelWillem

…en ik was altijd een echte apple fan…

Was?

De vraag is natuurlijk ten eerste: wat zou de reden zijn om niet meer voor een iPhone te kiezen?

– Mis je wat op of in de iPhone?
    – Heb je er slechte ervaringen mee?
    – Bied de Galaxy s3 iets wat je absoluut niet zou kunnen of willen missen?

Als je hier drie keer ja zou antwoorden, mag je van mij een Galaxy gaan halen.:lol:

Beantwoord je de vragen niet allemaal met een ‘ja’, dan zou ik fijn bij een iPhone blijven.

Bijdrager
    Pasav

FF wachten op de iPhone 5 (the New IPhone) misschien een optie ..;-)

Bijdrager
    GastonM

Ik denk persoonlijk dat je dit beter op een ander forum kunt vragen, want de meeste zullen hier toch iPhone zeggen:lol:

Bijdrager
    LaffeHerder

Ik mis niks aan de iPhone behalve dat ik dramatische ervaringen heb met proassist als verzekering maar dat staat er natuurlijk los van. (mijn toestel is daar nu ook en al ruim een maand, ze kunnen niet zeggen hoe lang het nog gaat duren)

Heb alleen het idee dat de s3 nu gewoon voor loopt op de 4s.
    En het grote scherm lijkt me wel wat.

Bijdrager
    lekiam97

Het grote scherm lijkt mij juist onpraktisch.
    Ik heb de S2 geprobeert bij Staples Office Centre maar ik vond het touchscreen van de iPhone toch net iets beter. ( hetzelfde had ik met de iPad en Galaxy Tab 10.1)

Je geeft zelf aan dat je een MBP en iPad hebt, dus dan kun je via iCloud makkelijk dezelfde content op al je apparaten hebben.

Ik vind zelf het design van de S3 heel lelijk, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Misschien moet je de S3 ergens een keer uitproberen als je dat al niet gedaan hebt

Bijdrager

Lijkt me logisch dat hij nu meer voorloopt. De iPhone is ‘alweer’ meer dan een half jaar oud.

Android vind ik zelf persoonlijk fijn werken, maar niet fijner dan een iPhone. Ik werk bij een telefoonwinkel en mag af en toe een telefoon meenemen op bruikleen zodat ik het toestel kan leren kennen. Heb toen o.a. een Note gehad, en ik moet zeggen dat het qua werking niet heel anders is. Wel vond ik het iets minder stabiel qua besturingssysteem. Daarnaast vind ik de playstore echt onoverzichtelijk en merk je dat niet alle app’s gemaakt zijn voor de verschillende toestellen.

Bijdrager
    lekiam97

Klopt helemaal, mijn zusje heeft een Samsung Gio en krijgt bij een hoop apps als ze die wil downloaden dat dat niet mogelijk is.

Inactief
    Anoniem

Deze telefoon kan doen, maar veel goedkopere prijs.
    http://vwx.kr//5nj

Moderator
    Strifer

Tja, als je niet weet waarop ie voorloopt… ga je het dan ook echt merken? Ik zie veel dingen voorbij komen die in mijn geval voor de iPhone spreken: beter formaat, beter touchscreen, betere store met apps en iCloud natuurlijk niet te vergeten. Werkt gewoon makkelijk.

Bijdrager
    MBPuser

Na verschillende types iPhone te hebben versleten was ik i.v.m. het draadloos opladen sterk geneigd een S3 te nemen als m’n contract afloopt binnenkort. Jammer genoeg moet je daar dus weer een apart kitje voor kopen dus dat feest gaat niet door. Had me wel leuk geleken, je legt je tel op tafel en hij laadt op:lol:

Het grote wachten is begonnen op de nieuwe iPhone :thumbsup:

Bijdrager
    Willem92

Waarom nou zo moeilijk doen met zo’n Galaxy geval? Wordt je daar blij van? Ik heb 1 advies: staar je niet blind op hardwarespecificaties. De iPhone biedt je een fantastische telefoon, enorm gemak met iCloud, oneindige mogelijkheden met de App Store en alles wat jij wil! Wat houdt je dan tegen?

Bijdrager
    SanderTreur

Goeie vraag op een Apple forum :thumbsup:

Bijdrager
    Afroman

Je kan een hoop zeggen, maar Android en Samsung zijn echt innoverend en ijzersterke concurrenten.
    Ik zou goed kijken naar de synchronisatie tussen Android en je Mac. (hoewel dat volgens mij meevalt en grotendeels via de cloud gaat) en hoe het in de handen ligt.

Bijdrager
    Maverick9898

Je kan een hoop zeggen, maar Android en Samsung zijn echt innoverend en ijzersterke concurrenten.

Los daarvan is hun business model erg sterk. Ze bouwen telefoons van verschillende soorten en maten: er is voor iedereen wat wils. De iPhone is per definitie een high-end telefoon. Natuurlijk kan je de vorige generatie kopen, maar dat is toch anders.

Er is overigens niks mis met die Samsung telefoons. De vraag is voor de TS of de integratie goed verloopt, maar dat zou ik eerlijk gezegd niet weten.

Bijdrager
    Tim95

Ik zou voor de iPhone gaan of de S3 moet iets hebben wat je echt nodig hebt en wel om de volgende redenen:

– Het scherm is TE groot, je kan bijvoorbeeld niet met je duim naar de anderen kant van het scherm je moet dus hoe dan ook typen met 2 handen.
    – Android tja, het is een top besturing systeem maar niet erg stabiel. Bijvoorbeeld Apps een ontwikkelaar kan niet met elke telefoon rekening houden – elke telefoon heeft een ander scherm formaat / processor – daardoor zal je aardig wat crashes hebben en als je telefoon is afgeschreven en niet meer in de spot staat houden ontwikkelaars geen rekening meer met de telefoon. Nu is de galaxy lijn aardig bekend maar toch.
    – Android mist gemak en ik persoonlijk vindt dat “meer opties” niet gemak compenseert.
    – iPhones zijn een stuk veiliger en worden niet traag wat bij een android naar mijn mening nogal snel gebeurd.

Bijdrager
    hetiszover

Ik zit met hetzelfde. Neig ook meer naar de Galaxy omdat ik toe ben aan iets nieuws naar 2 iphones. Heeft iemand ervaring met de overschakeling van iOS naar Android?

Bijdrager
    SMac

SanderTreur 1 uur geleden #

Goeie vraag op een Apple forum [thumbsup]

Inderdaad ja; TS vraagt immers of een niet apple telefoon gebruikt kan worden met zijn apple hardware… zou niet weten waar je een beter antwoord zou kunnen krijgen.

Bijdrager
    VlamMans

Als je dan toch twijfelt, ga dan niet voor de Galaxy S3. Zeer teleurstellend. Kan je beter Iets uit die nieuwe HTC One serie halen, die zijn een stuk mooier.

Maar feit blijft, iPhone all the way in mijn geval.

Bijdrager
    mtooster

Mijn broer en een aantal anderen in mijn omgeving hebben ook een Samsung of andere Android phone…
    Het werkt allemaal best aardig, en zeker als je niet zoveel voor je telefoon wilt betalen is mijns inziens een stevige andriod een betere keuze dan een iPhone 3GS….

Maar wat mij elke keer weer opvalt is dat het gewoon niet zo’n soepele gebruikservaring bied als iOS… beetje houterig vaak, en wat ‘onnatuurlijk’. Ik zou me er persoonlijk helemaal kapot aan ergeren… maar veel mensen hebben daar geen last van.

Bovendien vind is het gebruiksgemak rondom iCloud en synchronisatie met iTunes erg lekker.
    Ik druk even op ‘synchroniseer’ in iTunes en draadloos (eindelijk) staan weer de er weer nieuwe onbekeken afleveringen van Friends (ben ik weer eens aan het kijken met vrouwlief) op mijn iPad.

Maar met een Android kun je best tevreden zijn hoor… en het lijkt me stiekem ook best wel leuk om een beetje te klooien met m’n lockscreens enzo… maar de vrije tijd die ik heb besteed ik liever aan wat anders. Bovendien gaat dat denk ik zwaar ten koste van mijn nachtrust….:grin:

Bijdrager
    segher

nou de samsung galexy s3 is een heel stuk sneller, maar de telefoons hebben ongeveer de zelfde camera’s.
    de s3 heeft wel een stuk groter beeldscherm en een betere batterij waardoor die langer meegaat dan de iphone 4s. de s3 heeft nu ook een soort siri maar dan van samsung dus ze concurreren met elkaar. zelf vind ik de iphone 4s een stuk mooier en degelijker omdat je al veel apple producten heb.
    als ik jou was zal ik voor de iphone gaan want ik vind de s3 niet zo goed als ik had verwacht en er echt vercrackt uitzien.

Bijdrager
    AppleStef
    segher op 07 mei 2012

nou de samsung galexy s3 is een heel stuk sneller,…

Op papier…

Bijdrager
    Douwie

Ik persoonlijk zou gaan voor een iPhone, ik heb zelf een samsung galaxy S plus (is wat goedkoper dan een iphone) maar ik vind persoonlijk dat android telefoons niet meer als echte telefoons aanvoelen..

Voordelen van android
    – mooie systeem specificaties
    – er is meer mogelijk met flash en zo

nadelen van android
    – het systeem is niet altijd stabiel, mijn cpu loopt constant op 40% bij een 1,4 ghz processor, wat dus erg hoog is
    – sommige apps werken niet en sommige hebben zelfs virussen, ik heb er al 3 met een virus gehad..
    – er zijn vaker problemen met bijvoorbeeld downloaden van apps of met het kopieren van muziek via een kabeltje

Ook omdat je veel apple producten hebt is een iPhone een goede keus.

Bijdrager
    Afroman

Ook dat is waar, niet blind op de specs geilen. Mijn MacBook pro komt welliswaar uit 2010, (2011 gekocht), maar hij is zeker op diverse fronten sneller dan diverse i3’s en i5’s. Ligt totaal aan de setup van de hardware en software.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

iPhone!
    Mooier design!
    Gaat samen met je Apple producten!

Hij is (zoals AppleStef al zei, op papier) sneller als de iPhone, maar ik denk dat je met de iPhone sneller kan werken, omdat het allemaal veel logischer is!

Ook de Appstore bevat door Apple gecontroleerde Apps, bij Samsung wordt er volgens mij geen echte controle gedaan en heb je de kans, zoals Douwie, virussen op te lopen!

Natuurlijk spreekt het merk mij ook meer aan!

PS: En veel dingen die echt goed zijn aan Samsung, zijn van Apple “gejat”

Bijdrager
    MacAanZee

Ik ben een ABSOLUTE Apple fan, maar toen mijn zoon me de specificaties van de Galaxy III liet zien én op internet liet zien dat providers abonnementen met Galaxy III goedkoper aanbieden dan met de iPhone 4S, moest ik toch even slikken. Ik zou zelf alleen een iPhone willen, maar heb niet voor niks op een forum geroepen dat Apple moet opschieten als ze niet ingehaald willen worden door de concurrentie, want op alles behalve de kwaliteit gebeurt dit eigenlijk nu al: veel groter scherm, quad core processor, minstens net zo’n scherp scherm (Apple heeft geen exclusiviteit meer op het “retina-effect”), directe aansluiting met HDMI (dacht ik) en de batterij opladen zonder snoertje, gewoon op een plaatje leggen. Kom daar ’s allemaal mee, APPLE??!!!!!

Bijdrager
    SanderApple

Persoonlijk vind ik dat de samsung galaxy series gebaseerd is op de iPhone 5 geruchten. Denk aan Voice S, de kopie(rivaal) van Siri. Die heeft de knop die op de homebutton van een iPhone 5 concept lijkt. Ook zitten er veel “onnodige functies” op zoals in een gesprek de telefoon naar je oor houden en dan gaat ie bellen: ooit iemand gehoord die daar naar opzoek was? Maarja, qua specs is de galaxy beter: denk aan quadcore, 4G(binnenkort in nederland beschikbaar) enzovoort. Al met al een persoonlijke keuze…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.