12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    BenR

iPhone 4s met iOS 7.1 Wifi probleem

Hallo iedereen,

Ik heb gisteren mijn iPhone ge-update naar iOS 7.1 maar nu heb ik een probleem.
    Ik kan geen verbinding meer krijgen met mijn wifi netwerk.
    Mijn Macbook kan wel gewoon verbinding maken, en mijn iPhone maakt ook nog steeds verbinding met andere netwerken.
    Wat kan het probleem zijn?

Het gaat trouwens om een Netgear router.

Bijdrager
    McZibit

Heb een 5s met xact dezelfde problemen na de update met 7.1 Gewoon geen internet verbinding, wel netwerk verbinding, volledig signaal.
    Andere devices geen probleem met WiFi netwerk, iPad Air ook geen problemen na update…
    Reboot etc. geen effect tot nĂº…

Bijdrager
    Vluggie

Router resetten?

Bijdrager
    McZibit

Dank voor je reactie, maar alle andere devices werken prima dus het netwerk lijkt me niet
    de oorzaak…

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Installeer de update nog eens?

Bijdrager
    Peter de Groot

Met de update heb ik geen wifiproblemen ervaren. Maar in het verleden wel eens. Werkte de wifi op de 4s of 5s opeens niet goed meer.
    Dan kan een reset van de router, hoewel de rest van de apparatuur wel goed werkt, toch helpen.
    Gewoon proberen. Als daardoor het probleem is opgelost……
    Een andere mogelijkheid is om via de instellingen van de iPhone je wifi netwerk ‘te vergeten’ en opnieuw in te stellen. Moet je wel het wachtwoord bij de hand hebben.
    Suc6

Bijdrager
    McZibit

..homeknop en aan/uit knop samen maar weer ‘ns
    samen ingedrukt voor de 2e keer en ziedaar ” it works” !!
    Dank voor jullie betrokkenheid

Bijdrager
    BenR

Homeknop en aan/uit knop samen werkt ook niet.
    Is de stroom van de router uittrekken genoeg om hem te resetten?
    En hoe kan ik de update opnieuw installeren?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Peter de Groot

De router kun je resetten door idd de stroom eraf te halen, een paar minuten te wachten en dan de stroom weer inschakelen.

Via iTunes kun je de telefoon opnieuw installeren. Eerst een back-up laten maken, daarna opnieuw installeren. Wijst zich vanzelf en dan de back-up weer terugzetten.

Bijdrager
    Peter de Groot

Heb je trouwens via de instellingen op de iPhone het wifi-netwerk opnieuw geĂ¯nstalleerd. Eerst het bestaande WiFi netwerk laten vergeten. Dat doe je door bij wifi-netwerk door te klikken op de ‘i’, vergeet dit netwerk aan te klikken. Dan weer terug naar Wifi. Staat het netwerk weer in het rijtje, opnieuw wachtwoord invoeren. Wellicht dat het dan werkt.
    Lukt het dan nog niet dan router resetten. werkt dat ook niet dan iPhone opnieuw laten installeren.
    Nogmaals succes

Bijdrager
    iMachia

Eerst, indien mogelijk, de iPhone het Wifi-netwerk laten vergeten. Dan iOS 7.1 helemaal opnieuw installeren. Zelfs als nieuwe gebruiker. Na installatie Wifi-netwerk opzoeken en activeren. Daarna de back-up terugzetten.
    Ik had dit zelfde probleem met de vorige update (7.0.6) maar met iOS 7.1 is het volledig verholpen.
    Laat niemand zich afschepen met een hardware-probleem als oorzaak. Want dat is het in veel gevallen niet, maar de Applestore zal dit snel als oorzaak aanwijzen om vervolgens een vervangend gelijkwaardig toestel voor € 175 aan te bieden.

Bijdrager
    BenR

Het is gelukt door de router te resetten.
    Bedankt voor de hulp iedereen!!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.