12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    keyboardboy

iPhone 4s laadt niet / gek op

Sinds vanochtend laadt mijn iPhone 4s heel gek op. Als ik hem inplug blijft hij op het batterijicoontje staan wat er normaal staat om aan te geven dat de batterij nog niet vol genoeg is om de iPhone aan te zetten. Als ik echter een harde reset uitvoer lukt het me soms om de iPhone heel even aan te krijgen, maar zodra hij dan aan is geeft hij heel de tijd de melding dat hij wel aan het opladen is en dan weer niet, dan weer wel etc etc. Hetzelfde gebeurt als ik hem aansluit op mijn laptop, het is dus ook niet mogelijk om de iPhone te herstellen (omdat hij telkens aangeeft dat hij niet meer aangesloten is). Het ligt niet aan de kabel, want ik heb 3 verschillende kabels geprobeerd.

Ik vermoed nu dat de connector kapot is en ben aan het overwegen om er zelf een nieuwe connector in te zetten. Nu bedacht ik me echter ook dat het alleen de batterij zou kunnen zijn, deze was gisteren namelijk 100% opgeladen en na anderhalf uur al weer rond de 40%. Ik heb de iPhone wel intensief gebruikt, maar dit vond ik wel heel erg snel.

Heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand of dit aan de batterij of aan de connector zou kunnen liggen? Ik wil er sowieso een nieuwe batterij inzetten als hij toch open ligt, maar het zou zonde zijn om de complete connector te vervangen als deze niet nodig is. Aan de andere kant wil ik liever ook niet apart bestellen ivm verzendkosten en ivm het langere tijd zonder telefoon zitten.

Ik hoor graag van jullie!

Bijdrager
    brumemail

Als ik het zo lees is het niet duidelijk of het om een hard- of software fout gaat. Ik raad je aan eerst de iPhone te herstellen, voordat je hem open haalt. Er zijn verschillende manieren, bijvoorbeeld door je iPhone in Recovery Mode te zetten en dan te herstellen via iTunes. Of misschien dat een update je probleem ook verhelpt?

Mocht je toch denken dat het een hardware fout is, ik heb zelf eens een iPhone 4 scherm en speaker gerepareerd. De batterij vervangen is eigenlijk vrij simpel. Schroefjes aan de onderkant loshalen, achterkantje eraf, metalen plaatje losschroeven waaronder de connector zit van de batterij naar het moederbord, connector loskoppelen en klaar!

De datapoort vervangen is al een stuk lastiger. Volgens mij moet je dan ook eerst de hele moederbord loskoppelen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, omdat de datapoort eronder zit. Ik heb zelf dus wel een iPhone 4 scherm gerepareerd en toen moest ik alles losschroeven en dat raad ik je echt af! Het is priegelwerk en kost veel tijd. Daarnaast is de kans dat je iets beschadigt erg groot, vooral als je het voor de eerste keer doet.

Hopelijk kun je hier iets mee, succes!

Bijdrager
    keyboardboy

Dank voor je antwoord! Het probleem is alleen dat ik hem niet kan herstellen, zodra ik hem aan mijn laptop koppel krijg ik hetzelfde probleem dat hij steeds wel / niet / wel / niet verbonden is. Een herstel uitvoeren via iTunes gaat dan dus niet. Mede hierdoor dacht ik zelf dat het wel iets van hardwarematige aard zou moeten hebben, maar of dit puur de accu of ook de connector is weet ik dus niet zeker. Ook kan een herstel via de telefoon zelf niet, daar heeft hij namelijk te weinig stroom voor in de batterij.

Ik heb op ifixit.com wel een handleiding gevonden voor het vervangen van de dock connector, dit ziet er inderdaad wel wat lastiger uit maar het is wel te doen. De gereedschappen heb ik ook al via een vriend kunnen krijgen. Dat is dus niet het grootste probleem denk ik, ik zou het alleen zonde vinden om er een nieuwe connector in te zetten als een nieuwe accu blijkt te voldoen.

Bijdrager
    brumemail

Hmm ja dan wordt het software-matig inderdaad lastig. Schijnbaar is je accu defect geraakt, maar normaal gesproken gebeurd dit niet zomaar.

Ken je niet iemand in je omgeving met een iPhone 4s waarvan je zijn batterij er even op mag monteren? Desnoods heb ik misschien nog een batterij liggen, maar dit kan ik vanavond pas voor je nachecken. Mocht dat het geval zijn dan wil ik hem wel naar je opsturen.

Bijdrager
    keyboardboy

Ja ik vraag me dus af of het de accu is of de connector. Als ik mijn telefoon open heb wil ik sowieso een nieuwe accu installeren, dus ik kan ook kijken of ik de dock connector terug zou kunnen sturen (ongeopend) naar de webwinkel waar ik de onderdelen bestel. Dan kan ik kijken of het de connector is, is deze het niet stuur ik de connector terug, is deze het wel kan ik hem gelijk vervangen zonder te hoeven wachten op een nieuwe connector.

Bijdrager
    brumemail

Ok, succes ermee! Mocht het aan de dock connector liggen, zorg dan wel dan wel je het voorzichtig vervangt, want het is allemaal erg pril en kwetsbaar materie. En het is handig dat je per schroef die je losdraait erbij schrijft waar die in zat, want sommige schroeven verschillen nogal en dat scheelt je een hoop tijd;)

Bijdrager
    life

Ik heb laatst een iPhone 4s gekregen.. mijn iPhone laat ook moeilijk op
    het kan ook een gebroken (van binnen) kabel zijn!
    ik zal gewoon naar een reparatie bedrijf gaan om te vragen
    wat echt het probleem is. Dat is nog het beste!

Bijdrager
    rooy020

Brunemail,

Hoe is het gegaan met je IPhone ben erg benieuwd heb precies het zelfde probleem.

Bijdrager
    keyboardboy

Ik heb uiteindelijk de dock connector en de accu vervangen. Het bleek aan de connector te liggen. Het is inderdaad wel priegelwerk, maar het is wel te doen (vond ik). Je kunt je telefoon natuurlijk ook naar een reparatiebedrijf sturen. Succes!

Bijdrager
    rooy020

Klopt lag bij mij ook aan de connector en gelijk ook maar de accu vervangen,
    werkt gewoon weer perfect. Bedankt voor je informatie.

Bijdrager
    brumemail

Mooi dat het gelukt is:) Het kost wat tijd, maar het bespaart je wel geld en je wordt er ook technisch van;)

Bijdrager
    bbqwerty

Afgelopen week ook dit probleem gehad. Bij een bijna lege accu laadt de iphone niet op maar behoudt hij eerder het percentage (zonder dat je ziet dat hij oplaadt).

Soms komt wel het icoontje tevoorschijn dat de telefoon aan het opladen is. Daarbij ging het percentage soms van 50 naar bijvoorbeeld 3 procent.

Nieuwe accu ingezet zonder verbetering. Uiteraard alles schoongemaakt: zonder verbetering.

Nieuwe connector erin en jahoor, hij doet het weer. Was overigens een fluitje van een cent bij mijn 4s. Binnen 10 min klaar denk ik!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.