11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    peterwillem

iPhone 4s laad niet meer 100% op.

Tot voor kort laadde mijn iPhone 4s altijd tot 100% op. Nu doet die dat niet meer, slechts tot max 95 %. Het oplaad symbool blijft wel zichtbaar als die in de oplader zit.
    Is dit aftakeling van de accu? Of staan er misschien te veel apps open ? Dubbelklikken op de thuisknop geeft wel veel openstaande apps aan, maar hoe zet je die af?

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Als je alle apps wil sluiten, kan dit in iOS 7 door ze gewoon naar boven te swipen.

Bijdrager
    AppelJuice

Ik zou hem eens herstarten door de homeknop en de aan/uitknop bovenop enige tijd ingedrukt te houden (harde reset). Je houdt de knoppen ingedrukt totdat je het Apple logo weer ziet verschijnen.

Het stoppen van Applicaties ligt een beetje aan je iOS versie. In IOS 7 kun je na dubbelklikken op de homeknop de applicaties eenvoudig naar boven “uitswippen”. In iOS6 moet je na dubbel klikken op de homeknop even een van de icoontjes aangeklikt houden totdat ze gaan wiebelen. Daarna spreekt het voor zich;)

Bijdrager
    peterwillem

Ik heb ios 7.1 en dat swipen is dus gelukt. Wacht ff tot dat het accu % wat lager is en ga dan weer eens opladen. Kijken tot hoever die komt.

Bijdrager
    peterwillem

Zag trouwens dat oa de camera app en mijn Nvigon app aan stonden. De laatste met GPS dus dat zou wel eens war stroom kunnen verbruiken.

Bijdrager
    SunKeeper

Als het een tweede keer weer niet lukt, kan het zijn dat het percentage niet goed wordt weergegeven.

Om dat op te lossen zou je hem eens helemaal moeten laten leeglopen tot 0%, en daarna nog blijven gebruiken totdat die zichzelf uitschakelt. Tien minuten uit laten en dan aansluiten. Vervolgens is het belangrijk dat je in één stuk weer helemaal laat opladen totdat die vol is. (duurt normaal gesproken drie tot vier uur)

Let op, bovenstaande precies uitvoeren anders heeft het geen effect.

Bijdrager
    Frank Visser

Lijkt me sterk dat het daarmee te maken heeft. Hoe dan ook moet er meer procenten bij komen. Aftakeling van je batterij zie je ook niet aan je batterijstatus.
    Lijkt op een bug, probeer zoals hierboven aangegeven even een harde reset, anders je telefoon herstellen.

Bijdrager
    AppelJuice

Niet, mee eens dat het een bug is. Heb het zelf ook al eens voorgehad en een harde reset of de optie van SunKeeper lossen het weer op!
    De batterij is dan gewoon niet goed gekalibreerd en helemaal leeg > helemaal vol zorgt ervoor dat de kalibratie weer juist is!

Bijdrager
    peterwillem

Ok,
    zal hem eerst leeg laten lopen en vervolgens weer opladen.
    Mocht het dat niet zijn dan een harde reset.
    Kom er nog wel op terug

Bijdrager
    AppelJuice

succes, je hoeft je overigens geen zorgen te maken over die reset, je raakt niks, dus geen apps, instellingen of gegevens, kwijt!

Bijdrager
    peterwillem

Wel ik heb de accu tot < 20% laten komen en daarna weer opgeladen. Hij is nu weer 100%. Dat was het dan voorlopig.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.