8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ndunsbergen

Iphone 4s kopen – Waarop te letten

Hey OMT,

Misschien is er al een topic gemaakt, sorry daarvoor dan. Ik kon er niet zo snel een vinden. In iedergeval, ik ben van plan om een 2e hands iPhone 4s te gaan kopen via marktplaats. Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten als ik ga zoeken op de site of als ik bij de verkoper thuis kom? Kleine dingetjes als krasjes enzovoort spreekt voor zich. Maar wat is een redelijke prijs voor een iPhone 4s (8 of 16g)?

Alvast bedankt!
    Nick

Bijdrager
    TKroon

Hoi Nick,

Een 4S is voor iets meer dan €300 goed verkrijgbaar. De volgende dingen zijn handig om te checken:
    1. Het serie/IMEI-nummer op de bon controleren met de nummers van de iPhone (in Instellingen – Algemeen – Info). Dan weet je of de bon klopt, en niet een andere bon gebruikt is. Misschien zit zelfs het pinbonnetje erbij, en kun je het kenmerk controleren met de factuur.
    2. Controleer alle knoppen, ook of de muteswitch niet beweegt zeg maar. Mijn 4S had het probleem dat als hij op stil stond, en je raakte de switch maar licht aan, dan schakelde hij al en trilde hij dus. Soms dus tijdens het lopen bleef je telefoon aan het trillen, gruwelijk irritant.
    3. Controleer de oplader en de dockconnector. Deze kan ook kapot zijn.
    4. Controleer beide camera’s op goede beeldkwaliteit (frontcamera niet teveel van verwachten, maar het beeld moeten geen vlekken in zitten bijvoorbeeld)
    5. Controleer met jouw/zijn simkaart of je ontvangst hebt.
    6. Controleer of je wifi-netwerken kunt vinden.
    7. Controleer het touchscreen of die op alle plaatsen reageert.

Dit zijn zo gauw mijn punten:) succes ermee!

Bijdrager
    Apple Focus

Controleer de Bluetooth en kijk even doen als de software soepel loopt als die up to date is;)

Bijdrager
    Koning Frank

@thomas kroon: Minder. Ik heb laatst nog eentje voor 250 op de kop getikt voor iemand (16GB, wit).
    Aanvullende tip: garantie kan je checken via de apple site (google op apple warrenty check).

Bijdrager
    TKroon

@No_Name,

Je hebt gelijk. Het hangt ook van de regio af. In afgelegen regio’s ligt de prijs wat lager, centraler in het land ligt de prijs iets hoger. En je moet geluk hebben;) Zo heb ik zelf vorige week een iPhone 5 met twee lichte krasjes (niet op het scherm) voor €425 gekocht :)!

Bijdrager
    madcat

Controleer vooral ook of hij niet gejat is!

Bijdrager
    catvlek

Controleer of het daadwerkelijk een 4s is en niet een 4

Bijdrager
    ndunsbergen

Super tips! Bedankt allemaal! Ik woon zelf in Meppel en zag al verschillende iPhone’s voorbij komen rond de 200 – 280 euro. Ik vind het vooral belangrijk dat het geen iphone 4 is haha:P

Fijn dat iedereen zijn tips achterlaat!
    Super bedankt:)

Nick

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.