11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Jenner2006

iPhone 4S in water laten vallen

Hallo,

Ik heb gisteren mijn iPhone 4S op z’n kop een klein beetje in het water gehad. Hij zat ondersteboven en ik zat net met me broekzak in water. Nadat ik hem een nacht in een zakje rijst heb gelegd kampt hij nog met wat problemen. Wifi doet het niet meer en de oor speaker is ook kapot.

Nu vroeg ik mij af wat ik het beste kon doen. Ik heb gekeken en de wifi antenne en de oor speaker zitten aan elkaar vast. Dus het lijkt me logisch dat die twee vervangen moeten worden. Maar mijn twijfel kwam toen ik me bedacht dat het anders aan de bedrading kon liggen. De componenten doen het allebei niet meer en de rest doet het wel.

Kan iemand mij advies geven over wat ik moet doen?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Even afwachten en de iPhone vandaag verder laten drogen. Soms kan het even duren voordat alles weer werkt…

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Je moet hem sowieso niet te snel aanzetten.
    Je kunt hem het beste wel langer dan 1 dag laten drogen in droge rijst, anders heb je kans dat er ergens nog een klein druppeltje vocht zit waardoor er kortsluiting komt en de schade nog hoger is…

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Ik zou het ding ziezo niet meer repareren. Waterschade is funest. Het koper gaat vroeg of laat oxideren.
    Op een gegeven moment krijg allemaal rare problemen.

Bijdrager
    Chorro

Mocht je hem inderdaad niet meer 100% in orde krijgen dan lijkt mij reparatie overbodig, om de reden die MEEUW geeft. Een auto die in de vijver heeft gelegen, wordt ook direct total-loss verklaard omdat de electronica die op dat moment nog functioneert enige tijd later toch vrijwel zeker problemen gaat geven.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

ik zal het duidelijker neerzetten : Je telefoon hoef je niet te repareren. Doelloos. Waterschade is waterschade. Alle providers en verzekeringen keuren hem niet voor niks af.
    Je krijg een ketting reactie van problemen. We hebben het niet over een aan en uitknop waar je aan of uit hebt, we hebben het misschien wel over honderden a duizenden schakelingen.
    Als de ene niet werkt, merk je pas ergens anders dat er iets niet werkt.

Bijdrager
    IBram15

De iPod Touch 4 van mijn zusje heeft een tijdje terug ook waterschade gehad. De iPod werkte nog wel, maar het scherm was heel donker, er kwam ook water uit de home knop. Ik heb ‘m gelijk een tijd in rijst gelegd, en hij werkte steeds beter, het geluid kwam terug, etc… Alleen bleef het scherm het niet doen.
    Na wat zoektochten op internet, las ik dat er een sticker in de Jack zit, die oranje kleurt als er water op is gevallen, bij mij was hij nog wit.

Uiteindelijk dus terug gebracht naar de winkel, en een nieuwe gekregen. Je kan dus kijken of je die sticker kan vinden, en met wat geluk krijg je een nieuwe. Alleen omdat je zegt dat de bovenkant het water heeft geraakt, ben ik bang dat dit niet zal werken, maar je kunt het altijd proberen!

Bijdrager
    Jenner2006

Even voor de duidelijkheid, mijn iPhone deed het gewoon nog. Hij bleef nog wel aan toen ik hem eruit had gehaald. Ik zal hem wel weer uitzetten. Ik heb hem weer gewoon in de rijst gelegd en daar laat ik hem liggen tot morgen. Kijken of hij dan wat beter is geworden.

Bijdrager
    wido

Hier is de iPod van mijn dochter in het water gevallen. Ik heb hem direct uitgezet en in een bak met rijst gelegd. Na een week heb ik hem weer aangezet en hij doet het nu al weer een half jaar prima. De moraal van dit verhaal: je kunt het altijd proberen, een week in een bak rijst en dan kijken of hij het doet.

Bijdrager
    iRob1984

Allemaal dikke bullshit, ik heb mn iPhone expres in het water gegooid, maar die dingen zijn goed als waterdicht.
    Maar dat was wel de optie van de vriendelijk medewerker van de vodafonewinkel:-D
    Dus ik ga hem ook van 5 hoog naar beneden flikkeren

Bijdrager
    iRob1984

Ik kom even terug op mijn bovenstaande post.
    Het is uiteindelijk gelukt om mn iPhone 4 te laten verzuipen. Dit kostte iets meer moeite dan had ik in eerste instantie had verwacht.
    Zoals ik al zei, enkel de iPhone 4 in het water laten vallen, zal er weinig tot niets gebeuren.
    Ik heb de gootsteen vol laten lopen met water, de Iphone onder water gehouden en zo tegen de bodem aangetikt, toen ik luchtbelletjes zat wist ik dat het goed kwam. De iPhone 4 is nu echt overleden. Het beeldscherm knipperde nog een paar keer en toen was het definitief over.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.