15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Goodheart

iPhone 4S geen verbinding met Airport Extreme

Ik heb een gloednieuwe Airport Extreme ge├»nstalleerd. Macbook Pro’s en iMac maken probleemloos verbinding, maar de 4S zegt: kan niet verbinden met het netwerk. Ook met het gastnetwerk lukt het niet. IOS = 5.0.1. Firmware van de AE is bijgewerkt naar de laatste versie.
    WiFi uit en weer aanzetten helpt niet. Ook herstarten van de AE haalt niks uit. 4S maakt wel op andere netwerken automatisch en handmatig verbinding.

Bijdrager
    Stirf

Verschil tussen 2.4 en 5 gHz?

Bijdrager
    Aidovive

iPhone 4S specs:
    802.11b/g/n Wi-Fi (802.11n 2.4GHz only)

Even dual mode aanzetten in de AE.

Bijdrager
    mbrant

Ja, en bij een Fritzbox 7340 werkt dat dus niet met de dual mode. Ook al zou je het willen. Wij hebben het probleem met de nieuwste iMac die op 250Ghz werkt, die dan weer telkens uitvalt bij het draadloze netwerk.
    Raar maar waar. Dat men in zo’n geval een nieuwe router moet kopen is van de gekke natuurlijk.
    dus kijk hoe je je router kunt instellen enof je inderdaad de duaal moede kunt gebruiken.
    Succes.

Bijdrager
    Aidovive

Je hoeft niet via N te verbinden. Mag ook 802,11g zijn.

Bijdrager
    mbrant

Je hoeft niet via N te verbinden. Mag ook 802,11g zijn.

Vind je het erg als ik het niet snap, bedoel je via ethernet?

Het zou ons probleem oplossen als er wel draadloze verbinding via de Frtizbox 7340.
    Intussen hoop ik dat het probleem voor de starter van dit draadje ook succes heeft met de Wifi van de iPhone.

Bijdrager
    Goodheart

Ik ben even niet bij die Airport Extreme in de buurt.
    Ondertussen wel de instellingen van m’n Time Capsule doorgelopen, maar daar zie ik geen mogelijkheid om de dual-band mode in of uit te schakelen.
    Op zich is het al merkwaardig dat zoiets op een Apple router uit zou staan, toch?

@Aidovive: kun je aangeven waar ik die optie kan vinden?

Bijdrager
    AppleGod

@mbrant

De Fritzbox 7340 werkt wel met dual mode 2.4 en 5 Ghz.

Bijdrager
    AppleGod

@Goodheart

Heb jij een Airport Extreme of een TC of beiden?

TC en Extreme zenden standaard dual band uit.

Bijdrager
    Goodheart

@mbrant

Die 7340 gaat er inderdaad prat op dual band te zijn. Wat gaat er precies mis?

Heeft die iMac een 250 Ghz band nodig, daar heb ik nog niet eerder van gehoord.

Bijdrager
    AppleGod

@Goodheart

Een 250 Ghz band bestaat niet. Het is o 2.4 Ghz of 5Ghz. Ik heb mijn 4s voor mij liggen. Als ik het goed begrijp gebeurd er het volgend bij jou. Instellingen, Wifi, kies een netwerk en dan als jij op het netwerk
    tikt krijg je kan niet verbinden?

NB. smartphones draaien tot nu toe alleen maar op 2.4 Ghz.

Bijdrager
    Goodheart

@AppleGod

Hier thuis heb ik een TC, waarmee ik altijd met iPhones verbinding kon en kan maken; 3GS, 4 en 4S werken allemaal probleemloos.
    Op een andere lokatie heb ik pas een AE ge├»nstalleerd, waarmee de 4S geen verbinding kan maken. Het netwerk wordt wel gevonden, ik geef braaf het goeie wachtwoord in, en krijg dan de melding ‘kan geen verbinding maken met netwerk xxx’.
    De iMacs en MBP’s werken zoals gezegd probleemloos.

Bijdrager
    AppleGod

@Goodheart

Oke. Trek de stekker eens uit de AE en dan weer aansluiten. Kijken wat er gebeurd.
    Andere mogelijkheid: 4s resetten. Er staan dan geen netwerken meer in en dan opnieuw Instellingen, Wifi
    ect..

Zit er op de andere locatie voor de AE nog een modem/router?

Bijdrager
    AppleGod

@Goodhart

Nog een optie: open op de andere locatie Airport config. prog.. Dmv een Apple pc, hulpprogramma, airport.
    Heb je een windows pc…programma’s ect.

Klik op de AE, klik op draadloos, houdt de Alt toets ingedrukt en klik met de cursor in het veld van de
    radiomodus. Je ziet nu een hele lijst van mogelijkheden voor 2.4 Ghz en 5 Ghz. Vink de onderste aan:
    alleen 802.11 n 5 Ghz en alleen 802.11 n 2.4 Ghz.

Klik op opties draadloos netwerk. Vinkje voor 5 Ghz en geef de netwerk naam in met daarachter 5 Ghz.
    Multicast: laag
    Zendersterkte: 100%
    Time out: 1 uur
    Gebruik brede kanalen

Gereed en werk bij. A

De AE zal opnieuw opstarten. Kijk daarna eens of de 4 s het 2.4 Ghz netwerk nu wel accepteert.

Bijdrager
    AppleGod

@Goodhart

En dan nog een waarschijnlijk domme vraag maar ik stel hem toch. Gebruik je wel het juiste wachtwoord ?

Haal je niet per ongeluk het wachtwoord van de TC en de AE door elkaar?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.