7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Frank Visser

iPhone 4s – front camera geeft rare kleuren

Goedemiddag,

Mijn vriendin heeft mijn oude 4S tijdje terug overgenomen, maar als zij haar front camera gebruikt geeft die rare kleuren. Het komt niet altijd voor, maar wel steeds en steeds vaker, bijna altijd nu. Het betreft een rode en blauwe gloed, niet tegelijkertijd. Ene keer blauw dan rood. Erg vervelend, is hier een oplossing voor? (schoonmaken van de lens heeft geen zin, zitten dus geen stofjes op.)

Groetjes.

Bijdrager
    2Hillz

Hoi Frank, Heb je een screenprotector in gebruik? Als deze niet goed is uitgelijnd op je scherm kan dit problemen geven met de camera. Ook heb ik screenprotectors gezien waarbij de opening voor de camera simpelweg te klein was.

Bijdrager
    Frank Visser

Bedankt voor je reactie,
    Echter zit hier geen screenprotector over, en ook nooit gehad. (misschien dat er stukje ‘lijm’ over de lens heen zou kunnen zitten daardoor, maar kan dus niet het geval zijn) Toch bedankt voor je antwoord. Ik denk toch een defect in de camera.. Echter heeft ie ook goede momenten. En hoe kan een de camera een gloed laten zien terwijl een gloed maar een op bepaalde delen van het scherm zichtbaar zijn en dus ook als die gloed aanwezig is andere kleuren normaal weergeven.. Erg vreemd fenomeen.

Bijdrager
    klonic

Op elke iPhone heeft een screenprotector gezeten, zo worden ze namelijk geleverd, niet dat dat overigens wat uitmaakt hoor.

Laat anders even twee foto’s zien waarbij je de ene foto met de front en de andere foto met de rear camera maakt (voor het verschil).

Waar ik aan denk is dat er wellicht vocht ergens in de camera zit, bijvoorbeeld tussen twee lenzen. Als dit vocht verdampt, (dus bij hoge temperaturen, lage druk) dan heb je er geen last van. Is de temperatuur juist laag of de druk hoog, dan condenseert het water en dan kan dat je foto’s verzieken. Dan verwacht je echter meer een soort plaatselijke blur dan dat de kleuren niet kloppen, hoewel dat in theorie mogelijk is. Zoals ik al zei, een voorbeeld met referentie zou wel helpen.

Bijdrager
    Frank Visser

Ik al mijn vriendin is even vragen voor de foto’s!
    Als ik ze heb post ik ze hier, dank alvast.

Bijdrager
    Frank Visser

hierbij de foto’s.

Normale foto (hoofdcamera op de achterkant)

Foto van de front camera met rare kleuren:

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Bijdrager
    Frank Visser

niemand..?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.