6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    hotel17

iPhone 4S films afspelen op PAL TV: schokkerig

de iPhone 4S heeft een variabele frame rate. wanneer er meer licht is (volle zon) dan filmt hij in 30fps, met minder licht gebruikt de camera minder fps.
    de vraag is nu, wat moet ik kiezen bij project in iMovie?
    standaard gebruik ik altijd PAL (25fps) om mijn gemonteerde films met een HD camcorder op mijn televisie te kunnen bekijken (AppleTV, ik brand nooit op DVD). Maar wanneer ik in een PAL project in iMovie mijn films importeer die ik met mijn iPhone 4S gemaakt heb, dan detecteert iMovie uiteraard die framerate, en waarschuwt dat mijn project ‘in de verkeerde framerate staat’.
    wanneer ik 30fps kies (NTSC) geeft hij deze foutmelding niet, maar als ik die films exporteer en op mijn televisietoestel bekijk, dan is het beeld uiteraard zeer schokkerig.
    zelfde resultaat als ik het in PAL laat staan.

m.a.w, ik krijg het niet voor elkaar om de kwaliteit die ik op mijn iPhone heb, te krijgen op mijn televisietoestel (een Sony Bravia Full HD trouwens).
    het beeld is echt slecht.

wat doe ik fout? of is de iPhone 4S en PAL geen goed huwelijk? maar dat gebeurt toch ook bij NTSC? want de frame rate is variabel?
    wanneer ik mijn films upload naar Vimeo of Youtube, dan is er niks aan de hand. Ook wanneer ik die bekijk met mijn AppleTV.
    maar ik wil mijn films niet uploaden naar YouTube.

Bijdrager
    Double_UK

Sorry Hotel17,

Ik heb helaas geen oplossing. Maar was verbaasd toen ik je post las.

Dat de iPhone 4S blijkbaar zelf framerates zit aan te passen aan de hand van het beschikbare licht.

Op andere fora kwam ik dit probleem ook tegen maar er was niet echt een oplossing.

Ik hoop dat iemand die hier iets meer van weet reageert met hopelijk wel een oplossing.

Want ik wil zelf ook een iPhone 4S kopen en had me al verheugd op de video-mogelijkheden.

Maar op deze manier…:eek:

Bijdrager
    McD44N

Inderdaad.. Als tijdens opname de framerate verandert kan ik me voorstellen dat iPhoto en TV daar moeite mee hebben.. Ik kwam deze app tegen van $3,- waarbij je met een vaste framerate kunt filmen. De moeite waard om te proberen: http://appadvice.com/appnn/2011/03/quickadvice-multicorder

Bijdrager
    Fester

Gemonteerde films via de camcorder op televisie bekijken????
    Ik importeer momenteel alles wat beweegt in iMovie 11 of FCP X ( Dv, HD en iPhone, door elkaar heen ), edit het spul, en brand het op Dvd, of via Macbook / externe HD, geen problemen.

Bijdrager
    hotel17

bedankt voor jullie reactie

@McD44N
    : ik probeer de app zeker uit! thx!

@Fester: iMovie en FCP X nemen als standaard resolutie altijd die van de zwakste schakel. m.a.w. Als je HD en SD met elkaar gaat mengen, dan krijg je alles in SD. Je krijgt sowieso alles in SD als je het op DVD brandt. Ieder bepaalt uiteraard zijn eigen keuze, maar ik vind het jammer om een iPhone HD en een HD camcorder film in SD te bekijken.

ik heb op net ook al gezocht, maar vind geen oplossing. Apple trekt zich van Europese standaarden weinig aan vrees ik…

Bijdrager
    hotel17

niemand een oplossing? dacht dat het hier vol video freaks zat:lol:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.