13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    .Arne

iPhone 4s en iOS 7

Hallo allen,

Ik las eens op internet dat de batterij van de iPhone 4s wat minder is dan deze van de 4, klopt dit? Ik gebruik mijn iPhone 4 erg veel en een kortere batterijduur zou een probleem kunnen zijn.

Daarnaast las ik ook dat er heel veel problemen zijn/waren met de 4s en diens batterijduur op iOS 7, met name dat deze (sterk?) afgenomen zou zijn. Klopt dit? Mensen met ervaringen in de ene of de andere zin?

Tot slot, de reden dat ik wil upgrade van 4 naar 4s is iOS 7. Ik vind dit absoluut niet soepel draaien op een iPhone 4. Wat zijn jullie ervaringen in het gebruik van de 4s in combinatie met iOS 7 ?

Bijdrager
    KarelWillem

A: we merken hier niets van een kortere batterijduur van een 4S t.o.v. een 4
    B: de 4S op iOS 6 of iOS 7 maakt nauwelijks uit (vaak zijn dit vooral extra opties in 7 die uitgezet kunnen worden)
    C: iOS 7 draait uitstekend op een 4, en op een 4S is dit nog lekkerder

Bijdrager
    Verdult

Ik heb een tijdje iOS 7 gedraaid op mijn iPhone 4S, bij mij draaide het lekker soepel.
    Houd er wel rekening mee dat apps zoals Facebook inderdaad batterij slurpen, verder zijn er op internet een hoop tips te vinden over hoe je de batterijduur verlengt.
    Dit houd onder andere in dat je de helderheid zo laag mogelijk moet zetten, alleen apps waarvan jij het nodig vind background refresh moet geven. Locatie services moet regelen.

kortom, spit het menu een keer door en zet uit wat je niet nodig acht.

Misschien een tip voor iedereen, doe dit bij alle draagbare apparaten, spit het menu een keer door.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, of laad gewoon je telefoon wat vaker op.;)

Geblokkeerd
    Anoniem

Onder andere de volgende mogelijkheden om energie te besparen:
    https://www.google.com/#q=ios7+iphone+4s+energy

Bijdrager
    deSpaanseRente

facebook slurpt ook batterij op ios 6

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Hey allemaal

Ik wil even inpikken op dit draadje met de volgende vraag (ook over batterijverbruik).
    Ik heb een iPhone 4 met iOS7 (draait vlotjes).

Ik heb in deze iPhone een nieuwe batterij laten steken, maar op dit moment gaat hij nog steeds maar een goeie dag mee op één lading.
    Ik speel geen games, heb geen Facebook of Twitter en ververs apps op de achtergrond staat helemaal uit. 3G staat ook zo goed als altijd uit en bluetooth ook.

Momenteel is mijn iPhone bijna leeg (10%) en heb ik bij gebruik staan:
    6 uur en 38 minuten
    en bij stand-by: 1 dag en 4 uur.

Is dit normaal bij een nieuwe batterij?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik gok er op dat die batterij niet bij Apple vandaan komt.

Dus of dit nu wel of niet normaal is bij deze batterij is niet te zeggen.

Bijdrager
    KarelWillem

iPhone 4:

Talk time:
    Up to 7 hours on 3G
    Up to 14 hours on 2G (GSM model only)
    Standby time: Up to 300 hours
    Internet use:
    Up to 6 hours on 3G
    Up to 10 hours on Wi-Fi
    Video playback: Up to 10 hours
    Audio playback: [/b]Up to 40 hours

Het is allemaal volledig afhankelijk van je gebruik.
    Zet GPS, Bluetooth en WiFi aan, en het racet achteruit bijvoorbeeld.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    KarelWillem op 28 december 2013

Ik gok er op dat die batterij niet bij Apple vandaan komt.

Degene die hem geplaatst heeft zegt dat zijn onderdelen van bij Apple komen.

Toen ik mijn iPhone kocht waren mijn gebruik en stand-bytijd ongeveer 10 uur op gebruik en een tweetal dagen op stand-by. Maar uiteraard was dat toen nog onder iOS 4, 5 en 6. Het lijkt me sterk dat je met ongeveer hetzelfde gedrag in iOS7 ineens aan de helft hiervan zit, zeker met een nieuwe batterij.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je de batterij hebt laten plaatsen bij een ‘Apple authorised service provider’, dan zal het kloppen.

Iedere andere reparateur haalt zijn batterijen gewoon uit Hong Kong en omstreken.
    En er zit nogal een kwaliteits-verschil tussen de diverse batterijen.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Blijkbaar. Ik heb al een keer naar de winkel gebeld en ze gaan de batterij vervangen na de feestdagen. Hopelijk heb ik dan wel een goeie.

Bedankt voor je reactie!

Bijdrager
    Wauters

Even een reactie:
    Laten we eerlijk zijn IOS 7 is te doen maar loopt niet echt soepel. (Volledig herstellen en alle bling-bling afzetten is de boodschap)

Maar het echte issue was de batterijduur.
    Mijne staat op 8% en ik heb een gebruik van 7 uur 19 min en Stand-by 1 dag, 19 uur, mijn iPhone4 is 2,5 jaar oud.

Ik gebruik bijna alles (Facebook, Exchange, iCloud, photostream, FaceTime…) maar ik heb alle automatische dingen afstaan behalve FaceTime, Facebook, Twitter en berichten van sommige nieuwssites. (Exchange-push is een batterij-killer)
    Verder staan alle toeters en bellen die IOS7 kan af (contrast af, background apps,…)

Ik zou zeggen doe eens een herstel van je iphone, zet alles af en check dan je batterij-uithouding, voeg daarna stuk voor stuk dingen toe.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.