14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    nl-x

Iphone 4s dual sim

Hoi,

Ik overweeg een Iphone 4s te kopen. Maar ik wil dan wel kunnen dual simmen.

Ik zie op het internet bijvoorbeeld zoiets: http://www.youtube.com/watch?v=nrluSzL1-Oo

Het uiterlijke compromis kan ik wel mee leven.

Maar werkt het ook intiutief?

Kan ik ook instellen dat uitgaande verbindingen via een bepaalde sim moet gaan (maar dat ik op beide sims een gesprek kan ontvangen, wanneer ik niet aan het bellen ben)?
    Kan ik instellen over welke sim de dataverbinding moet gaan?

Dat soort vragen heb ik.

Graag heb ik jullie ervaringen.

Bijdrager
    nl-x

Ow, en ook wil ik heel graag weten of:
    – ik software moet installeren.
    – wat de gevolgen zijn van die software
    – ik moet jailbreaken (wil ik niet)

Bijdrager
    karelschapie

Volgens mij zul je moeten switchen tussen simkaarten, dus het is zeker niet ideaal. Je hebt altijd maar 1 simkaart aanstaan dus je bent niet altijd bereikbaar op beide nummers.

Bijdrager
    macpro

Karel heeft gelijk. Je moet altijd schakelen tussen één van beide SIMs. Dit soort oplossingen hebben alleen als voordeel dat je niet iedere keer een SIM uit de telefoon hoeft te peuteren als je wilt omschakelen.

Bijdrager
    iHam

De enige manier om twee sim`s in één enkel mobieltje te gebruiken is door: Een ander mobieltje te kopen, of je koopt een neppe iPhone uit China. Helaas zijn de verzendkosten erg hoog.

Bijdrager
    Gastonw

Of, wat ook kan, is dat je een mobiele hotspot koopt en daar je data sim in doet en je iPhone alleen via WiFi laat internetten. Moet je wel altijd dat ding bijhebben.

Bijdrager
    macpro

@Gaston: daar had ik ook al even aan zitten denken, maar dat is voor nl-x niet van toepassing. Hij wil op twee nummers tegelijk bereikbaar zijn voor spraak. En dat gaat op deze manier niet.

Wat misschien wel zou kunnen: het nummer van de tweede SIM doorschakelen naar een Skype nummer en via Skype bellen. Maar dat kan best wel eens in de papieren lopen. Dan kun je misschien beter die 2e SIM helemaal vervangen door een Skype account.

Bijdrager
    Gastonw

Het enige wat ik kan bedenken dan is gewoon twee telefoons… Waarom helemaal moeilijk gaan doen met doorschakelen dan?

Bijdrager
    macpro

Omdat je dan maar 1 apparaa mee hoeft te sjouwen?

Bijdrager
    Gastonw

Nja als je gewoon een goedkoop telefoontje doet…? Anders loop je in de papieren voor een extra telefoonnummer dat door moet schakelen….

Moderator
    unSOUND
    macpro op 24 oktober 2011

Omdat je dan maar 1 apparaa mee hoeft te sjouwen?

Sjouwen ? We hebben het over een GSM van pak-hem-beet 140 gram, geen hutkoffer…

Bijdrager
    iHam

Het is wel al weer 140 gram. Misschien niet veel. Maar je moet het wel meenemen.

Bijdrager
    StephanD

Ik ben ook al geruime tijd op zoek naar IPHONE met dual sim ondersteuning, hopelijk komt die er met de IPHONE 5.
    Momenteel heb ik de goedkopere versie van samsung duo SGT E2652W, waar een belgische en een nederlandse simkaart inzit.
    Ik kan op elk moment zien op welke simkaart ik gebeld wordt en hoef daarom niet steeds over te schakelen van sim kaart. Als je enkel een GSM zoekt die 2 simkaarten gelijkertijd ondersteunt is dit voorlopig de enige oplossing. Hopelijk doet Apple wat met de Iphone 5 versie om duo sim toegankelijk te maken

Bijdrager
    2getherdiver

Los van de discussie over dual-sim gebruik vind ik het filmpje van TS NOT DONE! Dit doe je een iPhone niet aan. Zelfs niet als er zo’n dikke cover omheen gaat.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.