7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    aukem

iPhone 4S camera wazig

Beste OMT’ers,

De back-camera van mijn iPhone die is wazig, ik probeerde te poetsen maar er zit een soort vlekje/streepje overheen.
    Na te hard te hebben gedrukt hoorde ik een kleine krak en zijn nu mijn fotos nog waziger.

Moet ik dan alleen de achterkant laten vervangen of de hele camera van de achterkant?
    Als in: zit er op de achterkant van de iPhone een stukje glas die voor de camera zit of zit dat stukje glas voor de camera zelf.

Alvast bedankt!

Mocht ik een nieuwe camera moeten kopen, kan ik dit gewoon doen op ebay?

Moderator
    Night

Ja. ‘Krak’ zegt eigenlijk al genoeg. En je kan dit het beste laten doen door een Apple Certified repair center. Al zijn er tegenwoordig genoeg kleine bedrijfjes die dit ook kunnen. Ik denk dat alleen de lens vervangen dient te worden, maar ik weet niet of dit één geheel vormt het de gehele camera.

Bijdrager
    wynand

Achterkant is glas dat over de camera heen zit. Als je de achterkant eraf haalt dan zie je de camera zitten. Achterkantje kost een paar euro hier en daar op internet.

Bijdrager
    aukem
    Night op 19 januari 2014

Ja. ‘Krak’ zegt eigenlijk al genoeg. En je kan dit het beste laten doen door een Apple Certified repair center. Al zijn er tegenwoordig genoeg kleine bedrijfjes die dit ook kunnen. Ik denk dat alleen de lens vervangen dient te worden, maar ik weet niet of dit één geheel vormt het de gehele camera.

Ja dit wist ik dus niet of het achterkant een lens ervoor heeft of niet, maar dan koop ik een nieuwe achterkant en moet het zo zijn gefixed. Ik ga niet betalen voor 2 schroeven eruithalen, achterkant erafsliden en schroeven erin doen haha.

Bedankt mensen:)

Bijdrager
    Pieterig

Had een soort gelijk probleem, na het bekijken met een vergrootglas bleken de kleine krasjes door sleutels op het lensje te veel geworden. Vrij simpele oplossing: Achterkantiphone4.com. Klaar voor nog gen 15 euro en t kostte me drie minuten.

Bijdrager
    aukem

Pieterig inderdaad! Ik dacht dat dit de oplossing was tot ik ging zoeken naar ‘iPhone 4(s) lens back camera’

Ik vindt dit op eBay, deze is kwa tijdsduur van opsturen het beste voor je geld, anders wacht je een maand. Voor een €4,40 heb ik deze gescoord:

http://www.ebay.co.uk/itm/Replacement-Black-Rear-Camera-Module-Lens-Ring-Cover-For-iPhone-4-4G-/190823982872?pt=UK_Replacement_Parts_Tools&hash=item2c6dfee718

Kan je van je achterkant afhalen als je die van je iPhone afhaalt en omdraaid, perfect fit!

Bedankt mensen!

Bijdrager
    Chillie

Je kunt checken of de achterkant vervangen gaat helpen door zelf even de achterkant er af te halen en dan de camera aan te zetten. Als je dan scherpe foto’s hebt ligt het aan de achterkant van je toestel (ik had hetzelfde probleem vorige week met een iPhone 4).

Als je met de achterkant er af nog steeds wazige foto’s hebt, is waarschijnlijk je camera module beschadigd.

Volledige how-to:
    http://www.ifixit.com/Guide/iPhone+4+Rear+Panel+Replacement/3140

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.