7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    viny boy

iPhone 4S batterij stuk ?

Hallo,

Sinds een week ervaar ik dat de batterij van mijn iPhone snel leeg is en de iPhone ook warmer wordt tijdens gebruik en opladen.
    Ik vermoed dat het de batterij is omdat de iPhone al bijna 3 jaar oud is en de batterij nog nooit vervangen is geweest.

De batterij houd het net geen 2 uur vol in gebruik, hiermee bedoel ik helderheid op 50, bluetooth uit en rustig facebook, youtube en safari en af en toe een spelletje.

Denken jullie ook dat het de batterij is en is het nog de moeite om hem te vervangen aangezien de iPhone al 3 jaar is en ze tegenwoordig voor 150 euro verkocht worden op tweedehands.

Mvg,
    Vincent

Bijdrager
    SMTR

nieuwe batterij is ook erg goedkoop, kijk maar eens op ebay. Vervangen is redelijk makkelijk met de juiste schroevendraaier:

https://www.ifixit.com/Guide/iPhone+4S+Battery+Replacement/7111

Bijdrager
    viny boy

Oké, maar heb ik dan een goede originele batterij ?
    En ik hoor en lees dat het meestal de dock connector is die versleten is waardoor de batterij snel leeg loopt.

Bijdrager
    Jeddes

Hier vind je iig een originele batterij. Ik haal hier altijd mn onderdelen voor mn Apple devices.
    iPhone 4S accu

Bijdrager
    hokkie

Originele onderdelen krijgt geen enkele leverancier/reparatiedienst, alleen de paar Apple Stores in Nederland krijgen deze en zij verkopen geen onderdelen.

Zie hier wat leesvoer: http://www.hoesjesenmeer.nl/blogs/nieuws-en-meer/origineel-of-namaakonderdelen/

Bijdrager
    Maarten2015

Ik heb een paar maanden geleden zelf een nieuwe accu in mijn iPhone 4 gezet en dat viel vies tegen. Het is een gefrummel en een gedoe en je moet geen grote vingers hebben en goede ogen of een hele goede bril want die onderdeeltjes die je los moet halen (en terugplaatsen) zijn klein en je hebt een een hele duidelijke beschrijving van hoe en wat nodig.

Voor een gering bedrag kun je dit uit laten voeren. Ik ben blij dat het goed is afgelopen maar ik doe het nooit meer want de kans dat het misgaat is te groot en dan…

Ik ben niet onhandig maar blijkbaar onhandiger dan degenen die zeggen dat het zo makkelijk is. En hoe handig jij bent weet niemand hier dus kun je alleen zelf bepalen of je het zelf doet of niet. Via Google zijn er filmpjes te vinden met instructies. En op sites van de verkopers van namaakaccu’s. Ziet er daar meestal/ inderdaad niet zo moeilijk uit…

Overigens zaten bij de accu die ik had besteld de benodigde schroevendraaiertjes.

Succes ermee.

Bijdrager
    spelbook

Ik heb 2 maanden geleden de accu in mijn 4S vervangen, en het loste alle problemen op die je noemt. Het accupercentage klopt weer met de werkelijkheid, dus als ie op 2% staat dan heb je tenminste nog even.

Het vervangen vond ik prima te doen, de bijgeleverde schroevendraaiertjes zijn helaas van een kwaliteit dat je ze maar 1x kan gebruiken maar ze werken wel goed. Let wel op dat je er niet te veel kracht mee zet, dan kunnen ze stuk gaan.

Succes met het vervangen!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.