9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Vreugd85

iPhone 4s

Ik heb een iPhone 4s, iOS versie 9.3.5. Ik vraag mij het volgende af:

Het is een (wat) ouder model, en daardoor wordt niet de nieuwste iOS versie ondersteund.
    iOS wordt continue verbetert (updates) en alle apps krijgen ook continue updates om te (kunnen) blijven draaien op de nieuwste versie van iOS.
    Mij lijkt dan een logisch gevolg dat er een gegeven moment komt dat de apps niet meer functioneren op de oudere iOS versie(s).

Hoe groot is de kans dat ik mijn iPhone 4s moet vervangen voor een nieuwer model omdat de iOS versie niet meer wordt ondersteund, en ook de apps niet meer werken? Of loopt dit niet in zo’n vaart?

Bijdrager
    P-Five

Ik heb hetzelfde toestel en een iPad Mini Retina met nog iOS 7 er op. De apps die op oude apparaten zitten en nog werken maar niet meer worden geupdate omdat ze voor een nieuwer iOS zijn gemaakt blijven gewoon werken. iTunes zal die apps wel downloaden maar niet installeren vanwege een oud iOS. Je zult dus alleen de nieuwere functies missen maar de apps werken nog gewoon. Als je daarmee kunt leven dan is dat geen probleem.

Bijdrager
    McPim

Zelfs mijn iPhone Ă©Ă©n functioneert nog prima op iOS 3.1.3… Het laatste iOS op een device zal altijd blijven werken, en de apps die erop staan in principe ook. Nieuwe versies van een app voor een nieuwere iOS versie zul je dan uiteraard niet meer kunnen downloaden, dus de nieuwe functies gaan aan je voorbij. En als een app afhankelijk is van een externe server (messaging apps bijvoorbeeld) dan heb je kans dat ze op een gegeven moment niet meer werken. Dat gebeurde een tijd geleden met WhatsApp bijvoorbeeld, die werkt nu niet meer op oudere iPhones. Het is dus helemaal afhankelijk van de app zelf, maar gemiddeld zal het niet zo’n vaart lopen.

[P-Five was mij voor, 2 antwoorden voor de prijs van 1:wink: ]

Bijdrager
    McJohn

Alles hangt af wat voor apps je precies op je toestel echt noodzakelijk acht.

Ik heb eveneens een iPhone 4S (8 GB) en gebruik het toestel hoofdzakelijk voor:

– Bellen
    – SMS/iMessage
    – Whatsapp
    – Sodexo app (maaltijdcheques)
    – Skype
    – Mail

… dat is het zowat.

Dus, voor de apps die ik gebruik is een iPhone 4S nog altijd prima.
    Heb ik daarom een nieuwe iPhone nodig die me minstens 500 euro gaat kosten,… nope.

Bijdrager
    Shmoo

Never change a solid mid-league team!

Bijdrager
    KarelWillem
    McPim op 29 december 2016

…Het laatste iOS op een device zal altijd blijven werken, en de apps die erop staan in principe ook

Helaas is dat laatste niet perse het geval.

Maar voor het overgrote deel kan je een oude iPhone/Smartphone voor veel dingen nog prima gebruiken.

Bijdrager
    McPim

En dus staat er ‘in principe’ in de zin :-P

Bijdrager
    KarelWillem

‘Waarschijnlijk/misschien ook’.

Niet ‘in principe.’ Want dat doen ze dus juist in principe niet.

Bijdrager
    Hydræ
    Vreugd85 op 29 december 2016

Hoe groot is de kans dat ik mijn iPhone 4s moet vervangen voor een nieuwer model…

Die kans is 1 op tweeënveertig.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.