30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 467)
  • Q:
    Bijdrager
    jl07

iPhone 4G in 2010

Volgens verschillende berichten zou het 4G netwerk in 2010 al opgestart worden, zou er dan een iPhone 4G ook uitkomen? :)

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Marike

Lijkt me logisch.

Bijdrager
    MacBoot

ja en waarschijnlijk in het begin van de zomer :sealed:

Bijdrager
    Doney

Denk dat ik de 3GS oversla en dan de 4G ga halen:)

Bijdrager
    bedhead

Vind de 3GS ook al niet mis eerlijk gezegd.

Bijdrager
    Doney

Nee inderdaad, maar mijn huidige abonnement loopt in 2010 af.;)

Bijdrager
    Yvesm007

Ik vind de 3GS echt een prachtig toestel!:D
    Maar dit is ook mijn eerste iPhone, dus dat kan daar aan liggen… :P
    Maar de volgende vernieuwing zal zeker en vast ook aan de “vorm” zijn, en ik denk dat dat niet zo goed zal zijn. Heb zo’n donkerbruin voorgevoel… :mrgreen:

Bijdrager
    PowerMacje

Het is vrijwel zeker dat er volgend jaar juni/juli weer een nieuwe iPhone uitkomt:wink:

Bijdrager
    Marike

Met Steve gebeld?

Bijdrager
    R-Flow
    ”Marike”

Met Steve gebeld?

Bijdehand hoor.:wink: Juni is onderhand de nieuwe iPhone maand geworden, net zo goed dat Apple meestal in september nieuwe iPods uitbrengt.

”jl07″

Volgens verschillende berichten zou het 4G netwerk in 2010 al opgestart worden, zou er dan een iPhone 4G ook uitkomen? :)

Wij weten net zo veel (of weinig) als jij. Niemand die je hier een echt antwoord op kan geven.

Bijdrager
    iSneaker

Dit topic slaat nergens op. Natuurlijk komt er een nieuwe iPhone. En het jaar daarop waarschijnlijk ook. en over dertig jaar zitten we op 20G netwerk:x of whatever..

Wat ik bedoel te zeggen is dat technologie niet stil staat en dus je wel 100 van dit soort topics kunt aanmaken. Magoed.. Een fijne zinloze zondag toegewenst aan de verveling van de TS:roll:

Bijdrager
    Speedooo
    ”iSneaker”

Dit topic slaat nergens op. Natuurlijk komt er een nieuwe iPhone. En het jaar daarop waarschijnlijk ook. en over dertig jaar zitten we op 20G netwerk:x of whatever..

Wat ik bedoel te zeggen is dat technologie niet stil staat en dus je wel 100 van dit soort topics kunt aanmaken. Magoed.. Een fijne zinloze zondag toegewenst aan de verveling van de TS:roll:

I agree, ik snap niet waarom mensen zich nu al druk gaan maken over de nieuwe iPhone, de nieuwe iPhone de 3Gs is net uit en mensen kijken al gelijk naar het volgende product. Wees blij wat er nu is en in de toekomst komt er altijd wel wat beters maar om daar nou een jaar op vooruit te kijken en te speculeren?

Bijdrager
    Marike

Waarom niet? Het is een regenachtige zondagachternamiddag ….:evil:

Bijdrager
    Speedooo

O echt? Dan geef ik je gelijk haha:P Ik zit op de airport in Heatrow en hier is het zonnig dus ik denk misschien kunnen ze wat beters doen. Maar als het regent speculeer dan gelijk even over de iPhone 5G:P

Bijdrager
    Marike

Van mij mag dat …. 8)

Bijdrager
    Marike

Van mij mag dat …. 8)

Bijdrager
    bedhead

Ochja, het mag toch even vermeld worden. Anders mogen ze de helft van de topics op dit forum sluiten, aangezien merendeel gaat over ‘komt er nieuw product, wanneer…”. Die hardcore roddelssectie is er trouwens voor opgericht. Reageer er niet op als het je niets zegt:) simpel toch :).

Bijdrager
    Granny Smith

volgens mij komt er geen 4G iphone volgend jaar… wel een nieuwe maar geen 4G… de operators hebben nog geen fatsoenlijk 4G netwerk dus… lijkt een 4G iphone een beetje zinloos… en om nu in 1 jaar een volledig 4G netwerk uit te rollen lijkt me onwaarschijnlijk

Bijdrager
    Marike

Och, kom, beetje vertrouwen in Steve’s vernuft …. :inlove:

Bijdrager
    PowerMacje

Apple gebruikers zijn ook nooit tevreden:P

Bijdrager
    Da Vinci

4G netwerk, laat ze eerst eens zorgen dat dat 3G-netwerk goed werkt, er zijn nog zoveel plekken in Nederland (als je al een kelder of een huis binnen loopt wordt het al bagger) zonder goed 3G bereik, laat de telecombedrijven (m.n. T-Mobile) daar eens aan gaan werken:P

Bijdrager
    R-Flow

Geen last van met m’n SE C905 en Hi hier in Amsterdam.

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat voor (tech) specs verwachten jullie voor de iPhone 4G? :bigsmile:

– iSight camera aan de voorkant voor videochat (iChat)
    – 802.11n
    – LED scherm
    – Flash
    – FM radio ingebouwd

Of eerder gezegd, wat mis je in de huidige iPhone 3GS? Misschien een artikel om je op weg te helpen: klik.

Moderator
    Poezenbeest

$G is een mobiel netwerk, dat gebaseerd is op internet en dus een IP-structuur heeft. Spraak is dus geen radio-contact meer, maar gewoon een duplex-stream. In Japan wordt er al getest met dit systeem en worden snelheden tot 5 gigabit voor een langzaam (10 km/u) bewegend toestel. Deze snelheden maken het mogelijk om behoorlijke video te streamen (denk aan HD-content). Zij gaan pas in 2010 dit aan het publiek verkopen.

Het uitrollen van dit soort netwerken is een probleem, zeker in Nederland. De telefoonmaatschappijen zijn nog niet over de investeringen van de UMTS-frequenties heen (KPN en T-Mobile moeten er elk zelfs nog twee terugverdienen) en zullen dus niet zo snel in nieuwe techniek gaan investeren. Het uitrollen van zo een netwerk is ook geen kattenpis en zal dus in Nederland op zijn vroegst in 2010 beginnen, waarna in 2011 de Randstad een beetje dekking heeft en in 2013 de rest van het land.

Natuurlijk is de iphone niet voor de Europese markt gemaakt, maar voor de Amerikaanse, dus moeten we daar naar kijken. Verizon heeft nu een netwerk in testgebruik in Baltimore en hoopt aan het einde van dit jaar te beginnen met het uitrollen van een netwerk. Dat kan (gezien de traagheid van de Amerikaanse overheid in dit soort zaken en de versnippering van de licenties) nog wel even duren. Reken er maar niet op dat moloch AT&T snel zal volgen. In Canada zijn ze overigens net bezig met UMTS (3G) aan het uitrollen…

Gezien bovenstaande zullen we qua iPhone nog wel moeten wachten tot 2011 of 2012 voordat Apple het ook op zijn iPhone gooit. Zo snel is Apple ook weer niet met nieuwe technieken, die in de VS nog niet te krijgen zijn. Dus, allemaal leuk en aardig, maar ik vraag mij af waar het bericht van 4G in 2010 vandaan komt. Japan is nou eenmaal een voorloper op het gebied van techniek en die voorsprong is ruim drie jaar. Als ze daar volgend jaart pas beginnen met de verkoop van 4G, dan kan je haast wel uitrekenen dat we het hier pas in 2013 of 2014 hebben. Dan lopen wij nog een jaar of twee voor op de VS in de mobiele telefonie-techniek en dus zal Apple pas in 2015 doorhebben dat dit leuk is.

Als we het positief benaderen, dan heeft Apple een dikke vinger in de pap bij AT&T en zullen zij AT&T pushen om dit uit te rollen. Als Apple de techniek in 2010 klaar heeft, kost het AT&T nog een jaar om dit uit te rollen en hebben we op zijn vroegst in 2011 een iPhone met 4G.

Bijdrager
    R-Flow

Ik moet tot op heden nog ontdekken wat nou het enorme voordeel is van HD-content op een handheld met een schermpje zo groot als de iPhone (en met die resolutie).

Moderator
    Rivanov

Zolang er volgend jaar maar gewoon een ├ęcht nieuwe iPhone komt, ben ik tevreden.:)

Bijdrager
    Marike

Ik ook.

Bijdrager
    strigoi

Waarvoor hebben jullie de iPhone Generatie 4 nodig? Wat doet jullie huidige telefoon nu niet wat de 4G wel gaat kunnen? Wat raar eigenlijk dat de mobiele telefoon, het symbool van het huidige tijdsbeeld, zo’n wegwerp status heeft verkregen. Mensen roepen dat Mac’s moeten minimaal 5 jaar mee moeten gaan als een witte Macbook na 2 jaar trouwe dienst de geest geeft (overigens helemaal mee-eens), maar zodra het een toestel met de waarde van ongeveer 700a800 euro betreft dan moet er zo snel mogelijk een vervanging komen en is 2 jaar ineens verschrikkelijk lang. De dag dat je je iPhone hebt zorgt voor vele voor veel blijdschap en geluk, maar zodra er ‘rumors’ komen over een opvolger houdt het voor velen op en gaat de gedachte enkel uit naar; nieuwe, sneller, beter, kleiner, mooier, lekkerder etc. Zoals menig forumgebruiker zegt: “Wees blij met wat je hebt.”

Moderator
    Poezenbeest

Je zou zo voor vrouw kunnen doorgaan… Het is namelijk iets typisch mannelijks om met de nieuwste gadgets te kunnen dwepen. Soms bewust, soms onbewust. Als ik kijk naar alle vragen, waarin gevraagd wordt of het verstandig is om nu een Mac te kopen, omdat er binnenkort misschien een nieuwe aankomt, dan denk ik ook dat ik wel het bewijs geleverd heb dat dit ook daadwerkelijk zo is.

Als ik naar mijzelf kijk, dan was ik aan een nieuw abonnement toe bij T-Mobile tegen de tijd dat de 3Gs uitkwam, maar het was toch ook wel prettig om een nieuwe telefoon te hebben, die net uit was. Hetzelfde gold indertijd voor mijn iMac, die had ik nodig toen net de nieuwe uit was gekomen en ook dat was op zich wel een extra plusje.

Nou is het soms dat ik inderdaad gewoon iets wil hebben omdat het nieuw is en niet al te vaak heeft dat met nieuwe features te maken. Nieuwe features verkopen namelijk en ook ik ben daar gevoelig voor. Vaak heeft het er ook mee te maken dat ik wel een praktisch gebruik zie voor nieuwe features, hoewel ik het zonder die features ook prima red.

Een voorbeeld daarvan is AirPort. Ik heb het nu prima draaien, maar ik wil dolgraag een AirPort met dual-band mogelijkheden. Ik heb namelijk twee computers, die de n-snelheid prima kunnen gebruiken onderling en en iPhone en een AirPort Express, die het nog met g moeten doen. Is het noodzakelijk? Nee. Is het nuttig? Nauwelijks. Maar toch wil ik het wel hebben, omdat de techniek er ligt en ik er dus een voordeel in zie.

Over dat 4G heb ik hopelijk al mensen uit de droom gered, dat gaat er pas over een paar jaar komen en het is dus totale onzin om daar naar uit te kijken. Het heeft wel voordelen ten opzichte van 3G (snelheid, andere techniek, meer mogelijkheden), maar eer die allemaal ingeburgerd zijn, zijn we in 2013.

Nieuw is overigens niet altijd reden voor een behoefte. Ik heb een iMac van 2,4 GHz en de huidige iMacs zitten rond de 3 GHz. Ik merk het verschil nauwelijks als ik er een naast de mijne zet, dus waarom zou ik een nieuwe willen? Ik denk dat ik pas bij 3,4 GHz eens een nieuwe wil.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 467)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.