3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Demuts

Iphone 4 zwart beeld

Ik heb voor een vriend een oude iphone 4 die ik probeer te repareren.

Wat is er mis mee? Hij gaat niet meer aan nadat erop is gestaan.
    De iphone ziet er totaal niet kapot uit en alles lijkt nog heel.
    Enigste wat mij opviel toen ik onderaan de dock connector keek was dat er 1 pin naar achteren is verbogen waardoor mijn conclusie was dat er een nieuwe dock connector in moest.
    Als je de iphone aansluit aan de oplader dan gaat na een tijdje de iphone het geluid geven alsof hij aangesloten is aan de stroom, maar het beeld blijft wel zwart. Ook hierdoor dacht ik meer gelijk te hebben dat de dock connector niet kon opladen waardoor hij deze melding bleef geven om de 11 seconden.

Na een nieuwe dock connector te hebben gekocht en deze erin te hebben gedaan, was trouwens de 1e keer dat ik iphone zover had uit elkaar gehaald afgezien van de batterij vervangen maar dat zijn maar een paar schroeven.
    Operatie leek geslaagd en connectors allemaal heel gelaten en netjes terug geduwd.
    Maar wat bleek na aan te hebben gesloten op de stroom bleef hetzelfde probleem en beeld blijft zwart.

Na de telefoon aangesloten te hebben aan de mac herkende itunes de iphone en vroeg om toegang en om verder te gaan moest ik reageren op de telefoon maar dat gaat niet omdat het scherm zwart blijft.

Nu mijn vraag, kan ik er met zekerheid vanuit gaan dat er een nieuw scherm in moet of moet ik het toch ergens anders zoeken? Moederbord misschien? En kan ik deze ook vervangen?

Bijdrager
    Hortulanus

Na je verhaal te hebben gelezen ben ik hier 100% van overtuigd dat het scherm kapot is.

Bijdrager
    Demuts

Ik kan hierbij bevestigen dat idd het scherm stuk is.
    Heb voor elkaar gekregen om via itunes de iphone te herstellen, hierna kwam er licht uit de iphone waardoor er een grote scheur zichtbaar werd.
    Ik heb inmiddels een nieuw scherm besteld en ga ervan uit dat daarmee de iphone weer helemaal werkt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.